יום ראשון, 12 בפברואר 2012

Endless Process


מה אתם עשיתם לפני 14 שנים? מדובר כאן בפרק זמן לא קטן לכל הדעות. אנחנו רק יודעים שלפני 14 שנים, בחור בשם גארט ספילר, נהנה משנת בעלות הראשונה על פולקסוואגן וונטו הזאת. וכעבור כל-כך הרבה שנים, הוא עדיין ממשיך לשפר, לשפץ ולהוסיף דברים בתערובת הזאת של ברזל ופלסטיק.





במשך תקופת הבעלות, המכונית הפכה לחלק בלתי נפרד ממשפחתו של גארט. בקצב המסחרר של החיים המודרניים, הכל משתנה כל-כך מהר, שלפעמים קשה לזכור מה היה לפני 14 חודשים, שלא לדבר על 14 שנים אחורה. אבל בואו נחזור אל המכונית, מה כל-כך מיוחד בה? קודם כל זה ללא ספק המנוע בנפח 3.2 ל' עם קיט מצערות אשר מפיק 300 כ"ס ונשמע מאוד מאיים. התאוצה של המכונית הזאת כל-כך מרשימה, שאפשר להתבלבל ולחשוב שמותקן שם מגדש טורבו, אבל לא, אין כאן שום טורבו.



כמו בכל פרויקט אחר, יש את "הגלולה המרה" שצריך לבלוע במהלכו כדי להמשיך הלאה. "אני חושב שהחלק הקשה ביותר היה החלפת מנוע, כאשר החלטתי להיפרד מה-2.8 ל' הישן ובמקומו לשים 3.2 ל' של אאודי TT. נעשתה כאן עבודה מאוד קשה, ואני כבר לא מדבר על סכומי כסף שנזרקו כאן", אומר גארט. "אני סבור שהפרויקט הזה לימד אותי שיש לי חברים שאני יכול לסמוך עליהם ושיהיו מוכנים לעזור לך בכל דבר, כאשר לא תסתדר לבד"



אז כמו ששמתם לב (היה קשה לפספס אה?), במכונית מותקן מנוע בנפח 3.2 ל' עם קיט מצערות, סביבת המנוע נוקה ועבר "גילוח". בפנים הרכב התמקם כלוב התהפכות מרשים, וכל הרכב נצבע בצבע אדום בוהק, שמאוד בולט לעין. שילוב של כל זה פשוט קטלני: סדאן "תמימה" בצבע אדום, אשר יכולה לזנק הרבה יותר מהר ממה שהייתם מצפים ממנה.



אחרי חודשים של שיוף רצפה, החלקה אידיאלית של הפגושים, אין ספור שעות של ליטוש חלקי המנוע, זה היה שווה את זה? "כן, חד משמעית!", עונה גארט. "אני מרגיש ממש טוב שאני רואה את המכונית שלי גמורה, עם מנוע מורכב, עם הגוף הנוצץ והמבריק, ולקלוט שכל זה אני עשיתי לבד, כמובן עם עזרתם של החברים. עוד יותר אני נהנה להידחף אל תוך המושב הצפוף ולהדביק דוושת גז לרצפה", מוסיף גארט עם חיוך.



עברו כבר 14 שנים, אבל עדיין אצל גארט בראש יש תכניות שלא התממשו. "בעתיד אני רוצה לשנות את המראה הנוכחי של המכונית ולהקנות לה מעט מהאולד-סקול, ללא סמלים, עם רשת גריל ישנה עם 4 פסים. כמו-כן אני מת לשים חישוקי BBS E50, עם חלק המרכזי שקוע בפנים - אלה החישוקים האהובים עליי, ולדעתי הם מאוד יתאימו למכונית". אבל בינתיים המכונית "מתגלגלת" עם חישוקי BBS LM המדהימים, עם חלקים מרכזיים מוזהבים. שילוב צבעים נאה. דרך אגב, זהו סט גלגלים שביעי במספר על המכונית הזאת.



עושה רושם שבדומה לכל פרויקט איכותי, הוונטו של גארט אף פעם לא תגיע באמת לסיום. יהיה מאוד מעניין לראות את המכונית הזאת נניח בעוד כמה שנים. אנחנו נהיה עם אצבע על הדופק וננסה לעקוב אחרי ההתפתחיות ובינתיים נאחל המון הצלחה לגארט במימוש התכניות שלו.











מקור: Vdub.kz

תגובה 1: