יום שבת, 11 במאי 2013

סיקור כחול לבן: כי חיים רק פעם אחת!



כל מי שקצת גלש בימים האחרונים בפייסבוק היה חייב לשים לב לחיה המוזרה והצבעונית הזאת שמקבלת אינסוף שיתופים ותיוגים של כמעט כל מי שרק יכול.  מה שלא כולם יודעים שלמרות המראה המוזנח שלה נעשתה המון אבל המון עבודה כדי להביא אותה למצב שהיא היום. או כמו שאני נוהג להגיד.. שאם היה אפשר לשתות זיעה כנראה שמדינת ישראל לא הייתה מתייבשת.

מי שאחראי על היצירה המוזרה הזאת הוא לא אחר מאשר ליאור גולומב המייסד וההוגה לקבוצת Old School שתופסת תאוצה רבה עם הפעילויות שלה, והבן אדם שאחראי לבנייה של חלק לא קטן מרכבי VAG  שמסתובבים להם בארץ. (מוזמנים לקרוא סיקור נוסף על הגולף GTI  מדור 1 שהיית בבעלותו קישור )

אז למה דווקא ווארייאנט אתם שואלים? התשובה מאד קלה.. אני אשם במחדל הזה. בשיטוטי ביד2 אני תמיד מחפש משהו מיוחד ושונה, וכשראיתי את מודעת המכירה של הוואריאנט הזאת ידעתי מי בדיוק הבן אדם המתאים למשימה. ואם אני רושם את הסיקור הזה עליה..  כנראה שכושר השכנוע שלי עבד. למרות שבשביל לשכנע את ליאור לקנות רכב מגניב זאת משימה ממש לא קשה.. איך אומרים "תמונה אחת שווה אלף מילים" ובהחלט תמונה אחת של הרכב מהמודעה ביד 2 וליאור מצא את עצמו נוסע אל הבעלים תוך כדי שהוא מקלל אותי בטלפון על הבור ללא תחתית החדש שהכנסתי אותו אליו



מהרגע שהרכב נחת בבית שלו כולו מקורי לחלוטין, עם טסט ואפילו כמעט במצב נסיעה, כולם כבר ידעו מה יעלה בגורלה של אותה הקרקשה (כמו שהוא אוהב לקרוא לה), להיות הכי נמוך והכי מגניב. אבל עד כמה נמוך ועד כמה מגניב אף אחד לא הצליח אפילו לשער.
אבל אל תתנו למראה המוזנח להטעות אותכם, זה הכל חלק מתוכנית האב להשאיר את הרכב ולתת לקרקשה מראה RAT שיחסית חדש בארץ. המון עבודה הושקעה כדי לגרום לווארינט הזאת לנסוע בגאווה על כבישי ישראל! בין אם זה העבודה המכנית למנוע, ועבודת הריתוכים בבנית הצנרת שמייחדת את הרכב הזה. הכל מקורי, הכל מיוחד, הכל בדיוק כמו שליאור אוהב, משוגע. 

אבל בשביל לתת את את הטאץ' המושלם הזה שיהפוך את הוואריאנט הזאת לרכב שליאור יהיה גאה להימצא מאחורי ההגה שלו הוא היה צריך להמציא את עצמו מחדש, אחרי אינסוף חפירה, חקירה, ונגיעה קטנה של יצירתיות אנחנו גאים להציג לכם את הרכב הראשון בארץ (ממה שידוע לי הוא הראשון.. ) שנוסע בעזרת מערכת Air Ride. אבל הפעם ניתן לליאור להסביר:"לגבי האייר רייד,זה משהו שהיה נראה כל כך רחוק מאיתנו, תמיד הייתי סטטי נמוך, הגיע הזמן שאחד מהרכבים שלי יהיה שונה, המערכת הזו זה משהו שבעקרון מסובך מאוד, אבל דווקא בוואריינט הוא קל יחסית, בגלל שאין לרכב קפיצים אלה בולמים ומוטות פיתול הבאתי בולמים מיוחדים של קורבט שנת 68 המשלבים כרית אוויר בתוך הבולם, ככה אני יכול לשחק עם הגובה של הרכב, האמת? זה מגניב לאללה! עוד לא סיימתי את בנית המערכת, אבל מה שכן, לא רואה שיש מישהו שעשה את זה לפני לרכב בגובה הזה..."



כל אחד מאיתנו שנמצא מספיק זמן בתחום הרכב מוצא את עצמו נשאל לא פעם ולא פעמיים למה.. למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, וזאת שאלה שהחלטנו לשאול גם את ליאור, ואנחנו מאמינים שהתשובה שלו מספיק מפורטת.
"למה? במשפט אחד- אני חולה תשומת לב. ועכשיו ברצינות, בעיקר כי אני במירוץ תמידי להוכיח שגם אצלנו אפשר להיות מיוחדים... נמאס לי לשמוע "אי אפשר בארץ", נמאס לי לשמוע "אתה לא יכול", אני אוהב להוכיח לאנשים שמזלזלים בי... צריך שיהיה מישהו שימשוך איתו עוד אנשים ויוביל משהו חדש בארץ, לא צריך לבנות רכב של אלף כ"ס בשביל להיות מיוחד, מספיק שתתן לאוטו שלך את הלוק האישי שאתה מאמין בו בלי לספור אף אחד מסביב וכבר עשית עבודת קודש. אצלי ספציפית השריטה קצת יותר עמוקה משל אחרים, אז אני לוקח הכל לקיצון, כל רכב שהיה לי מאז הראשון (לא כולל  ) היה הצלחה ענקית בעיניי ולשמחתי בעיניי רבים אחרים, כשאומרים "אמור לי מי הם חבריך אומר לך מי אתה" לא טועים. עומדים סביבי המון חברים ואנשים מדהימים, אנחנו נדבקים אחד לשני בלי להתכוון לזה, פתאום יש חבר חדש מהצפון ואחד מהדרום... כולם עם שריטה לא פחות גדולה משלי וביחד אנחנו לוקחים את התחום הזה למקום חדש בארץ כשאנחנו מושכים אחרינו עוד רבים וטובים ומעניקים בית חם לכל אותם משוגעים, אגב, לא יודע למה אומרים שאני המשוגע הראשי, אני שפוי לחלוטין, הרי כולם עשו סט צילומים באמצע הלילה שהם מחופשים לדרדסבא לא?"

חשוב לנו להודות לאליק מוס על כך שהוא האחראי לתמונות המדהימות שאתם רואים כאן בכתבה. 

במידה ותרצו (ומאד מומלץ) לראות עוד תמונות שלו אתם מוזמנים לבקר בעמוד הפייסבוק שלו: קישור



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה