יום שבת, 21 בינואר 2012

סיקור כחול לבן: Vlad's Peugeot 106 Rallye - Refined Lion


כשהייתי ילד, שמעתי שלוש מעשיות מעולות: 1) אכילת תרד עושה אותך חזק, 2) עץ הכסף של אבא שלי לעולם לא יגדל אם אמשיך לשחק כדורגל בגינה, 3) הבודי של פיג'ו 106 עשוי מחתיכות של פחיות משעועית אפויה. שתיים הראשונות התבררו כי קשקוש, אבל בואו נודה: השלישית לא רחוקה מהאמת. ולכן, בזכות המשקל, את בעיטת הכוח של 106 אפשר להגדיר כשל טיל קטן. לשמחתי, החבר'ה של 106 יודעים בדיוק על מה אני מדבר, הרי מכונית הקטנה והשובבה הזאת עד היום מטילה אימה אמיתית על רוב מכוניות ספורט.




ובואו לא נשכח על האחיזה הפנומנאלית של 106. לעתים קרובות אנשים מתארים את אחיזת מכונית זו או אחרת כ- "יושבת כמו רכבת". 106 לעומת זאת גורמת לרכבת להרגיש שהיא נוסעת על צמיגים. כאשר היא "מצוידת" בשני נהגי מרוץ, משקלה בקושי עובר טון, שזה פחות ממשקל נטו של רוב הרכבים המתחרים. אבל אני כאן לא בשביל לספר לכם (בפעם המיליארד) עד כמה המכונית הקטנה הזאת זריזה, אוחזת או מסתובבת, כי את זה כולנו יודעים. אז נשאיר את התכונות הללו למגזיני רכב. היום אני אציג לכם 106 ראלי דור 2 מעט שונה מהשאר.

בעוד שמרבית בעלי ה-106 בישראל משקיעים את רוב המאמצים בבניית המכונית לסיבובים בלבד, ולאדי (בעל המכונית) רצה להשקיע גם במראה שלה, כדי להפוך אותה לייחודית ומזוהה. ולאדי התחיל להתעניין בתחום המכוניות בגיל מאוד צעיר ואת תחום המכונאות הוא למד מאביו. מאז ומתמיד רכבים סובבו אותו, תמיד היה משהו לפרק ולהרכיב בחזרה. זה היה מן משחק עבור ולאדי, לגו אם תרצו. כשהוא החליט לקנות רכב משלו, הבחירה שלו נפלה על פיג'ו 106 ראלי קטנה וסקסית, כי היא עמדה בקריטריונים שלו, כולל אלה הכלכליים. במשך הזמן ולאדי למד לאהוב את המכונית שלו, במיוחד אחרי שהוא גילה שבידו אחת המכוניות הכיפיות לנהיגה ששוק הרכב הציע.



במשך 6 שנים של בעלות, ולאדי התאים את הרכב שלו לצרכים האישיים שלו וגם הוסיף לו טוויסט אישי, תכונה אשר ללא ספק חסרה במרבית הרכבים שאנחנו מכירים. למרות שה-106 מתנהגת מצוין גם במצבה המקורי, ולאדי החליט להקשיח אותה מעט, לכן הוא החליף את הבולמים המקוריים בחדשים של Koni, הנמיך אותה ב-45 מ"מ מקדימה והוריד שן אחת מאחור. אבל עם האוכל בא התיאבון, ברגע שמנמיכים את הרכב, רוצים עוד ועוד. אחרי שהרכב קיבל צורה, ולאדי החליט שהגיע הזמן להתחדש בנעליים חדשות, ואז הוא רכש סט חישוקי Lenso BSX דמוי BBS, מה שהוסיף למכונית מעט מהיורו סטייל. זה גרם לולאדי לרצות להיצמד לסגנון הזה גם בהמשך, ואת זה אפשר לראות לפי פס של סטיקרבומב על הקורה המרכזית ועל הקונסולה המרכזית ובכמה מדבקות בשמשה האחורית.



כמו כל פרויקט, גם אם זה קטן וגם אם זה גדול, שום דבר לא קורה ביום אחד. זה מצריך הרבה מחשבה ותכנון, וזה תקף לכל סוג פרויקט. כיום ה-106 היפיפיה הזאת, אשר לפעמים מתקשה לעבור מדרכות נמוכות, מונעת בעזרת המנוע של אחותה הבכירה, ה-GTI, אשר ללא ספק מוסיף עוד מנה של כיף למכונית החביבה. במציאות היא נראית כאילו יצאה הרגע ממגזין בנושא ספורט מוטורי בחו"ל, והיא בקלות יכולה לסובב ראשים, גם של אלה שמתחברים לצד הביצועיסטי שלה וגם של אלה שעיצוב וסטייל מדבר אליהם יותר. אני בטוח שגם אלה שלא ממש מסמפטים את היצרן הצרפתי, לא ישארו אדישים למראה שלה. לולאד עוד הרבה תכניות בראש, הרכב עוד רחוק מלהיות גמור. יש עוד עבודת שיפוץ וריפוד של האינטריור (גם התקרה והקורות וגם המושבים), יש גם רצון, ואפילו יכולת, להכניס את האוטו לדיאטת השמנה בחלקו האחורי ע"י החלפת חישוקים הקיימים ברחבים יותר עם אופסט נמוך יותר, אולי גם קאמבר עדין. אבל את זה אנחנו נשאיר לולאד, לפי ההיכרות איתו יש לו טעם טוב והוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ואיך לעשות את זה. משהו אומר לי שאת ולאד והרכב שלו אנחנו עוד נפגוש בעתיד והאמת – אני יותר מאשמח.












7 תגובות:

  1. בעלי האהוב והמקסים אין עלייך:):)

    השבמחק
  2. אוטו מדהים אבל המראות לטעמי לא מתאימות!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני איתך וגם זה לא חוקי הייתי מאמין..

      מחק
  3. תודה רבה, היה כיף לקרוא!!

    השבמחק
  4. איך אני משיג סוגרי וונטילים כאלה או משהו בסגנון ?

    השבמחק
  5. וואללה קטלני , ממש יפיפייה!

    השבמחק
  6. רכב יפה בצורה מפחידה ! המראות יושבות יפה על הרכב בקשר לחוקיות לא יודע אם כ"כ תיקני, אבל בכלל רואים איתם משהו ?

    השבמחק