יום שבת, 17 בדצמבר 2011

סיקור כחול לבן: VW Caddy MK1: I Love My Life




בתור חובב רכב יוצא לי לחשוב המון על הזמנים של פעם, על זה שפיספסתי את הרגע שהגולף GTI הראשונה יצאה לאויר, את הרגע שהאודי קוואטרו ניצחה בראלי, שוב פעם, ושוב פעם, ושוב פעם..אותם הזמנים בהם נולדו מכוניות שעיצבו את העתיד, שעשו היסטוריה, ששינו את כל מה שידעו באותו רגע על מכוניות.
אני שייך לדור היותר צעיר, שזכה לראות את הטכנולוגיה, את העיצוב, את העתיד של כל תחום הרכב, זה שמקבל את הריגוש שלו מלראות רכב נמוך או מיוחד, רכב שנבנה עד הפרט האחרון שלו  כדי להיראות טוב, ובעיקר כדי להיות מגניב. אבל מה שמלהיב אותי, זה לראות את אותו הדור הצעיר שלנו, שמחליט לקחת רכב ישן ולתת לו את המאפיינים שהיו חסרים לו מפעם.


אחד מאותם האנשים מאותו הדור, הוא סרגיי, והוא פשוט מאוהב בכל מה שקשור בדור הראשון של פולקסוואגן. הוא בעלים גאה של גולף מארק 1 קבריולט, שאותה הוא משפץ לבד, והוא בעלים גאה מאוד של קאדי, מארק 1, שזה בהחלט הרכב שקשה להתעלם ממנו.  


הסיפור שלנו מתחיל כשסרגיי הוציא רישיון, הוא חלם על רכב שיהיה שונה, מיוחד ובעיקר מרובע. ומה יותר מתאים לתיאור הזה אם לא גולף מארק 1 קבריולט. 4 שנים ארוכות עברו עליו ועל מנהל הבנק שלו בגלל הגולף, וסרגיי החליט שהוא צריך תורמת איברים לגולף כדי להשלים את המלאכה. אחרי חיפושים נפלה עליו הזדמנות לקנות קאדי דור ראשון. איך שהיא נחתה בביתו, מבט אחד הספיק לו כדי להבין שהרכב הזה לא הולך לתרום שום דבר והוא הולך לחזור לכביש בכל מחיר.


לקאדי של סרגיי יש היסטוריה מאד ארוכה ומלאת גאווה, היא החלה את דרכה בתור רכב כיבוי אדום, עם צ'קאלאקה וארגז כדי להסיע את הכבאים האמיצים. ובנינו, מי לא רצה רכב כבאים כשהיה קטן..


סרגיי התחיל לשפץ את הרכב שלו במו ידיו, עם עזרה מחברים טובים. המטרה הראשונה הייתה להביא את הרכב למצב שהוא יכול לעבור טסט, וכמו שכולנו יודעים במדינה שלנו זה לא קל בכלל.
"זה היה רכב שאני רציתי לגעת בכל בורג שלו", וכנראה שבמצב בו הרכב היה, לא הייתה לו שום ברירה אחרת.
"המנוע היה עייף, הכיסאות בפנים היו קרועים, פנים הרכב היה מוזנח בצורה נוראית, והנסיעה בו הייתה פשוט בלתי נסבלת, החלטתי שהגיע הזמן לשינוי דראסטי".
התורמת לקאדי הייתה ג'טה מארק 2, וכל מה שסרגיי הצליח לפרק מהג'טה מצא את עצמו מהר מאד בתוך הקאדי, הסלון, הדשבורד, שטיחים, ואפילו המנוע עם מזגן מקורי. "קאדי עברה הרבה מאד השקעה פיננסית, נפשית ופיזית עד שהיא הגיעה לרמה שהיא נמצאת היום, היא הייתה יכולה בקלות להישלח לאחת המזבלות ברזל".


"אני רוצה להודות לכל האנשים ששותפים איתי בתחום שיצא לי להכיר לאורך התקופה, ועזרו ותמכו בי, ותודה לכל מי שנתן יד ועזר בשיפוץ הרכב המיוחד הזה."
אז אחרי הקאדי, אנחנו מחכים לראות את הגולף קבריולט של סרגיי, אשר גרמה לו להתאהב בעולם הזה ובאורך חיים הזה, ואנחנו בטוחים שכהרגלו, הוא יצליח להפתיע.









13 תגובות:

  1. מדהים!
    לא יאומן שזה בארץ...
    באמת עובר טסט?

    השבמחק
  2. מצטרף לשאלה של יואב, זה באמת עבר טסט?!

    השבמחק
  3. עוברת גם עוברת, הכל חוקי למהדרין!

    השבמחק
  4. "מדהים" היא לא מילה חזקה מספיק לתיאור המהפך שהרכב עבר!

    השבמחק
  5. מדהים איך לא שמתי לב למספר, אשמח לדעת מה זה על הטמבון מקדימה

    השבמחק
  6. הרכב פשוט מדהים!!!

    נ.ב
    אנונימי, זה מדבקות מה שיש לו על הטמבון :)

    השבמחק
  7. תודה על התגובות החמות

    שירשור השיפוץ של הרכב


    http://www.autosport.co.il/viewtopic.php?t=17428

    השבמחק
  8. מאיפה אפשר להשיג דבר דומה? (מקווה שאני לא גונב רעיון פשוט זה מדהים ויכול לכסות כיעור :D )

    השבמחק
  9. חפש באמאזון/אי-ביי - sticker bomb.

    השבמחק
  10. תותח אחי אהבתי באמת !!

    השבמחק
  11. הרכב ממש יפה.
    לטעמי הצביעה לא עומדת ברמת ההשקעה וחבל.

    השבמחק
  12. גאווה ישראלית.
    סרגיי כרגיל תותח.

    קליקליק

    השבמחק
  13. sergo te krasavic !
    תותח אתה אחינו כבוד גדול מאוד לראות יצירה כזאת מתגלגלת על הכביש .!!!

    השבמחק