יום שבת, 23 ביוני 2012

One Man's Army: Lior's Golf GTI MK1



בימינו, ובעיקר בארץ, מעטים האנשים שמחליטים להגשים את החלומות שלהם, לרוב זה נובע מכמה סיבות שרובן אפילו מוצדקות, בין אם זה כסף, מצב משפחתי או זמן. אבל יש כאלה שלא נותנים לכל זה לעצור בעדם, הסיקור הזה יספר לכם על אחד מהם.






תכירו את ליאור גולומב, בחור צעיר ושאפתני, שגם אם אתם חושבים שלא שמעתם את השם הזה בחיים,  את אחד הרכבים שלו בטוח ראיתם מסתובב ברחובות או בתמונות בפורומים השונים.
אופן הפעולה של ליאור הוא מאוד פשוט, לקחת רכב ולעשות לו - במילים שלו - "גולומביזם" ולמי שראה את הרכבים שלו יודע על מה מדובר. ליאור הוא מאותם האנשים שבגללם כל כך כיף להיות בכל בסצנת הרכבים, תמיד הוא יעזור לכל אחד, בכל דבר, אם זה ליעץ, או בעזרה של חלקים או אפילו אם צריך להתלכלך, ליאור תמיד יהיה שם! ובאותה מידה החברים שלו תמיד יהיו שם בשבילו, בסופו של דבר זאת המשמעות של כל התחום הזה. העיצוב השונה והמיוחד של גולומב לרכבים מאד השפיע על הרבה אנשים בסצנת הרכבים בארץ, והוא ללא צל של ספק דמות מרכזית סצנת הרכבים בארץ בגלל האהבה שלו לייחודיות ולכל תחום הרכב. 
 ה"רומן" שלי עם ליאור החל כאשר פגשתי אותו במוסך כשהרכבתי קויילאוברים על הרכב שלי, הוא שאל אותי: "עד כמה נמוך אתה רוצה לרדת עם הרכב" עניתי לו: "כמה שיותר", מאז נהיינו חברים טובים. בהיסטוריית הרכבים של ליאור ניתן למצוא רכבים מוכרים יותר וכאלה שקצת פחות, מה שבטוח הרשימה דיי ארוכה. כדי לא להבריח אותכם מהר מידי ניתן חלק קטן מרשימת הרכבים שלו החל מסיאט איביזה טורבו, קוראדו VR6 שבבעלותו כבר כ-5 שנים והמפורסמת ביותר, ג'טה MK2, גולף MK2, גולף MK3, קורדובה והרכב האחרון שיצא מידיו - גולף GTI דור ראשון. 





ליאור תמיד הלך בעקבות החלומות, כל אגדה מוטורית שעברה בידיו קיבלה את הטעם המיוחד שלו, את הנגיעה הקטנה שהפכה את הרכב ליצירת מופת מיוחדת במינה. כפי שתראו בתמונות, השפעת סצנת היורו בהחלט שיחקה פה תפקיד חשוב, אבל אין שום סגנון אחר שיכול להתאים לרכבים האלה. 





כל אחד מאיתנו שחובב את סצנת היורו ורכבי VAG בפרט יודע/שמע ואני דיי בטוח שפנטז על הגולף MK1 GTI, וכשליאור החליט שהוא רוצה אחת, מזל האיר לו את פניו. "אחרי עוד יום קשה בפייסבוק בו התאהבתי ברכב משלדת מארק 1 פרסמתי בסטטוס: "שמישהו ימצא לי מארק 1!" לשמחתי, בין העונים היה קובי ליאני, כתב ועורך ראשי בוואלה!רכב וחבר משנים עברו, שציין שיש לו חבר שמחזיק גולף ג'יטיאיי מקורית משנת 1981 שעומדת כבר כמה שנים. מפה לשם הייתי חייב להשיג את הבחור, ואחרי שיחה קצרה החלטתי שאני לא מתאפק וקופץ לראות את הרכב. 
הגעתי לשכונה ברעננה שבה עמד הרכב וראיתי איזה רכב מכוסה בפינה רחוקה בחניון... קבעתי עם בחור נחמד מאוד בשם רונן, הבעלים הגאה של הגולף, שהוריד את הכיסוי מהרכב. אני מוכן להישבע, שברגע שהוא הוריד את הכיסוי, הייתה הילה סביב הרכב". 





"אחרי סיבוב קצר ראיתי שהרכב במצב הרבה יותר טוב ממה שחשבתי, פתחתי את תא המטען, הריח שיצא מהאוטו היה ריח מוכר, ריח של פולקסוואגן ישנה שאין ברכבים אחרים, אותו ריח שהרחתי בקוראדו כשרק קיבלתי אותה... ברגע שלקחתי שאיפה מהריח, לחשתי לעצמי: "אין, היא שלי." 





אחרי יומיים והצעה כספית לא קטנה, באתי לאסוף את הרכב עם חיוך שמרוח לי מאוזן לאוזן. מעבר לרכב, הכרתי בן אדם שפשוט אוהב את הרכב ולא מוכן להיפרד ממנו בשביל כל אחד או כל סכום, בחור שהשקיע המון אהבה וכסף ברכב. " - ליאור.





ומי שמכיר את ליאור, שאר הדברים לא איחרו לבוא, סט קויילאוברים של V-MAXX תפס את מקומו כדי לקרב את הרכב לרצפה, סט גלגלים נדיר של ב.מ.וו תפס את מקומו גם כן ונצבע באדום כדי לתת מראה מיוחד ושונה, הגריל הקדמי הוחלף לגריל 2 פנסים והגבה שהייתה על הרכב ירדה. 
כל זה קרה עוד לפני שהרכב היה במצב נסיעה. כיוון שהרכב עמד כמה שנים טובות הצטברו בו הרבה בעיות מכאניות בעיקר בכל מה שקשור בדלק, משאבת דלק הלכה, הצינורות נסתמו, חלודה הצטברה, והדבר היותר רציני שמערכת הזרקת הדלק המכנית כבר לא עובדת, דבר שקצת הקשה על כך שהרכב יחזור לנסוע. הפתרון שהוצע היה להפוך את הרכב להזרקה רגילה בשילוב עם ניהול, דבר שעולה לא מעט כסף. 



לאחר שעברו כמה חודשי עבודה קשה הרכב נסע והיה מוכן אחרי טסט. יום שליאור חלם שיגיע במשך תקופה ארוכה, עם חור גדול בכיס, וחיוך ענק על הפנים סוף סוף בא, הוא נסע למפגש רכבים כדי להציג את הרכב המיוחד שלו, באותו המפגש ניגש עליו אספן רכבים והציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה תמורת הרכב. הרכב עבר לידיים טובות ושומרות כעת והולך להישמר לעוד שנים רבות וארוכות. ולגבי ליאור...... בינתיים יש לו פרויקט חדש שרץ ברגעים אלה, פולקסוואגן קאדי דור ראשון, שאני מבטיח לכם שתהיה משהו שלא ראיתם בארץ עד עכשיו. ובכל רגע נתון האגדה הבאה רצה לו בראש, אז תהיו בטוחים שעוד ניראה אותו כאן בעתיד. 









אז עד לכתבה הבאה.. ניתן לכם טיזר של הפרוייקט הבא:




5 תגובות:

  1. כיף לראות מכוניות כאלה בארץ! לא מכיר אישית את הבחור, אבל רואים שיש לו טעם טוב!
    בהצלחה בהמשך הדרך ותתעדכנו אותנו :)

    השבמחק
  2. יצא לי לראות את המכונית בשישי שעבר, היא פשוט מדהימה, תמיד חשבתי שמכוניות כאלה פשוט לא מוכרים. אבל שיהיה בהצלחה עם הפרויקט החדש וכמו שאמרו - תעדכנו!

    השבמחק
  3. איך צבע חדש וכבר התקלף?

    השבמחק
  4. שמח לראות שיש אנשים כמוהו בארץ המוזרה שלנו שמכניסים קצת אומנות לתחום המוטורי

    השבמחק