יום רביעי, 30 במאי 2012

THE “PARTS LIST”: JOSEPH DALE’S MAZDA 626



כיום ניתן למצוא אלפי קבוצות שקשורות לרכבים בפייסבוק, כל אחת מהן מפרסמת חומר מגוון ואיכותי של רכבים מהסוג הכי משוגע של סגנון הבוסוזוקו שנפוץ ביפן, ועד לסגנון הקלאסי והעדין והיפה שנפוץ בעולם. פייסבוק נהפך להיות מקור מדיה מאוד גדול להרבה אנשים. כחלק מהחיים שלנו אנחנו מושפעים מאוד מהתוכן שאנחנו נחשפים אליו ואת זה ניתן לראות איך זה בא לידי ביטוי ברכב של כל אחד מאיתנו. אם אתם כמונו, הפייסבוק שלכם כנראה מפוצץ בקבוצות כאלה והוואל שלכם כנראה נראה כמו לוח מודעות של פוקוס.





כיום רוב הבילוי העיקרי שלנו באינטרנט זה בבלוגים ופורומים שונים כדי להביא לכם את החדשות החמות והתמונות הכי טובות של הרכבים הכי יפים בארץ ובעולם! ואנחנו מוצאים את עצמינו ברוב המקרים יושבים ומגלגלים עמודים שלמים בפורומים כדי לראות מה חדש בעולם כולו, לרוב זה הדברים הרגילים שאתם יכולים לראות בבלוג שלנו, אבל מידי פעם יש תמיד תמונה של רכב שמצליח לגנוב את ההצגה, הרכב הזה הוא אחד מהם. מדובר במזדה 626 סדאן משנת 1980 (אנחנו בטוחים שרובכם לא ידעתם שקיים דגם כזה מהשנתון הזה), אבל מהרכב הזה קשה להתעלם כי הוא בהחלט מצליח לגנוב את ההצגה, והבעלים שלו ג'ספר דייל מהיוצרים של SouthrnFresh לא נותן לאף אחד להתעלם מהרכב שלו בקלות. 



כמו שאתם יכולים לראות המזדה של ג'ספר לא יושבת על סט גלגלים מיוחד, ולא מנסה למתוח את הגבול בשינויים קיצוניים. אין לו שום הפתעה מתחת למכסה מנוע והוא נוסע עם בערך 80 כ"ס שנשארו במנוע המקורי במקרה הטוב, כל זה בטח גורם לכם לשאול למה החלטנו שהרכב הזה כל כך מיוחד? אין לנו ספק שחלק מהקוראים הנאמנים שלנו כנראה יושב כרגע, קורא את השורות האלה עם פרצוף מבולבל לחלוטין. אבל אתם חייבים להודות שיש סוג של זוהר מיוחד ברכב משפחתי בן 30, ואנחנו מקווים שלפחות אחד מכל אותם האנשים שטרחו לקרוא את השורות האלה יבין שהרכב הזה מייצג הרבה יותר מרכבים אחרים. 



ישנו סיכוי שאחרי שתקראו את השורות הבאות לא תחזרו לקרוא את הבלוג הזה יותר; כי להלל מזדה ישנה בהחלט יכול לגרום לאנשים לחשוב ש"החברה בהולימניאקס השתגענו לגמרי...", אבל אנחנו מאמינים שלרכב הזה יש פוטנציאל עצום. ולא בקטע של "החלקים הנכונים והסגנון הנכון שיכולים להעלות את הרכב הזה לשלב הזה", אלא שיש לרכב הזה פוטנציאל ללמד אנשים שלפעמים הערך של רכב שניראה קצת אחרת, והוא קצת שונה, הוא הרבה יותר גבוה מעוד הונדה, או עוד גולף נמוכה. 


לצערנו אנחנו לא נמצאים בסצנת הרכבים כל כך הרבה זמן... בהשוואה לאנשים שגדלו בתקופת שנות ה-80 ואף לפני. הסצנה מאוד השתנתה מאותה התקופה, הטרנדים והסגנונות שונים באו והלכו, וכל אותה התקופה שמרו על סצנת הרכבים רעננה ועדכנית בכל דור חדש שהתצרף. ולמרות זאת, עם כל טרנד חדש הגיע עם רשימת מטלות שאותם צריך לעשות כדי שהרכב יהיה מספיק טוב בשביל להופיע במגזין או בכל צורת פרסום אחרת. זאת רשימת מטלות של החלקים שצריך להתאים ולהרכיב כדי שהרכב יעמוד בסטנדרטים של הטרנד באותה התקופה. מה שפעם היה קיטים מוגזמים ומנופחים, עומד היום על רכב נקי נמוך ורחב. הסיביקים ששלטו  בעולם הטרנדים הוחלפו כבר בניסאן 350Z ו-S2000 והרכבים הגרמניים, שכל אחד מהם עובד על פי רשימת חלקים שכל אחד בוחר כדי לעמוד בסטנדרטים של ה"משחק" היום. 


שלא תבינו אותנו לא נכון, אותם הרכבים החדשים והטרנדים הם מאוד חשובים. הם אלו שקובעים ומעלים את הסטנדרטים של הטרנדים החדשים שנכנסים בכל דור. הם הרכבים שבנו וקידמו את סצנת הרכבים כדי שתהיה איפה שהיא היום. רכבים אלו גם מוצאים את עצמם מופיעים בבלוג שלנו כמעט בכל עמוד, כי אנחנו יודעים שהם ברמה כל כך גבוה שחשוב לנו לשתף אתכם.... ועדיין הרכב של ג'ספר יכול לעשות הרבה יותר. זה לפחות, מה שאנחנו חושבים. 


מה שג'ספר והרכב שלו באים להציע זה שלא באמת צריך "רשימת חלקים" כדי לבנות משהו בעל ערך. יצא לנו בהרבה מקרים להכיר לכם פה בבלוג רכבים ובעלי רכבים שהחליטו שהם רוצים משהו קצת שונה. הרבה כבוד מגיע לאותם האנשים ולג'ספר על כך שהוא לא נתן לאותם החוקים שנהוגים בטרנד של היום להשפיע עליו בבניה שלו. ואם תשאלו אותנו ובטוח שרובכם אפילו לא יסכים לכך, שג'ספר אולי מתחיל פה טרנד חדש של הדור החדש. 


על הנייר, הרכב של ג'ספר לא כזה מיוחד. סט גלגלים לא תואם של חברת Epsilon ו-Dyna Lite הם השיפור החיצוני היחיד שיש לרכב, הסט גלגלים הזה אומנם דומה מאוד אך בקלות ניתן לראות את השוני בניהם. הבולמים של הרכב לא בהרבה יותר טובים מהסט המקורי וירדו מ-RX7, פנים הרכב והמנוע נשארו במצב המקורי שלהם. הגובה של הרכב שלו הוא ממש לא נמוך במיוחד והוא בהחלט בגובה הנכון לנסיעה יומיומית, מידת הצמיגים שלו לא "אגרסיבית" ולא קיצונית בשום אופן שנוכל לחשוב עליו. אז אנחנו שואלים אותכם: "למה אנחנו כל כך מתלהבים מהאוטו הזה?" אנחנו מקווים התשובה לכך הרבה יותר ברורה לכם ממה שהיא ברורה לנו. 


אולי ידעתם לכל אורך הכתבה מה כל כך מיוחד ברכב הזה, ואם כן אנחנו מצדיעים לכם, אבל אם אתם עדיין תוהים למה אנחנו כל כך מתלהבים מהרכב הזה, אז כנראה שזהו השיעור הכי חשוב שתלמדו לחיים אז תקראו את זה טוב טוב: סצנת הרכבים היא ממש לא איזה סט גלגלים יש על הרכב, והיא ממש לא הסוג ההנמכה מורכב על הרכב, זה ממש לא קשור לעד כמה הרכב שלכם מבריק או חדש, וזה גם לא באמת משנה איזה מדבקות יש לכם על החלון. זה לא קשור לכל קלישאה או גימיק שהרכב מנסה לייצג. וזה לגמרי לא קשור לכמה עמוק הכיס שלך. זה גם לא קשור לאופסט ויותר מזה זה אפילו לא קשור לרכב שאתם נוהגים בו. אנחנו כאן  בהולימניאקס, ואנחנו מנסים להראות לכם שזה הכל תלוי בכם, וזה הכל תלוי בנשמה של אותו הבן אדם שבנה את הרכב, זה הכל תלוי בכם ובאיך אתם מחליטים לייצג את הרכב שלכם. 



התמונות והפרסום נלקח מStance Works

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה