יום שבת, 26 בנובמבר 2011

סיקור כחול לבן: Respect Your Elders - Danny's '02



תכירו את דני קורוגודסקי, חובב נהיגה מושבע ובעיקר חובב ואף מנהל מועדון BMW מצליח. 
בהיסטוריה של דני אפשר למצוא כמה בימרים שונים וחוץ מה-2002 שלו, הוא נוהג ביומיום ב-E36 קופה 318IS. 



אבל קודם, קטע משעמם של היסטוריה:
ה-2002 הוא אחד הדגמים היותר מפורסמים של ב.מ.וו, הפופולריות שלו סללה את השם של ב.מ.וו בעולם של רכבי הספורט באותן השנים, ושימשה בתור בסיס לסדרה 3 ואף שימשה בתור השראה לסידרה 1 קופה. 
באותן השנים ה-2002 השתתפה בהמון מרוצים שונים וזכתה בהמון תארים, מה שהפך אותה לרכב נערץ ונאהב גם היום. 



 למה דווקא בחרת ברכב הזה?
   "מילדות אהבתי את ה-02 BMW, בדרכי לבית הספר כל יום הייתי חולף על פני ב.מ.וו 1602 כזאת ומאז אני  
    מאוד מאוד אתה הצורה, כשהתחלתי לחפש בימר לפרוייקט החיבור הזה של ב.מ.וו + הנעה אחורית + קל 
    משקל + התנהגות מצויינת = המון כיף השילוב הזה מאוד קרץ לי. "

מי עזר לך במהלך הפרוייקט?
    "בפרוייקט נעזרתי ב-2 בעלי מקצוע שמאוד מאוד עזרו לי, הראשון הוא הפחח שעשה עבודה מדהימה ועזר 
   לי למצוא חלקים שנראו לי בלתי אפשריים כמו חלון צד שנשבר במהלך הפירוקים. משם ובמהלך כל 
   הפרוייקט ליוו אותי החברים/מכונאים שלי אייל ודוד - תמכו בי לאורך כל הדרך החל מעזרה פיזית בעבודה 
   שלא יכלתי לעשות לבד ובכלל אני בספק שמישהו בארץ יכול לעשות באיכות כזאת. כמו כן, נעזרתי המון 
   בפורום הבינלאומי של 2002 -BMW2002FAQ.COM. "


היו בעיות מיוחדות בשיחזור/שיפוץ שלו?
   "היו המון בעיות במהלך השיקום, החל ממחסור בחלקים - 90% מהחלקים יובאו מחו"ל עם כל הבירוקרטיה   הקשורה לזה. ועד למציאת חלקים בארץ שלא ניתן לייבא מחו"ל. כל תהליך הפחחות והעבודה החביא המון בעיות ניסתרות שלא חשבתי שנתקל בהם. מה שגרם לא פעם למרמור "

מה לדעתך הופך את הרכב שלך למיוחד?
    "מיוחד זה בעייני המתבונן, אבל לא חושב שרואים הרבה רכבים כאלו בכבישי ארץ הקודש שלנו"


מה אתה הכי אוהב ברכב שלך?
   "אני הכי נהנה מנהיגה ברכב ומההתנהגות שלו - מרגיש ממש קארטינג על הכביש וכשרוצים להנות קצת   
     על הצד גם זה אפשרי"


אם הכסף לא היה מהווה מכשול, מה היית מוסיף/משנה/מחליף ברכב?

   " התקציב אכן היה מכשול, במיוחד בארצנו שכל חלק וחלק יותר ממכפיל את עלותו בהשוואה לחו"ל, ניסיתי לא לחסוך בשום דבר - גם אם זה אומר שעכשיו כל הפרוייקט מתעקב בחודש לצורך גיוס תקציב לחלק הכרחי שאני לא מוכן להתפשר עליו. כמובן שתמיד אפשר למצוא יותר טוב או יותר איכותי ובעולם ללא בעיות תקציב הרכב היה נראה אולי יותר טוב ומושקע אבל אני מאוד מרוצה למתוצאה נכון לעכשיו - ועם זאת אני יודע שיש עוד הרבה עבודה"



אם לרכב שלך היה מוטו - מה הוא היה?
   "לא הייתי אומר מוטו. יותר קווים מנחים - הרעיון היה לעשות רכב שמתנהג מצויין ונראה לא פחות מדהים
     - אולד-סקול משופר, כלומר שילוב של רכב אספנות על עיצוב של שנות ה-60-70 עם חלקים וטכנולוגיה 
     מתקדמת בהרבה שמשלב את הטוב משני העולמות ...."


מה התוכניות לעתיד? 
   "גמר/פיניש - של כל הדברים הקטנים שעדיין לא יושבים 100%, הזמנת חלקים נוספים שטרם מצאתי 
    וכדומה ". 

איזה תגובות יצא לך לקבל?
  "התגובות שקיבלתי נעו בין מבטים סקסיים מבחורות ברחוב עד לגברים שעוצרים ומביטים על הרכב דקות 
    ארוכות, גם תגובות נגדיות היו לי - אנשים שאמרו שרכב אספנות צריך להיות טהור ומקורי, איך הרסתי את  
    הרכב עם שילוב הצבעים וקיט הניפוחים...איש איש באמונתו יחיה."

זאת רשימה קצרה ממה שנעשה לרכב:

פירוק כללי - ופחחות מלאה, לטובת שיחזור וסידור כל החלודות שהצתברו עם השנים.

חיצוני: 
קיט ניפוחים של דגם הטורבו מקורי + חצאית קדמית של אלפינה 
מדרכות "קאסטום" הזמנה אישית .
הסרת טמבונים ,סגירה והחלקה אחורית + בניית סמל . 
מראות אפטר מארקט
השחרת חלונות 
גאנט 16" - BBS סטייל - 8"

פנימי: 
כל הרכב ריפוד חדש - דלתות , גג ,שטיח , דיפונים אחוריים , כסאות אחוריים , מגש אחורי 
כסאות GTI של גולף דור 5
ריפוד דשבורד + קונסולה מרכזית ( טרם הותקנה ) 
ידית הילוכים VINTAGE BMW 
לוח שעונים עם מד סל"ד - של הדגמים החזקים יותר 
הגה מירוצים קטן
בידוד רעשים כל הרכב - פלאטות זפת של DINAMIC


התנהגות: 
מוטות מייצבים אחורי + קדמי - תחתון - IRELAND ENGINEERING
חיזוק מוט פיתול אחורי + מקום למצבר
חיזוק מוט פיתול קדמי ( בבניה ) - עליון
קפיצי RAVING STAGE II - IRELAND ENGINEERING 
בולמי בילשטיין B8 
חידוש מערכת ההיגוי 
צמיגי TOYO T1R 

מכאני:
גיר 5 הילוכים
קלאצ' חדש
החלפה מערכת הזרקה מתקדמת יותר של E30 
חיזוק והתאמת דרייבשאפט
החלפת כל הגומיות ובוקסות לחדשות 
החלפת כל הברגים ברכב לחדשים 
מערכת פליטה קומפלט - נירוסטה 2.5"
חידוש בלמים קדמי ואחורי 
חידוש מערכת הדוושות 
משאבות קלאצ חדשות 
משאבות מים חדשות
משאבת דלק משופרת להזרקה 
תיקון התאמת מיכל הדלק למערכת ההזרקה 
רדיאטור חדש + התאמות 
חידוש וניקוי דפרנציאל

החלפה והתאם כל מערכת החשמל ברכב 









לדני יש עוד המון תוכניות לגבי הרכב, החל מהנמכה נוספת ועד פינישים ותוספות קטנות. אנחנו מאמינים שעוד ניפגוש אותו בעתיד. 


למי שרוצה לעבור על כל הפרוייקט שדני ביצע לבימר שלו, מוזמן להכנס לקישור:
פרוייקט ב.מ.וו 1502 של דני

תגובה 1: