יום שישי, 2 בדצמבר 2011

סיקור כחול לבן: פולקסוואגן קוראדו 16V – חלומות נועדו להתגשם



האם המילה "סקסית" מתאימה כדי לתאר את פולקסוואגן? יצרן מוולפסבורג יצר הרבה רכבים מגניבים במשך השנים, אבל הדגם הקרוב ביותר למכונית ספורטיבית דאז היה ללא ספק הקארמן גיה שיוצר לפני המון שנים. לאחר מכן, אחרי תקופה ארוכה יחסית, העולם פגש בפולקסוואגן אחרת, אשר קטפה את הכתר והפכה לחביבת קהל המעריצים בזכות עיצוב הלא שגרתי לתקופה וכן בזכות היצע המנועים. למכונית הזאת קראו – קוראדו.
אפילו היום, בימינו, מכוניות קופה הנדירות האלה נשארו פבוריטיות בקרב חובבי VW בפרט וחובבי רכב בכלל בקנה מידה עולמי. אני זוכר את עצמי בתור נער, עוד לפני שקיבלתי רישיון נהיגה, מחסיר פעימה כל פעם כשבחור מהשכונה שלי היה מניע את הקוראדו השחורה שלו מדי בוקר וחשבתי לעצמי שזאת מכונית הכי מגניבה עלי אדמות.


פולקסוואגן קוראדו שאנו נסקר היום שייכת לבחור חביב למדי בשם רועי, שהוא גם חבר מאוד טוב שלנו. הסיפור של הקוראדו שלו מעט לא שגרתי, מכיוון שהוא לא ממש חיפש לרכוש לעצמו אחת. רועי מאז ומתמיד היה חובב מושבע של היצרן הגרמני, כנראה שזה משהו שעובר בגנים, כיוון שאבא שלו החזיק בגולף GTI דור ראשון מקורית כשרועי היה ממש קטן, אשר למרבה הצער נגנבה. כמה שנים לאחר מכן, במקום הגולף שנגנבה הגיעה אחותה הגדולה, גם GTI, אבל דור צעיר יותר, השני במספר. לצערינו גם לרומן הזה לא היה הפי-אנד – הרכב נגנב, שוב. אבל זה לא עצר את רועי והוא העמיד בפני עצמו מטרה למצוא גולף GTI דור 2 ויהי מה.


 אבל המציאות שלנו מכתיבה לנו כללים משלה ולרוב מעמידה אותנו בפני עובדות, גם אם אנחנו לא כל כך מרוצים מהם. מה לעשות, מאוד קשה למצוא בארץ מכונית מיוחדת, קשה יותר למצוא אחת במצב טוב עד סביר. אין ספור טלפונים, אין ספור נסיעות בתקווה למצוא את האחת ואין ספור אכזבות בדרך. אך רועי לא התייאש ולא רצה להיפרד מהחלום. לגורלו של רועי היו תכניות מעט שונות עבורו. באחד הבקרים, כשהוא כהרגלו משוטט באינטרנט בחיפוש אחרי ה-GTI, הוא נתקל במודעה ובה מפורסמת פולקסוואגן קוראדו, שנת 90, דגם 16V מקורית. רועי החליט לנסוע ולראות את הרכב כדי להבין על מה כל המהומה. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון, לקח לרועי בדיוק 10 שניות להבין שהקוראדו הזאת תהיה שלו.



מיד אחרי הרכישה הרכב עבר יישור קו מאסיבי, הן מבחינה מכאנית והן מבחינה קוסמטית. כל העבודה נעשתה ע"י רועי ואביו, שלא רצה להישאר מחוץ לתמונה. מנוע KR עבר שיפוץ כללי, תוקנו כל הנזילות והרכב התחיל לקבל צורה. כיאה למכונית גרמנית קלאסית, לא תמצאו בה שום דבר צעקני ובולט יתר על המידה, בזכות טעמו השמרני של רועי, הרכב שלו זכה למראה היורוסטייל נקי ורענן.
כיום הקוראדו של רועי מונמכת 55 מ"מ קדימה ו-50 מ"מ אחורה בעזרת הקוילאוברים של Weitec מדגם Hicon GT ואת התמונה משלימים חישוקי Lenso BSX (דמוי BBS) במידה 15X7 עם צמיגי 195/50/15.



מהכרות שלנו עם רועי, אנחנו בטוחים שהוא רחוק מלסיים את הפרוייקט שלו, תמיד יש לו מה לחדש, תמיד יש מה להחליף ולשפץ, בכל זאת, הגברת כבר בת 21. ומשהו אומר לנו שאנחנו עוד נפגוש את רועי והקוראדו שלו אצלינו בבלוג, כי בינתיים הבחור לא מראה סימנים של האטה, בטוח יש לו עוד כמה הפתעות לעתיד.












לכל שלבי הפרוייקט של הקוראדו לחצו על הקישור:

4 תגובות:

  1. סיפור אדיר, אוטו אדיר כפליים, הבנאדם הכי אדיר. כל הכבוד דוק!

    השבמחק
  2. רק עכשיו קראתי את זה :), מדהים. ורועי, כבר לא נשאר לי מחמאות לפנק אותך באמת :), רק תמשיך תמשיך תמשיך!! אנשים כמוך נותנים תקווה שזה עוד אפשרי בארצינו.

    השבמחק
  3. בויקו13
    אין לי מה לומר אני חופר לבן אדם הזה לא קצת וגם לכל החאירם לגבי הגרמנייה וביכלל לגבי מכוניות ואין לי מה לומר הלוואי והיה לי מאית מהידע שלו!!!אחד הרכבים ואחד האנשים!:)

    השבמחק
  4. הקאדי החלומית של רועי!
    אחת המדהימות ביותר בישראל..אם בכלל.
    כתבה מדהימה.

    קליקליק

    השבמחק