יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

Lada Niva - From Russia With Love


יש משפט מאוד מוכר שאומר שאין עשן בלי אש. אדמת אוסטרליה היא לא הראשונה שמיד עולה על הדעת כאשר מחפשים לאדה רוסית חמה ולוהטת, אבל בדיוק שם אנחנו מצאנו יצירת אמנות הזאת. מה שהיה פעם לאדה ניבה 4X4 שנת 86 הפך להיות מכונת דראג הנעה אחורית. במקור המכונית נבנתה כרכב תצוגה של Hot Wheels והיא צוידה בניהול של AccuAir המותאם למערכת מתלי אוויר המשווקת באוסטרליה ע"י Pro Bag. מפלצת קטנה הזאת קיבלה במהירות חיים בשל עצמה כאשר בתא מנוע התמקם לו V8 434 CI של שברולט עם מפוח 871 TBS בגודל של קנגורו, אשר בתוספת של הזרקת מתאנול תגרום לכל מי שיעמוד בדרכה פשוט לנוס על חייו.





הרכב מצויד בחישוקים בהזמנה אישית במידות הזויות של 22X10 אחורה ו-18X8 קדימה, אשר מוקמו בבתי גלגלים ענקיים אחרי ביקור בסדנה מקומית בשם X Customs. 





כשכתבנו למעלה שהלאדה נבנתה במקור כמכונית תצוגה של חברת Hot Wheels, ממש לא צחקנו. מכונית קונספט רוצחת הזאת מגלמת מכונית צעצוע של חלומותינו כשהיינו קטנים.



למרות שנקודה העיקרית של הרכב יכולה להיות בתא המנוע או בגלגלים מפלצתיים, קשה להתעלם מהמראה החיצוני אשר בולט מאוד ממבט ראשון. כל החלק החיצוני של הניבה מכוסה במדבקת וויניל בנוסח גראפיטי. באמנות כמו באמנות.



גולגולות ועצמות, ורדים, טנקים ושאר עיצובים בסגנון סובייטי, כל זה פרי עבודה של Fat Punk Studio וזה ללא ספק מדגיש את הקווים השערורייתיים ופרופורציות שלא תראו באף לאדה ניבה אחרת. 



חלום אשר התחיל בתור דגם גזור מנייר הושם ע"י קבוצה של אנשים מאוד יצירתיים ומוכשרים. אז בפעם הבאה שאתם רואים ילד משחק עם מכונית צעצוע, תזכרו לעודד את החלום שלו, כי אתה אף פעם לא יודע כמה קטן....



...או גדול הוא יהפוך להיות בסוף.




צפו בסרטון קצר המציג פחות או יותר את תהליך הבניה:




מקור: Airsociety

תגובה 1: