יום שישי, 30 בדצמבר 2011

Miata Me Crazy


כל חובב רכב אשר שומע את המונח "רודסטר בריטי" יודע בדיוק מה ההגדרה שלו. מנוע מלפנים, גלגלים המונעים מאחור והנהג ביניהם, באוויר הפתוח. הנוסחה הקלאסית נולדה עם מכוניות כמו יגואר E-טייפ הגיעה לקצה בשנות ה-70' עם ה-Triumph ו-MG B. 
בשנת 1976, בוב הול ממגזין Motor Trend נפגש עם אנשי מחלקת מחקר ופיתוח במאזדה והביע את רצונו להחזרת רודסטר זול שיהיה נגיש לכל אחד. מאוחר יותר, ב-1982, כאשר בוב היה בתפקיד בכיר במאזדה ארה"ב ואותם החבר'ה ממחקר ופיתוח היו יושבי ראש של החברה, הם נתנו למר' הול "אור ירוק" לחקור את הרעיון של מכונית ייצור. 





המוצר הסופי הוצג 1989 ואנשי החברה מאוד הופתעו לגלות שרשימת ההמתנה בסוכנויות המכירות הייתה ארוכה מהצפוי. 100 אלף יחידות של המיאטה נמכרו ברחבי העולם ב-1990. ה-MX-5 הייתה הצלחה מסחררת והפכה לרב-מכר, בזכות עיצובה הקליל, שני מושבים, מנוע קדמי, הנעה אחורית, חלוקת משקל 50/50 ומערכת מתלים מתקדמת. כיום מאזדה מוכרת את הדור השלישי של המיאטה והיא שומרת על המתכון הזה עד היום.




אנחנו מקווים ששיעור היסטוריה קצר לא שיעמם אתכם יותר מדי, פשוט הרגשנו שההיסטוריה מאחורי המכונית הזאת חשובה מאוד בתעשיית הרכב כיום. לא לעתים קרובות יצרנית מכוניות כלשהי עושה משהו למען חובבי רכב והולכת איתם "באותו ראש". מאזדה עשתה את זה והפכה מכונית פשוטה וזולה (יחסית) למכרה זהב.



שתי דוגמאות מצוינות האלה מראות לנו לאן לקחה סצנת המכוניות את הרכבים האלה כיום. ניצול של סגנון פשוט אך אלגנטי, הנמכה סולידית וג'אנטים רחבים הופכים את המיאטה לרמות אחרות לגמרי, כאלה שישאירו אתכם עם פה פעור. בעלי הרכבים האלה החליטו לשמור על המפרט המקורי, אבל לא ממש אכפת לנו. אנחנו חושבים שנהיה יותר ממרוצים פשוט להישען לאחור ולהתבונן בתמונות, בליווי של מבט קשה וארוך לעבר חשבונות החסכון שלנו.





































מקור: Klutch Republik

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה