יום שבת, 24 בדצמבר 2011

A Perfect Trueno Coupe


עם כל-כך הרבה באז סביב הטויוטה 86/סיון FR-S החדשה, נראה לנו מתאים להעיף מבט אל הדוגמה המרשימה של ה-AE86 המקורית. טרואנו קופה הזאת, בבעלותו של שיימוס אלדרשו מאוסטרליה, זכתה להרבה אהבה וטיפוח לאורך השנים. טויוטה המדהימה הזאת נרכשה לפני יותר משנה במכרז של Yahoo ביפן ומשם נשלחה אל אדמת אוסטרליה. בעלים הקודמים של הטרואנו הזאת איחסן אותה כל החיים במוסך שלו, כך שהיא הייתה בסיס התחלתי מצוין עבור שיימוס.



יחידת כוח המקורית שמתחת למכסה מנוע הוחלפה באחת "היברידית" בנפח 1.8 ל' 7AGA עם בוכנות של AE111, טלטלים חדשים וראש מנוע 20V מקורי, אליו חובר קיט מצערות עם חצוצרות 70 מ"מ שנשארו ללא מסננים. סעפת פליטה טובולרית 4-1 נעשתה ע"י שיימוס בעצמו במוסך שלו. סעפת ממשיכה את דרכה אל צינור פליטה מלא 3". כדי לשמור על טמפרטורות בריאות, שיימוס התקין רדיאטור של Koyo וקולר שמן.








טרואנו הזאת מצוידת בתיבת הילוכים עם 6 מהירויות היישר מ-Altezza. גם כאן, כל העבודה נעשתה ע"י שיימוס בעצמו. פנים הרכב מטופח באותה הרמה כמו החיצוניות של הרכב: דאשבורד והקונסולות נרכשו חדשות מהמפעל, כמו-כן השטיחים. מעט מאוד חלקי אפטרמרקט נמצאים בתוך הרכב, ביניהם גלגל ההגה של Nardi מדגם Deep Corn וכמה שעונים חיוניים של Apexi.מה שהופך את הזקנה הזאת לעוד יותר מיוחדת, זה המד אוץ - הוא מצביע על 68 אלף ק"מ בלבד! מושבים אחוריים נשארו מקוריים, מעוד שהקדמיים הוחלפו לדגם Zeta III של Bride. 





בתחום המתלים נעשו גם מספר שינויים ושדרוגים. מתלים קדמיים מקוריים הוחלפו ל-Tokico HTS 102R, אליהם הצטרפו קפיצי הנמכה ופלטות קאמבר של Tein. מאחורה הותקנו בולמים מאותו הדגם, גם עם קפיצי הנמכה. סט אנטירולים קדימה ואחורה של TRD משלימים את העבודה. בלמים קדמיים עברו שדרוג קל בעזרת הרפידות של Project Mu HC+ ודיסקים מחוררים. 




AE86 הזאת נכנסה לאוסטרליה עם סט חישוקי Watanabes בקוטר 14", אולם שיימוס החליט להחליף אותם בדגם Longchamp XR4 באותו הקוטר, ברוחב 8" מאחורה ו-7.5" מקדימה, עלהם הוא הלביש צמיגי Bridgestone Potenza RE001. הסט משתלב יפה עם הנושא שחור/לבן של הרכב ויושב פלאש על המרכב. 
בסופו של דבר, נושא "הפנדה" והג'אנטים הופכים את המכונית לחבילה יפנית אותנטית.





מקור: Speed Hunters


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה