יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

Rogue Shadow: Tyler Williams’ Ground Breaking Subaru STi


שנת 2011 הייתה שנה מאוד דינמית עבור סצנת המשפרים. עושה רושם שאם 2009 ו-2010 היו השנים בהן סצנת הסטאנס נחשפה, אז 2011 הייתה תקופה של התבגרות. בניות הפכו למסובכות יותר, פרוייקטים למגוונים יותר וכל אזור (אם זה בקנה מידה של ארה"ב או כלל עולמי) פיתח סגנון ייחודי משלו. גם אם מדובר בבניות עלית בסגנון ה-VIP ביפן, או עיצוב OEM+ של סצנת ה-Euro בצפון-מזרח ארה"ב, או הונדות מדהימות מקליפורניה - כל אחד מהשחקנים בסצנת השיפורים הגיע לרמת עיצוב שלא נראתה לפני-כן. בנוסף, ככל שהסצנה התבגרה, רבים כבר היו חכמים מספיק בכדי לחקור את השורשים של כל סגנון וסגנון. סצנת הסטאנס, כך נראה, גדלה והפכה מ"ילד הממזר" של הפורומים לתרבות מוטורית מודרנית ומקובלת (או נסבלת, לכל הפחות). נראה כי אפילו "האגוז הקשה", השמרני והטהרני, יכול סוף סוף להסתכל על מכונית משופרת ומושקעת ולהודות לפחות שהיא נראית מגניב.




אבל אז שוב, נראה כי רוב חובבי רכב עדיין רוצים למדר מכוניות שונות. כלומר, על כל רכב חובה, לפחות למטרת זיהוי, להישאר נאמן למטרה שלה נועד. הכוונה היא שנניח רוב האנשים מרגישים בסדר גמור עם לקסוס GS עם מתלי אוויר, כי אחרי הכל הרכב מלכתחילה נועד לשיוטים ארוכים ונינוחים (Low&Slow וכל הג'אז הזה..). אבל מה אם מישהו היה בא באותה הגישה לרכב כמו סובארו אימפרזה STI? ובכן, בואו נגיד שמי שיעשה דבר כזה, יצטרך להסביר את עצמו טוב טוב באחד הפגישות עם החברים שלו, חובבי נהיגת מסלול, מה הפשר של חילול קודש שכזה. אבל זה בדיוק מה שטיילר וויליאמס עשה. טיילר רכש את אחת המכוניות ביצועים הנפלאות של הדור שלנו, והתקין בה מתלי אוויר (אייר-רייד). למרות ש"שוברת האספלט" הזאת רחוקה שנות אור ממטרה ויעוד המקוריים שלה, היא למען האמת בדיוק מה שהסצנה הזאת צריכה.





חובבי רכב חייבים לקבל את העובדה שמטרה או תכלית של כל רכב ורכב זה עניין סובייקטיבי. טיילר טוען: 
"זאת לא מכונית מסלול. לא אכפת לי אם אני יכול או לא יכול לקצץ עשיריות השניה בנסיעות שלי לבית-הספר או לחדר כושר. למעשה, מתלי אוויר האלה אוחזים לא רע בכלל והמכונית הפכה לשימושית הרבה יותר בכבישים האיומים שלנו במונטריאול. אני לא חושב ששפשוף פסי האטה או הריסת ספליטר קארבון שלי בחניונים הופכים אותי לגיבור, מגניב או משהו בסגנון. מכונית שלי לא תראה מסלול, אז למה זה הכרחי עבורי לבנות אותה כרכב מסלול?".


טיילר בנה את המכונית המושלמת בשבילו ובשביל המטרות שלו. ואם חובב רכב כזה או אחר יהיה כנה עם עצמו עד הסוף, זה הרכב שיתאים לצרכים היומיומיים של כל אחד מאיתנו וכל אחד מאיתנו היה חולם על דיילי כזה. זוהי מכונית שנראית מדהים, בעלת ביצועים לא מבוטלים ומתאימה בול להגדרה שרובינו מכנים כ"סגנון חיים פעיל".

















ה-STI של טיילר בהחלט נראית כמו משהו ראוי עבור דארת' ויידר בעצמו, עם עיטוף שחור מט מרושע והנמכה לרצפה. אבל בסופו של דבר, המכונית הזאת לא נועדה להיות סימן של מרד לכיוון המסורת של אימפרזה STI. זה לא מקרה קלאסי של Form > Function המטופש. טיילר מוסיף: "אני מעריך כל סגנון, לא רק שלי, ועדיין זה משהו שחובבי מסלול/ביצועים לא יעשו. כך או כך, אני לא איבדתי אפילו דקה אחת משנתי בגלל זה". טיילר בנה את הרכב הזה בשביל עצמו, ולמען האמת הוא עשה את זה מצוין!
אז מהו האתגר שלנו לשנת 2012? כנראה שהמטרה שלנו כחובבי רכב היא ללמוד ולדעת להעריך מכוניות שונות , גם אם הם בנויות לא בצורה שהיצרן התכוון. האם אנחנו נהיה מסוגלים לכבד מכונית ביצועים שמשופרת רק קוסמטית, גם במחיר של פשרה ברמת הביצועים? ה-STI של טיילר וויליאמס עושה כל מה שהוא מבקש ממנה, והיא בעלת נוכחות לא מבוטלת על הכביש וזה אפילו מורגש רק מלהסתכל בתמונות האלה. בזבוז או לא, המכונית הזאת מושכת תשומת לב וללא כל בושה מגלמת את העיצוב שלה בצורה מושלמת.









Tyler Williams’ 2011 Subaru STi

Interior

    • Prova SI Drive knob
    • JPM Coachworks Shift Boot
    • JPM Coachworks Handbrake boot
    • WC Lathewerks Titanium sphere shifter
    • Carbon vinyl wrapped interior trim

Exterior

    • Tinted Windows
    • Matte black Vinyl Wrap by Oliver @ Covered APR Front Lip, plastidipped Bayson R side skirts Bayson R rear spats
    • ’08 Front bumper
    • ’08 OEM foglights
    • Japanese R205 side badges
    • Plastidipped OEM front grill
    • Debadged trunk
    • 6000k HID kit
    • LED License plate lights
    • Blacked out headlight housings
    • Custom blacked out subaru emblems
    • Taillight Overlays

Engine

    • AEM Cold Air Intake
    • Cobb Accessport, Stage 2
    • CNT Racing Cat back – burnt blue tips
    • Invidia Catless DP
    • Cobb Heatshield

Suspension and Wheels

    • AirRex air suspension
    • Viair 400cc compressor
    • Easy Street Manifolds
    • 1/4″ Air lines
    • Accuair skinny air tank aluminium
    • Whiteline Rear Camber Bushings
    • Whiteline Steering rack bushings
    • AVS 7 switch box
    • Dakota Digital Air pressure guage
    • Work Emotion XD9, matte titanium. 18×10+18
    • Nankang NSII – 225/45/18


מקור: Canibeat

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה