יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

VW Fox Wagon - Armed & Dangerous


אפשר להגיד הרבה דברים על סצנת ה-Euro: זה חוזר על עצמו, תחרותי מדי, מגוון וכו'. עם זאת, דבר אחד בטוח: לפעמים אנחנו לוקחים דברים יותר מדי ברצינות. כולנו היינו בסיטואציה כזאת, כאשר אנחנו רואים איזו תגובה בפורום שיכולה לשרוף לנו את הפיוז ואנחנו מרגישים דחף מיידי להגיב. אזל מה לעשות את זה? למה להיות hater? 
תסתכלו על הפוקס וואגון הזאת למשל. הרכב ללא ספק שנוי במחלוקת ויביא איתו תגובות שונות ומשונות, גם שליליות וגם חיוביות הכוללות מחיאות כפיים. אבל הדבר הטוב ביותר עבור ג'ון לודוויק, הבעלים של הרכב, זה שהוא וחבריו נהנים יותר מדי בשביל שיהיה אכפת להם מה אנשים חושבים על הרכב.





כרוכב BMX מקצועי ממרכז הארבור, ניו המפשייר, ג'ון לא בחר בחביבת המגזינים והבלוגים כאשר הוא רכש את הפוקס. הוא גם לא בחר בדרך הרגילה והמקובלת כשהתחיל לבנות אותה. הוא לא השתמש בחלקי "מדף" (רבים מהם גם לא היו זמינים במלאי) ולא תכנן להשקיע בכוח של הרכב. כל הפרוייקט נעשה בשיטת DIY, שכללה המון עבודת כפיים ותקציב צנוע למדי. "הכל כולל הכל עלה לי 2500$", אומר ג'ון, "לא קניתי כמעט כלום, בניתי את הכל לבד". 
בהשפעתו של אביו, ג'ון לודוויק האב, אשר התחרה במרוצי קרח על הראביט MK1 במשך שנים, ג'ון הבן בחר בפוקס כי מאוד אהב את הצורה והמרכב של הרכב והעדיף אותה על פני מכונית שרירים אמריקאית. שלא לדבר שרכב הראשון שלו גם היה פולקסוואגן פוקס וואגון, אשר היה אמור להפוך למכונית מרוץ על הקרח, לכן הוא תמיד רצה עוד אחד כזה. "הפוקס הראשונה הייתה סטנדרטית לחלוטין, מין קופסת חלודה כזו. מצאתי אותה באינטרנט, היא הייתה שייכת לבן-אדם מבוגר בן 95, שקנה אותה חדשה לגמרי. הייתה אפילו מדבקה מקורית על החלון. זה היה אמור להיות רכב לכל החיים, אבל הנחתי את ידיי עליו ודי הרסתי אותו", הוא צוחק.






הפוקס"החדשה" הייתה במצב שלם לחלוטין, אבל צבע כסוף המקורי דהה עם השנים, הפתרון היה לצבוע אותה בזריזות בגוון טאן מט עם גג שחור ועוד כמה נגיעות שונות. ג'ון לא רצה להשאיר את הרכב בגובה המקורי שלו להרבה זמן, אבל מכיוון שמתלים לרכב הזה לא היו בנמצא, הוא היה חייב להיות יצירתי. "לקחנו סט קוילאוברים והתאמנו אותו לפוקס. חלקים רבים נוספים עברו התאמה גם כן. עם קצת חיתוכים וקצת ריתוחים הצלחנו להתקין את הכל במקום". כתוצאה, כפי שאתם רואים, קיבלנו את הפוקס סטיישן הנמוכה ביותר שתראו עם מתלים סטטיים. תאמינו או לא, הפוקס הזאת היא הדיילי של ג'ון! זה רכב היחידי שלו והוא נוסע בו לעבודה מדי יום. משטרת ניו המפשייר לעומת זאת לא ממש אהבה את הרכב של ג'ון ויש לו מספר דו"חות כדי להוכיח את זה. "הם לא חושבים פעמיים ופשוט נותנים לי דו"ח", הוא אומר. "המוטו שלי: לחיות חופשי או למות! אתה יכול לעשות הרבה דברים, אבל אתה לא יכול להוריד את המכונית יותר מ-16 אינץ'".




ה-stance של הפוקס הזאת לא הושג רק בזכות הקוילאוברים, גם לג'אנטים במידה 13X6 עם צמיגים 175/50 יש תפקיד במערכה. אם הג'אנטים נראים לכם מוכרים, אז אלה חישוקי ברזל הצבועים בשני גוונים, השייכים במקור לשברולט ווגה שנת 70. "אבי השתמש בג'אנטים כאלה ב-MK1 שלו כשהוא התחרה. כשאתה על הקרח, אתה חייב להלביש שרשראות על הצמיגים והם כל הזמן היו נוגעים בבודי של הרכב. אז הוא השתמש בחישוקים כאלה אבל בעלי אופסט גבוהה יותר. ראיתי את זה כשהייתי קטן ורציתי סט כזה לפרוייקט שלי". הג'אנטים מקנים לרכב מראה ייחודי ויושבים יפה בבתי הגלגל. יש להם בהחלט מראה ראט סטייל, אבל הם משתלבים מעולה עם המראה הכללי. 













פרטים על הרכב:



1989 VW FOX Wagon

Owner: John Ludwick

Location: Center Harbor, NH
Occupation: lawn care, musician, BMX rider
Engine: 1.8L four-cylinder 8v with custom exhaust, externally-mounted Mazda RX7 oil cooler
Drivetrain: stock 
Brakes: stock
Suspension: custom coilovers, 3" drop plates in rear
Wheels & Tires: 13x6" Chevrolet Vega wheels with 175/50 R13 Sumitomo HTR-200
Exterior: sprayed matte tan, black roof, pulled fenders
Interior: early Mk1 Golf Wolfsburg steering wheel, shifter extended 4", B1 
Passat/Dasher shift knob
Tank: modified kart chassis, lowered 3.5", 5hp Tecumseh engine, custom bodywork, working gas-powered PVC cannon, top speed 30mph


מקור: Eurotuner

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה