יום שבת, 18 בפברואר 2012

Gray Corra


למען האמת, שמנו לב שאין לנו מספיק קוראדו בבלוג...הדגם המעניין הזה בהיצע של פולקסוואגן של שנות ה-90 גורר אחריו דעות רבות, הן חיוביות והן שליליות. לדעתינו, פולקסוואגן הגיע להשגים שלו בשנות ה-90 רק בזכות הדגם הזה, ובכלל, רוב חובבי המותג סבורים של פולקסוואגן אמיתיות הן דווקא מהתקופה ההיא. פולקסוואגן קוראדו היה "טיפה" בולט בתוך הפילוסופיה של היצרן לייצר "מכונית עממית". היום נציג לכם קוראדו מאוד מיוחדת, מדגם G60 שנת 1990.





קאמיל (Praks) אמר על עצמו כך: "אני ילד גדול עם תחומי עניין מוגבלים :)". ואנחנו מיד חשבנו לעצמינו: "לא רק אתה קאמיל, לא רק אתה...:)"



השנה הייתה 2003, Praks היה זקוק למכונית והבחירה שלו הייתה צריכה להתבצע בין ב.מ.וו E30, הונדה CRX, הונדה סיביק, אופל קאדט ופולקסוואגן גולף MK2. הוא תמיד חלם על קוראדו, אבל לא יכל להרשות את זה לעצמו. הבחירה שלו נפלה על גולף, מצא את האקזמפלר המתאים וכבר יצא לכיוון לאסוף את המכונית, ואז במקרה הוא מצא את מכונית חלומותיו. זאת הייתה קוראדו G60 עם מנוע מת. בלי לחשוב יותר מדי, הוא קנה אותה בכוונה להשתיל לה את ה-VR6 האגדי. קאמיל לא הצטער על הקניה, גם תקופה ארוכה לאחר מכן, הוא באמת היה מרוצה מהמכונית. 



כעבור זמן קצר, נרכש סט קוילאוברים של FK ותהליך המוכר לכולנו התחיל לזוז. קאמיל התחיל עם עבודת ריתוך ועבודות פח שונות, כגון הרחבת כנפיים ושיוף והחלקה של תא מנוע כהכנה להשתלת VR6. חלק הקדמי שונה לחלוטין והכל נראה מאוד אסטטי. לא תמצאו על הקוראדו הזאת חישוקי RS הנדושים, אבל גם בלעדיהם המכונית נראית פשוט שגעון!



במרץ 2009 המכונית נשלחה לצביעה. מסיבה כלשהי, הצבע שנבחר היה אפור די הזוי. אבל הפרט הזה הופך את המכונית הזאת לכל-כך ייחודית. וזהו. מכאן התחיל הפרויקט השגרתי. קוראדו הזאת פשוט משנה את הגישה של האשנים למכוניות האלה. עבודת פחחות הסתיימה והמכונית קיבלה את צורתה הנוכחית.



פגוש אמריקאי מוחלק לחלוטין משלים בצורה מושלמת את הפילוסופיה של פולקסוואגן. על הגריל התמקם לו בצניעות סמל קטם של פורשה. חלקים שונים של היצרן משטוטגרט מצאו את מקומם במכונית הזאת וזה נראה שהם היו צריכים להיות שם מלכתחילה. אנחנו חושבים שהקוראדו הזאת מגלמת את הסגנון Clean, אבל קאמיל חושב אחרת ומשייך אותה ל-German.



המכונית הזאת הופיעה בכל מקום אפשרי והיא ללא ספק אחת היפות. מאוחר יותר, כשנכנסנו לפורום VWZone ראינו את רשימת התוספות שלה וזה היה די מרשים. מתחת למכסה מנוע כבר נמצא סופרצ'ארג'ר ועוד כמה חתיכות ברזל מגניבות. ובכן, החיצוניות שלה מאוד מטעה. בעזרתם של החבר'ה מ-Gangbang, המכונית כעת מספקת 260 כ"ס.



ממבט ראשון, נראה שהמכונית הזאת היא אוסף של פשרות, קוראדו הזאת משלבת בתוכה כל מה שרק אפשר. לא משנה לאיזו קטגוריה אתם תשייכו אותה, Clean, Euro או German, דבר אחד בטוח - קאמיל עשה פה עבוצה יוצאת מן הכלל. המכונית הזאת אצלו כבר 10 שנים והוא אפילו לא מוכן לשמוע על מכירה. 



מפרט טכני ורשימת התוספות:

פולקסוואגן קוראדו G60 1990

מנוע:
השתלת מנוע 2.8 ל' VR6
סעפת יניקה ומצערת של 2.9 ל'
סעפת פליטה 6-2-1 של TA-Technix
צנרת פליטה של Bastuck
מגדש-על Vortech V9 Stage II
מזרקים 330cc
פילטר אוויר K&N
מצנן שמן של Mocal
מצמד של Peloquin
תושבות מנוע של Zuo

מתלים:
קוילאוברים Weitec Hicon GT
בושינגים מפוליאוריטן של Zuo
מוטות גישור של Weichers


ג'אנטים וצמיגים:
חישוקי Artec S1 במידות 16X9 קדימה ו-16X10 אחורה
צמיגים Hankook S1 Evo במידה 215/35/16

בלמים:
צלחות 280 מ"מ של EBC קדימה
קאליפרים של פורשה בוקסטר עם 4 בוכנות
קאליפרים אחוריים של גולף GTI MK4


אקסטריור:
מכסה מנוע של VR6
כנפיים של VR6
פגוש קדמי ואחורי מוחלקים, USDM
פנסים ראשיים של in.pro + קסנון
מכסה תא המעטן USDM
פסי קישוט הוחלקו
ידיות בדלתות של אאודי A6
מכסה תא דלק של פורשה
כנפיים מורחבות
גג שמש מזכורית
החלקת סמלים מסביב
רשת גריל עם "גבה" של Rieger
מראות של פורשה 911


אינטריור:
מושבי Recaro A8
מושב אחורי "הוחלק"
כלוב התהפכות של Weichers
חגורות בטיחות של Schroth
הגה של Momo Team


מקור: Vdub.kz

תגובה 1: