יום שלישי, 14 בפברואר 2012

JEDYNY TAKI: Silver Wagon by Showtime


31 בדצמבר 2008. יום בלתי נשכח, שבו טום הפך לבעלים של פולקסוואגן גולף MK4 וואריאנט כסופה. הוא הניח בצד את האלפא 145 הישנה והחבוטה שלו, והחל את ההרפתקה של הבחירה החדשה שלו. היבט הכלכלי תפקד בתור שחקן ראשי בתהליך החיפושים אחרי המכונית. בשל מספר רב של קילומטרים שטום נוסע ועליות בלתי פוסקות במחירי דלק, הבחירה שלו נפלה על מכונית עם מנוע הידוע בתור אחד עם ביצועים לא רעים וחסכוני בדלק - TDI. מכונית הספציפית שלו עברה עדכון תכנת ניהול בסדנת TTC המקומית. כוח המשוער של המנוע עמד על כ-120 כ"ס ומומנט של כ-28 קג"מ.
המכונית יצאה משערי המפעל בשנת 2000 והצטיידה בחבילת אבזור בסיסית, שכללה 4 חלונות חשמל ומיזוג ידני.





טום ידע מהתחלה כי גולף MK4 וואריאנט לא מתאפיינת בעיצוב מטורף, אבל היא פשוט אמינה ובלתי ניתנת להריסה ע"י אנשים שנוסעים הרבה, וזה היה מאוד חשוב לו, כי המכונית כבר מזמן לא באחריות. טום לקח את העיניינים בידיים והתחיל לטפח לאט לאט את המכונית החדשה שלו וליפיף אותה בתוספות שפולקסוואגן "שכח" להוסיף. מכונית שלא הייתה מושכת בהתחלה, אחרי 3 שנים של שיפור מתמיד הפכה לפרויקט די נחמד. 

שיפור הראשון, אותו טום מזכיר עם חיוך על הפנים, היה ניווט דאבל-דין מקורי של היצרן וחישוקי BBS בגודל 16" שהגיעו במקור בגולף GTI מארק 3. עם זאת, הוא אמר שאם מלכתחילה הוא היה יודע לאן הוא רוצה לקחת את המכונית שלו, הוא היה מיד מתקין חישוקי 18" ומנמיך אותה. כדי להגיע לזה לקח לו לא פחות משנתיים של בעלות על הגולף.

הכיוון של הגולף לא היה לגמרי ברור בהתחלה. רק כעבור זמן מה טום הבין שזה ילך לכיוון של OEM+, לכן כל מה שאי פעם הוחלף או נוסף למכונית, היה מקורי בגרסה טובה יותר, עשירה יותר ועם רוח ספורטיבית יותר מההיצע של רכבי VAG (גולף GTI 25th, אאודי S3 וכו').



"בואו נתחיל מהאינטריור. כאן אני עשיתי ושיניתי פחות או יותר את הכל בדרך שלי", אומר טום. "מושבים מקוריים עם ריפוד דהוי פינו את מקומם למושבי עור עם חימום, כיוון גובה ומרחק חשמליים היישר מסקודה אוקטביה. אח"כ הגיעה משענת יד קדמית ודיפוני דלתות מעור. לא יכולתי גם לפסוח על כמה תוספות מיוחדות כמו לוח שעונים מפולקסוואגן בורה Sport Edition, פתחי אוורור מוארים ודוושות אלומיניום של אאודי TT. מגולף R32 MK4 לקחתי שק וידית הילוכים, בנוסף ללחצני פיקוד של חלונות חשמל. כדי להתנייד בנוחות ובכיף הוספתי גם בקרת שיוט".

"יום אחד החלטתי שנמאס לי מאיך שהגג נראה ופשוט הורדתי את כל הריפוד. תמיד חלמתי על תקרה שחורה, כמו בגרסת 25th של GTI. אחרי כמה ימים של מלחמות העבודה הסתיימה בהצלחה - הגג הפך לשחור, אבל המצוד אחרי כמה פלסטיקים שחורים שהיו חסרים לי נמשך כמעט חודש. אבל בסופו של דבר הם אלה שהשלימו את הפאזל. הגה פשוט עם שלוש צלעות, מקורי של VW, זכה לריפוד עור חדש עם תפירה בחוטים אדומים. מה שהכי נדיר ומגניב בפנים הרכב, זה הלחצן FUNK על הקונסולה המרכזית, אשר הגיע היישר מניידת משטרה גרמנית והוא מדליק את הרדיו CB".




ומה יש בחוץ? כאן הכל הלך לכמה כיוונים: ליפ בפגוש קדמי הגיע מהדגם 25th GTI ואילו הליפ האחורי הגיע מ-V6 4motion. פגוש קדמי עצמו מדגם אמריקאי, עם מחזירי אור בצדדים וללא שקע ללוחית רישוי. ידיות בדלתות ופסי קישוט נצבעו בצבע הרכב ואילו מראות צד, גריל וסמל קדמי נצבעו בשחור. גג הרכב וקורות בין החלונות זכו להדבקה מקצועית בויניל שחור. 



"עכשיו נפנה אל המרכיבים החשובים ביותר במכונית, שנקראים גלגלים ומתלים. מעל הכל, המכונית שלי היא הראשונה שמונמכת עם סט קוילאוברים של MTS. קאליפרים שלי צבועים באדום, אבל יש לי תוכניות לגבי החלפת כל המערכת. לקראת הקיץ המכונית תעבור לחישוקי 18" של פורשה 911 בצבע שחור עם ליפ מלוטש. אליהם יצטרפו צמיגים Falken Ziex Ze912 במידה 205/40/18, כדי לקבל סטראץ' נחמד. שילוב הזה צריך להיות מאוד מעניין עם חישוקים ברוחב 8.5". 


עונת האירועים 2012 מתחילה בקרוב והיא נושאת כותרת "תשומת לב לפרטים", כך שלטום מחכה עוד עבודה רבה בהתמקדות בפרטים אסתטיים. הוא מתכוון לבקר בכמה אירועים מקומיים בפולין וגם להגיע למפגשים בגרמניה, אז אנחנו עוד נראה את המכונית שלו.



מקור: VAGsociety.pl

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה