יום חמישי, 8 במרץ 2012

When Form & Function Collide


זה לא סוד לאף אחד שיש משהו בטויוטה סופרה שאתה פשוט לא יכול להתעלם. אנו מאמינים שלמכונית הזאת בקלות אפשר להעניק את התואר "המכונית הטובה ביותר שאי פעם יצאה מיפן". לפני שנפרט את זה, תרשו לנו להציג לכם את הסופרה NA-TT SZ-R המדהימה שנת 95 ששייכת למארק סמית'. הכל התחיל עבורו לפני 5 שנים עם טויוטה סופרה אטמוספרית מקורית לחלוטין ובכל שנה הוא ממש השקיע את כל הבונוסים השנתיים (והנדיבים) בעבודה שלו, כדי להפוך את החלום למציאות. לא רק שזה כבוד גדול עבורנו לסקר את המכונית המדהימה הזאת, אנחנו בעצם מאוהבים בה עד טירוף בעצמנו!





אחת המטרות הראשונות של מארק היה ללכת בכל הכוח לכיוון של החלפת מנוע, משמע "לזרוק" בפנים את ה-2JZ GTE ולהעיף את המנוע האטמוספרי שהיה במקור. בבדיקת דיינו המנוע החדש הוציא 341 כ"ס בבלימה  ובתור אחד שלא ממש רעב להספקים מטורפים (כפי שאנחנו רואים לעתים קרובות אצל בעלי סופרות), מארק הסתפק בכמות סוסים "קטנה" אשר משרתים אותו נאמנה ועושים אותו מאושר מאז. 



לגבי הגלגלים, מארק החליט שאלה יהיו או CCW Classic או Work Meister. אלה שני סטים מעולים שהשוק יכול להציע, אבל מכיוון שסט של S1 היה הראשון בו מארק התאהב מאז ומתמיד, הוא החליט שזה מה שהוא צריך. הוא ידע שהוא צריך לבצע עבודת מחקר מעמיקה בנוגע למידות ואופסטים, מכיוון שהוא רצה שהגלגלים שלו יבלטו מעט החוצה, אך לצערו הוא לא מצא מידע רצוי בפורומים של סופרות באה"ב (לצערו מושג סטאנס כמעט ולא קיים בקהילת סופרות המקומית), אבל בעזרת כמה מחבריו מאנגליה הוא הצליח להבין אילו מידות בדיוק הוא צריך. בסוף הוא בחר בסט במידות 18X9.5 עם אופסט 24 קדימה ו-18X11 עם אופסט 22 מאחורה, את הגלגלים הוא הלביש בצמיגי Yokohama במידה 245/40/18 ו-Falken במידה 265/35/18.



הסופרה של מארק יושבת על סט קוילאוברים של BC Racing ולמרות שהיא לא נמוכה כמו מרבית 350Z ו-S2000 שאנחנו רואים, היא די נמוכה בשביל סופרה. כל הכנפיים מסביב עברו מתיחה כדי להכיל את ה-Work האגרסיביים. המראה שלה פשוט נכון, מסכימים?



לגבי האקסטריור, מארק אומר שהוא אף פעם לא היה אוהד של המראה המנופח של בודי-קיטים למיניהם. הוא אחד מהבחורים של less is more. הוא לא מיהר בבחירת החלקים וחיפש רק את האיכותיים ביותר וזה נראה לעין. אחד הדברים שמארק הכי אהב במראה של סופרות, זה המחסור בספוילר האחורי. המכונית הזאת גם ככה מספיק מעוצבת, אז לדעתו אין צורך להוסיף ספוילר רק כדי למשוך צומי. 





כפי שכתבנו קודם, מנוע טווין טורבו 2JZ GTE כולל כמה תוספות מעניינות כגון מצמד RPS stage2, פורק לחץ SARD, פילטר אוויר APEXI, אינטרקולר חזית גדול ואגזוז NurSpec RX. פשוט אי אפשר לטעות עם 2JZ!





מבחוץ, פנסי חזית ובקליות המקוריות הוחלפו, נוסף צמד חצאיות צד של Blitz, ליפ קדמי מקארבון, דיפיוזר אחורי ואפילו ספוילר אחורי קטן מקארבון. זה המתכון המושלם למראה מדהים! לגבי התוכניות העתידיות, מארק פשוט לא נראה בטוח. הוא אומר שככל הנראה, בסופו של דבר הוא כן ירצה להוסיף לסופרה עוד קצת כוחות סוס.







הגיע הזמן לבדוק מה יש בתוך המכונית. למארק תמיד הייתה תשוקה בלתי מוסברת לאינטריור קלאסי של ב.מ.וו ופורשה, עם השילובים שחור/אדום שלהם, לכן הוא ידע שככה זה יהיה גם אצלו. כמה זמן אחרי ההחלטה, המכונית כבר הייתה עם אינטריור הרצוי והשילוב של אדום עם שחור מעולם לא נראה טוב יותר.








מפרט טכני ורשימת השיפורים:


Wheels/Tires/Suspension
BC Adjustable Coilovers
Grooved front disks.
Arches fully rolled all round/ slight pull up front.
Work Meister S1 3pc gloss black centers/polished lip
18 x 9.5 +24 fronts (245/40/18) Yokohama advans.
18 x 11 +22 rears (265/35/18) Falken 452′s



Engine
Full twin turbo 2JZ GTE conversion,
RPS stage2 puck clutch,
SARD BOV,
APEXI filter,
FMIC,
NurSpec RX exhaust,
Second decat.



Exterior
Facelift headlights,
6k HID kit
Facelift rear lights,
De-wipered/aerialed/spoilered,
Blitz sideskirts,
Carbon front lip,
Carbon diffuser,
carbon boot lip.



Interior
Full Transcal retrim in chille red,
Gloss black sprayed dash panels,
Clarion touch screen double-din,
Carpets dyed black,
BLITZ boost gauge.



מקור: StanceNation

תגובה 1:

  1. פשוט חלום!! לא רוצה שום דבר אחר!

    השבמחק