יום שישי, 13 באפריל 2012

A DERIVATIVE OF FUNCTION AND FORM: GEORGE VOUTSINOS’S BMW E30 M3




בשביל אוהדי הקונצרן ב.מ.וו, מעט מאד מכוניות יכולות להתעלות על האהדה והכבוד שהם רוכשים כלפי ה - E30 M3. הדגם הזה נחשב בעיני רבים בתור ה - "כרכרה של אלוהים", ואם לדייק, בעיניי מפרסמים רבים, נהגי מירוץ וחולי הגה למיניהם הרכב נחשב בתור רכב ספורט הכי טוב שיוצר אי פעם. דגם ה-E30 M3 נחשב למעין אייקון, שמסמל תקופה שלמה של היסטוריה ומורשת מוטורית, ל-E30 M3 יש כת שלמה משלו, עם חולי הגה מטורפים ועקשנים. ובמילים אחרות, זהו רכב החלומות בקרב כל קהילת אוהדי הקונצרן של ב.מ.וו, ובשביל ג'ורג' ווטסון החלום הזה פשוט התגשם.  





הרכב הוצג לראשונה בתור המתחרה הישיר לדגם של מרצדס ה-190e Cosworth, דגם ה-E30 M3 היה הניסיון של חברת ב.מ.וו לקחת את הסדרה 3 קופה שלהם אל מסלול המירוץ כדי להתחרות ולקחת את התואר על רכב הטורינג הטוב ביותר שיוצר. הכנפיים הרחבות שלה והטמבון האגרסיבי רמזו בצורה מאד ישירה שהרכב נבנה בשביל מטרה אחת בלבד, ובעזרת מנוע 4 צילינדרים אשר מייצר בצורה מפתיעה ומדהימה בו זמנית 235 כ"ס אטמוספריים, הרכב הלך לשבור שיאים. בלמים של הרכב חוזקו והוגדלו לעומת דגם הבסיס של הסדרה 3 קופה, והבולמים שודרגו לבולמי מירוץ, כל הדברים ביחד יצרו חבילה שפשוט לא יכולה להיכשל. דגם ה-M3 עד היום נחשב לרכב טורינג הכי מוצלח ביקום. הרכב גרף תארים אירופאים, בריטים, איטלקים, גרמנים, אוסטרלים, ואליפות העולם לרכבי טורינג. 5 ניצחונות במירוץ 24 שעות המפורסם בנורבורגרינג עברו על הרכב הזה בקלות, כמו כל שאר התארים בהיסטורית המירוצים. הרכב יצר באז כל כך חזק שאי אפשר היה להתעלם ממנו ויצר שושלת של דגמי M3 של ב.מ.וו שניתן לראות עד היום. 



דגם ה-M3 E30 עד עצם היום הזה מתחרה ברכבי מירוץ מודרניים במראה וגם בביצועים. קווי העיצוב שלו הם יהיו מדהימים בכל תקופת זמן, זהו עיצוב שיזכר לעולמי עולמים. אבל עד עכשיו ניתן מבחר עצום של שיפורים ועדכונים לרכב אשר עוזרים לו להוכיח עד עצם היום הזה שהוא הרבה יותר טוב מכל הרכבים הצעירים שניתן למצוא בתחום. כיום ניתן למצוא בעלים עם רכבים מקוריים כמו שהיו ביום שעזבו את המפעל, וגם את הקיצון השני של רכבים שמשופרים ומשודרגים בדיוק כמו המוח (והארנק) של הבעלים. ולמרות הכל עדיין לכל רכב יש את המקום ואת הכבוד שלו. 


גם ל-M3 של ג'ורג' ווטסון יש את המקום המכובד שלה. זהו כבוד גדול לפרסם את הרכב הזה למי שעד עכשיו לא היה הכבוד להכיר. הרכב של ג'ורג' נבנה עם אותה צורת מחשבה שהייתה למהנדסים של ב.מ.וו כשיצרו אותה, המראה המקורי והקרבי והיפה נשמר ועדכונים קלים מצאו את מקומם כמו גלגלים של AC - Schnitzer Type 1 והנמכה קלה. אומנם השינויים שג'ורג' בחר לעשות לא מקובלים אצל כל אוהדי הדגם הזה, שמעדיפים אותו מקורי כמה שיותר, אבל מצד שני ישנם אנשים שכל-כך אוהבים את המראה שלה שמבחינה סטטיסטית זה פשוט מאזן את המצב. 


אל תתנו לתמונות להטעות אותכם, זה שג'ורג' בחר לשנות את הצורה האסתטית של הרכב זה לא אומר שהוא בנה אותו רק שיראה טוב. את המנוע המקורי מדגם S14 אתם לא תמצאו בפנים, את מקומו תפס מנוע S52. עם קאמשפטים של Schrick, מזרקים מוגדלים, סעפת פליטה של SuperSprint, תוכנת ניהול משודרגת, קלאצ' ופלייוויל מדגם M5 וגיר 5 הילוכים של ה-M5 שנותן לרכב את הדחיפה שהוא כל-כך צריך. אוסף החלקים האלה יוצר את רכב החלומות של ג'ורג', ואם להגיד את האמת גם שלנו. האהבה של ג'ורג' לשלדה ולצורה של ה-E30 החלה לפני כ-9 שנים כאשר נהג ברכב של חבר, והחליט פשוט לרכוש אחת, וליצור את המכונה המדהימה הזאת שאנחנו יכולים לראות כאן היום. 


בעיניינו, הרכב של ג'ורג' פשוט מושלם. לא הרבה לקחו את הרכב הזה בדרך שג'ורג' החליט לקחת את שלו, והרכב שלו מייצג בצורה מושלמת את הדרך שבה התאמה של הג'נט והצמיג הנכונים יכולים ליצור רכב מדהים. וכדי להראות לנו שזה לא הסוף אנחנו מתוודים שלג'ורג' יש עוד E30 שהוא מאד מקווה לשתף אותנו בה. 


נלקח מ: StanceWorks

תגובה 1:

  1. יש כמה מכוניות ברשימה שלי של מכוניות שאני חייב שיהיו לי לפני שאני אמות. M3 E30 היא בשלישיה הפותחת. רכב חלום!

    השבמחק