יום חמישי, 26 באפריל 2012

סיקור כחול-לבן: More like this!


אנחנו חייבים להודות, המכונית הזאת ללא ספק מושכת את העין. סצנת המכוניות בישראל השתנתה במשך השנים האחרונות, כמה אנשים יטענו כי אנחנו מפגרים שנות אור אחרי היפנים או האמריקאים ואחרים יטענו כנגד זה כי הרבה מכוניות שצצות לפעמים ברחבי הארץ בקלות יכולות להשתוות למכוניות דומות ברחבי העולם ולהסתכל עליהן בגובה העיניים. בסופו של יום, הסצנה עצמה תמיד תהיה מלאה ברגשות מעורבים בעניין מה HOT ומה NOT. מה שאנחנו אוהבים במכונית הזאת זו העובדה שהיא חלק מהדור החדש של סגנון ה-JDM וה-OEM. היא נותנת תחושה שהסצנה השתגעה לחלוטין עם כל הבודי-קיטים המוגזמים והאינטריורים הצבעוניים, התקנות סטריאו מטורפות וחישוקי 19" ואז בא מישהו, לחץ על כפתור ה-Reset והכל חזר להתחלה. הדרך שבה הדברים עברו רה-ארגון בסצנה המקומית, הרעיון של מכונית בעלת מראה נקי, עם גלגלים נחמדים ותוספות עדינות, זה הדבר הטוב ביותר שיכל לקרות. מראה נקי אך אטרקטיבי, זה משהו שלעולם לא ייצא מהאופנה, במיוחד בהונדות.






נתנאל, הבעלים, מאוהב קשות בהאצ'בק שלו ואת זה רואים בכל סנטימטר של המרכב בצבע צהוב Spoon Y56. אבל במקרה של נתי לא מדובר במובן מאליו, כי למרבה האירוניה, כאשר הוא חיפש מכונית פשוטה ולא יקרה כדי להתנייד בה ביומיום, הסיביק הייתה רחוקה מלהיות הראשונה ברשימת המכוניות המועדפות. אבל המפגש בין השניים היה בלתי נמנע וכאשר עיניו של נתי ראו לראשונה את המכונית, הוא ידע שהיא תהיה שלו. העובדה שהדגם הזה שווק בישראל עם מנוע צנום בנפח 1.4 ל' לא גזלה אפילו שעה משנתו, מה שהיה הרבה יותר חשוב לו זה שהמכונית הייתה מטופלת כראוי ושמורה להפליא אצל הבעלים הקודמים.




למרות שצבע המכונית מספיק בולט ומייחד אותה, נתי לא הסתפק בכך והחליט להוסיף למכונית טאץ' אישי משלו, תוך כדי שמירה מרבית על קווי העיצוב המקוריים. לא תמצאו כאן שום תוספת מיותרת או אגרסיבית למדי, הכל נעשה בטוב טעם ובכל צעד הושקעה מחשבה. שילוב בין נגיעותJDM  (ידית הילוכים של Skunk2, סמל על השמשה האחורית וגגון של Yakima) עם קצת Euro (סטיקרבומב על הכנף והאופניים) משתלב בהרמוניה ומציג חבילה כללית נעימה למראה. גלגלים שחורים העטופים בצמיגי Toyo Proxes R1R במידה 195/50/15 משלימים את התמונה ומקנים למכונית את "מנת הקרב" הנדרשת. 




אז מה צופן לה העתיד? "חיצונית, הבאתי את המכונית למצב האופטימלי בשבילי ואני לא רואה את עצמי מוסיף או משנה דבר בעיצוב הזה, לא בזמן הקרוב לפחות.", מסביר נתנאל. אבל תמיד יש תוכניות, כל מי שזכה להיות נגוע בחיידק השיפורים, יודע על מה אנחנו מדברים, המוח שלנו לא נח לרגע...אחד הסעיפים העתידיים ברשימת To Do הוא טיפול במתלים והחלפתם בסט קוילאוברים, מה שעלול לשפר את האחיזה ולעזור לנתי להנמיך עוד קצת את ההאצ'בק. הספקים כרגע לא עומדים בראש סדר העדיפויות שלו (שיפורים זה אסור, זוכרים? נו נו נו...), למרות שנתי היה יותר משמח להוסיף עוד כמה סוסים לארווה הפרטית שלו. 





 לסיביק האצ'בק הזאת יש כמה נגיעות אישיות מגניבות ובסך הכל היא בעלת מראה נקי ונחמד. חייבים להודות, אם יותר אנשים יעדיפו ללכת בדרך הזאת במקום להשתמש בשיטות הישנות שהזכרנו בתחילת הסיקור, אנחנו נזכה לראות יותר מכוניות יפות מבחינה אסתטית. כל הטרנד הזה של JDM/USDM/OEM מתחיל לקחת תנופה וכאשר יותר רכבים כאלה יתגלגלו בכבישי ארצנו, במקום הסיביקים עם פגושים מגוחכים וספוילרים לא קשורים כתופעת לוואי של פוסט-"מהיר ועצבני", זה יהיה יתרון עצום. זוהי מכונית דיילי של נתנאל והיא אחת היפות והמיוחדות שיצא לנו לראות. ה-EK של נתנאל היא דוגמה מצוינת של האצ'בק נאה שלקחה השראה גם מארה"ב וגם מיפן וגם קצת מאירופה ואין שום דבר פסול בכך שיותר אנשים יבנו או יעצבו את המכוניות שלהם בצורה דומה. 










תגובה 1:

  1. מכונית מאוד יפה ומיוחדת, סוף סוף משהו לשטוף את העיניים כנגד השגרה הישראלית.
    שאפו ענק לצוות הבלוג! אתם עושים עבודת קודש ולא נופלים ברמה מבלוגים בחו"ל! המשיכו כך!
    קורא נאמן.

    השבמחק