יום שלישי, 3 באפריל 2012

Scrapin’ Dub :: MK1 Golf




הפעם נספר לכם סיפור אהבה אמיתי, על בחור בשם ג'ורג' ועל האהבה הראשונה שלו.... פולקסוואגן גולף מארק 1. הסיפור התחיל כאשר ג'ורג' היה רק בן 15, כמו כל נער מתבגר הוא ישב לו במחשב וניתקל במודעה בEBAY- שתפסה את מבטו, במחיר ששווה לכל כיס.
כמה הצעות מחיר מאוחר יותר ו-1800$ מהחיסכון שלו, מצא את עצמו ג'ורג' משאיל משאית גרר מחבר ונוסע עם אביו לסידני כדי לאסוף את האוטו שכרגע רכש. המסע ערך רק כ-2000 ק"מ ולקח להם יום אחד בלי יותר מידי שינה.





למה גולף אתם שואלים? ג'ורג' בילה חלק גדול מהחיים שלו בהתבגרות בדרום אפריקה, ושם הגולף מארק 1 הוא רכב מאוד נפוץ על הכביש בזכות הייצור הסדרתי שהיה פעיל עד שנת 2010!!!
אחרי שעבר למלבורן, לא יצא לו לראות עוד גולפים ישנים על הכביש. הוא הבין כבר אז שכשהוא יגדל ויהיה בגיל של קבלת רישיון נהיגה, הוא ידע מה עליו לעשות כדי להיות מיוחד. ובזמן שכל שאר הילדים בבית הספר היו נוסעים על הולדן ישנה או פורד הוא החזיק בבעלותו רכב ישן ומיוחד שפשוט לא יצא לו מהראש.



דבר הראשון שהרכב עבר היה יישור קו כדי להביא אותו למצב הכי טוב שאפשר למרות השנתון הישן, הוא ידע שזה הדבר הראשון שעליו לעשות ולדחות את שאר התוכניות שלו כלפי הרכב לזמן מאוחר יותר כאשר הוא יהיה מסוגל לממן זאת.
כמו שאתם יכולים לדמיין שעבודה בחצי משרה בזמן לימודים בבית ספר לא בדיוק הופכים אותך לעשיר, אבל לעומת זאת מגדילים את הציפייה שלך לרגע שתוכל להרשות לעצמך את מה שהראש זומם.



כאשר לראשונה הוא הביא את הרכב למלבורן הוא אפילו לא הניע והיה בו המון בעיות חשמל, ועצם העובדה שג'ורג' היה רק בן 15 לא בדיוק תרמה לצד המכאני של העניין.
אבל על המחסור שלו בידע וביכולת הוא פיצה בעזרת הרבה התלהבות ומוטיבציה, הוא לקח את הדברים שלב אחרי שלב כדי להבין מה הולך לאן ולמה.
והנה אחרי זמן מה מצא את עצמו ג'ורג' נוסע ומסתובב עם הרכב שלאט לאט הצורה שלו והבודי קיט שהיה לו התחיל להמאס עליו.



ככל שעבר הזמן ג'ורג' התחיל לבנות בראש שלו את המראה של הרכב, הוא החל לבנות רשימה של מה הוא צריך ומה חסר לו כדי להשיג את החזון שלו.  והנה אחרי חיסכון של תקופה ארוכה הגיע השלב שהוא יכול להרשות לעצמו להסיר את הבודי-קיט שהיה מורכב על הרכב, והוא גם החליף את הפנסי חזית של הרכב מפנסים מרובעים חזרה לפנסים העגולים.
ובזמן שחסך עוד כסף כדי לרענן עוד המראה של הרכב, הוא מצא סט של טמבונים אירופאיים מכרום. באזור אוסטרליה הסט הזה נחשב למאוד נדיר, במיוחד במצב שג'ורג' הצליח למצוא.
בזמן שהוא הסיר את הבודי-קיט הוא גילה שהצבע של הרכב ראה ימים טובים יותר, אז בשארית כספו הוא החליט לצבוע את הרכב.



לאחר שדיבר עם החברים שלו הוא הצליח לארגן מכר שלו שיעזור לו לצבוע את הרכב, וככה הוא חסך סכום גדול מה שעזר לג'ורג' להחליף מנוע במקום המנוע 1.6 המקורי שהיה לו במנוע 1.8 שירד מגולף דור 3.
בזמן החלפת המנוע ג'ורג' החליט להשקיע עוד קצת ולסדר ולנקות את התא מנוע מכל דבר מיותר. הוא צבע את כל התא מנוע מחדש בביתו.
ככל שהזמן חלף הרכב התחיל לקבל צורה. כאשר המנוע החדש היה מורכב הוא הוסיף קיט קרבורטור כפול  32/36 של חברת Weber. הרכב הפך להיות לדי זריז לרכב שמשקלו רק 800 ק"ג.



כעט ג'ורג' כבר בן 18 והוא החליט שהגיע הזמן לסיים את הרכב הזה. הוא השיג סט של קוילאוברים של חברת ST  וסט של גלגלי סטיליס רחבים שעליהם הולבש סט צמיגים עם סטראץ' קטן. 
כיאה לרכב מיוחד, הרכב של ג'ורג' קיבל הרבה מבטים וחיוכים בכל מקום שאליו הלך. אנשים פשוט היו המומים מהדבר הקטן והכתום הזה, בין אם זה היה מיפגשי רכב ובין אם זה היה הסופר השכונתי אף אחד מהאנשים לא פיספס אותה.
אבל לא כל אחד הצליח להתאהב בגולף הקטנה הזאת, במיוחד לא המשטרה המקומית שבכל פעם שיוצא לג'ורג' להיפגש איתה בדרכים הוא מוצא את עצמו עם דוחות על הגובה של הרכב, ועל הגלגלים ורשימה לא קצרה.
זה לא פשוט לנסוע ברכב קלאסי, צריך הרבה סבלנות ואיפוק, במיוחד אם הוא עוד משופר. הנסיעה ברכב כזה עוד ביום יום היא ממש לא קלה כי אפילו הבור הכי קטן מורגש בצורה לא נעימה.



לא לכל אחד יצא להחזיק רכב כזה, ועוד מגיל כה צעיר כמו 15, הרכב הזה התבגר ביחד עם ג'ורג'. את הגרפיטי שאתם רואים על הכנף זה משהו שג'ורג' והחברים שלי מציירים, זה משהו שנכנס לאופנה לאט לאט בכל סוגי המראה, בכל פעם שאנחנו מסתכלים על התמונות של הכנף אנחנו מגלים עוד ועוד צורות ויצורים שונים.












אנחנו מאד מקווים שנהנתם לקרוא את הסיפור על הרכב המופלא הזה והבעלים שלו. בעתיד אנחנו עוד ניראה את ג'ורג' כיוון שהוא עסוק בימים אלה בלשחזר גולף מארק 1 נוספת הפעם היא לבנה והפעם היא הולכת לנסוע על סט של BBS RS , אז אנחנו עוד ניראה אותו..

ורשימה קצרה של מה שמורכב על הרכב:

קויילאוברים של חברת ST
גלגלי סטיליז גודל 14X8 בתוספת ספייסרים של 10 ממ.
מושבי ספורט של חברת BRIDE
מנוע 1.8 עם גיר 5 הילוכים שנלקח מגולף דור 3.
מוט מייצב תחתון
אנטירול קדמי
כלוב התהפכות
דיסקים קדמיים מחוצים שנלקחו מהGTI  עם ברקסים גדולים יותר.
קיט וובר 32/36
אלטרנטור גדול יותר
דשבורד של גולף מארק 2

 נלקח מ: gripshiftslide

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה