יום חמישי, 31 במאי 2012

LEVEL THINKING: RION MORSE’S BAGGED E30




הE30 של ראיין מורסי קיבלה חשיפה עצומה באינטרנט ובפייסבוק, יותר מרוב הרכבים שאנחנו נוטים לפרסם כאן בבלוג, מיותר לציין שרכב כל-כך מפורסם יזכה גם הוא לסיקור אצלינו כדי שחוץ מלהתפעל מהתמונות שלו נדע קצת יותר על היצירה שלו.




האהבה של ראיין לרכבים החלה הרבה לפני שמצא את דרכו ל-E30 שלו. כשהוא היה בן 15, אביו נתן לו מתנה רכב  לפרויקט, הרכב היה וולוו 142S משנת 1972. לאחר שבילה זמן איכות עם אביו וסבו ראיין גדל לאהוב את כל מה שקשור למוטוריקה. הוולוו עדיין ברשותו, אבל בימים אילו הוא הפך לחובב ב.מ.וו וכדי לדייק קצת, חובב ב.מ.וו ישנות. והחולשה שלו בכל האהבה הזאת היא כמובן ה-E30. 


התרבות שסובבת את דגם ה-E30 מבוססת על רכב דיי קטן, אסתטי והכי חשוב, לדגם יש ביצועים מאוד מרשימים. ה-E30 נחשבת לרכב מסלול מהרמה הגבוהה, בין אם זה לסתם נסיעה מאתגרת בסופ"שים, ובין אם זה לרכב של נהג מירוץ. זה לא מפתיע במיוחד שקהילת בעלי ה-E30 לא מקבלת בטוב כאשר יש E30 עם מתלי אויר בסביבה כי מבחינתם זהו בזבוז מוחלט של פלטפורמה כל כך טובה. ראיין לעומת זאת, החליט ללכת בגישה קצת שונה עם ה-325 שלו. ובכללי הוא החליט ללכת על כיוון יותר מודרני שמאפיין את סצנת הרכבים כיום. 


"הרעיון של מתלי אויר עלה לי לראש כשראיתי שזה נעשה על כמה E30, לחיות בעיר שלי ולנסוע נמוך בצורה סטטית זאת פשוט משאלת מוות. אז אחרי הפעם הראשונה שהרסתי את הקארטר והייתי צריך להוציא את המנוע ואת הגיר כדי לסדר את הנזק שזה עשה, הבנתי שזה הזמן. החלטתי ללכת לכיוון הזול של כרית אויר על הבולמים שהיו לי כיוון שהקיטים שיש בשוק ל-E30 מאוד יקרים כרגע וידעתי שהכיוון הזה נותן לי מענה מספיק טוב" - ראיין. היתרון של מתלי אויר לא ניתן לוויכוח, ועדיין הנושא עליהם מספק דיונים וויכוחים רבים. רבים רואים את מתלי האויר בתור המסרסים של הביצועים בצורה משמעותית, בזמן שאחרים רואים בהם כשיפור משמעותי בכל אספקט של נהיגה. לראיין פשוט נמאס להיגרר עם האוטו שלו על הכבישים בעיר שלו, אז במקום להשאיר את קהילת חולי ה-E30 מרוצה ולהישאר סטטי ונמוך, הוא הלך לכיוון של הכרית אויר על קויילאובר. 


סט אוניברסלי של חברת Aero Sport Bags מורכב לו מקדימה של הרכב, וסט של Air House 2's מורכב מאחורה מאפשרים ל-325 של ראיין לשבת ממש על הצמיגים. השילוב עם מערכת לחץ אויר טובה מאפשרים לרכב שלו גם להיראות מדהים וגם להתנהג טוב, ועם עוד קצת אויר במערכת הוא אפילו מצליח לנסוע על הכבישים בעיר שלו מבלי לחורר קארטרים ולעקם דברים. כדי להוסיף להנאה הזאת ראיין הסב את המנוע המקורי שהיה מורכב ברכב למנוע 24 שסתומים, M50 שמאפשר לאוטו שלו לנשום בגבוהות וככה לנסוע מספיק מהר כדי לעמוד בקצב של הרכבים המודרניים, בנוסף שילוב של קארטר שמן קטן יותר שמקנים לו עוד יותר מרחק מהרצפה. 


מאפיינים מודרניים ראיין לא שכח להוסיף, בפנים של הרכב ניתן למצוא מושבי ספורט של דגם ה-E36 M3, הגה מדגם Momo Veoce  מעץ שתואם את הידית הילוכים מעץ שאביה של חברה של ראיין גילף במיוחד. שלט של מערכת המתלים שמרמז על מה שמורכב על הרכב תפס את מקומו ליד ידית ההנדברקס, ושלוש שעונים של המערכת אויר כדי לאפשר לראיין לדעת שהכל מתפקד כראוי. 


סט הגלגלים של חברת Gotti 55a מאוד בולט על הרכב ומחמיא לו בצורה מהממת. "התחלתי את מחלת ה-Gotti שלי עם סט 2 חלקים שמצאתי למכירה באחד הפורומים. אבל תמיד פזלתי לכיוון הסט 3 חלקים מדגם 55a אז פשוט המשכתי לחפש במידה ומשהו יצוץ. בסוף הצלחתי למצוא סט שהיה צריך קצת ליטוש אבל בסוף התוצאה יצאה מושלמת". צמד הגלגלים בגודל 16x8 מקדימה מתמזג בצורה מעולה עם הכנפיים של הרכב בזמן שסט תואם ברוחב 10' מרחיב את הכנפיים האחוריות עד לקצה. במקור הגלגלים נוצרו בשביל הפורשות, אבל בעזרת מתאמים של חברת Adaptec USA נותנים לגלגלים בית חדש לשבת עליו.


ראיין בינתיים נאבק עם עצמו על אם לצבוע את הרכב מחדש, או שאולי ללכת לכיוון של קיט טורבו. מה שכן בטוח שדלת תא מטען מחודשת ותא מנוע נקי הולכים להיות בעתיד, אבל ראיין מודה שכרגע כל הפרויקט עדיין לא מוגדר. ולמרות זאת זהו פרויקט משל עצמו לשלב כל כך הרבה אלמנטים של סגנונות ורכבים שונים ברכב אחד. זאת אחת מה-E30 הבודדות בעולם שנוסעות על מתלי אויר, ויש דילמה לגבי האם זאת היחידה שמתלי אויר בהחלט מיוסמים בצורה הטובה ביותר... ויותר מהכל זהו רכב יומיומי של ראיין. לסיכום: אנחנו מחכים לראות כבר מה ראיין מתכנן לנו לעתיד כדי יש לנו הרגשה שזה יהיה הרבה. 

נלקח מ: StanceWorks

תגובה 1:

  1. רכב ממש יפיפייה ומדהים .
    וסיקור מאוד מעיין ,תודה:)

    השבמחק