יום שני, 6 באפריל 2015

NOT YOUR AVERAGE DAILY – OWEN BURNELL’S 1998 VOLKSWAGEN MK3 GOLF ESTATE


באופן טבעי, הדור השלישי של פולקסוואגן גולף הפך למתחרה רציני בעולם השיפורים, בזכות היותו האצ'בק זולה עם חלקים זמינים. אך בשנים האחרונות אנחנו כבר רואים הרבה פחות מהם, בזמן שהדורות הקודמים, 1 ו-2, שולטים חזק בסצנה. איכשהו האחים הגדולים של MK3 נראים רצויים יותר, עם הקווים הקלאסיים והמרובעים שלהם, בזמן ש-MK3 עדיפה ומתאימה יותר לשימוש היומיומי. לא צריך הרבה כדי להפוך את הגולף הזאת למשהו שונה ומיוחד, כמובן זה תלוי מה הכיוון שלך. מה שבאמת מעניין בסיקור הזה, שמדובר כאן בגולף סטיישן. כמעט ולא רואים כאלה משופרים באירועי מכוניות, יש סיכוי גבוה לראות אותם בשימוש היומיומי לכן חלקם נראים במצב עגום. תראו להם קצת אהבה - והתוצאות יכולות להיות מדהימות.



רוב המכוניות שאנחנו מסקרים כאן בבלוג אינם היחידות אצל הבעלים, לפעמים זה רכב שני או אפילו שלישי בבית. לכן זה מאוד שונה ומרענן להציג לכם מכונית שבאמת נמצאת בשימוש יומיומי ובו זמנית יכולה להיות חלק מכל אירוע או מפגש. אז תכירו את ה-MK3 סטיישן שנת 1998 של Owen Burnell.


אוון הוא נהג צעיר, מה שאומר שביטוח ואחזקת שני כלי רכב תהיה פשרה יקרה מאוד. לכן הבייבי שלו היא היחידה שהוא נוהג עליה, בגשם ובשמש, ובאין ספור אירועים שונים - שזה תחביב גדול שלו. הסטיישן הזאת היא המכוניות השניה של אוון, הוא התחיל מפולקסוואגן לופו 1.4 16V עם סט קוילאוברים ו-BBS RZ שעשתה מצוין את העבודה והייתה אמינה למדי. כשהגיע הזמן להשתדרג, הוא ידע שיהיה מסוגל לעשות משהו עם MK3 והעובדה שהיא סטיישן הייתה רק בונוס עבורו.


הסטיישן של אוון היא מהדגמים המאוחרים של MK3, מצוידת במנוע 1.9 טורבו דיזל עם 90 כ"ס מקוריים. מנוע אמין וטוב, סוס עבודה, אבל אוון רצה להוציא ממנו עוד קצת כוח על ידי החלפת מזרקים לגדולים יותר ועוד כמה שיפורים.


אחרי שבעבר כבר נסע עם סט של BBS RS, אוון החליט לבצע כמה שינויים לקראת 2015. הוא נתקל באחד המחסנים בפינה חשוכה סט מדהים של Image Billet 61 ב-3 חלקים, אשר מיד פורקו לגורמים ושופצו, החלק האמצעי נצבע בלבן, מה שלדעתנו מאוד משתלב מול הצבע של הרכב. הגלגלים במידה 17x8 מסביב, עם ליפ עצום, עליהם מולבשים צמיגים במידה 185/35/17.


בדומה לרוב האנשים בסצנה שעברו מקוילאוברים לאייר-רייד, גם אוון נשבר. הוא מודה שהמכונית הייתה נוראית לנהגיה כשהיה סטטי, וזה בנוסף לנזק שנעשה לחלק התחתון של המרכב כתצואה מנסיעה יומיומית מאוד נמוכה, זה הפך לבלתי נסבל. הגיע הזמן לפנות לעזרתו של האוויר... כיוון שהמתלים האחוריים בסטיישן שונים מאלה של MK3 האצ'בק רגילה, אי אפשר היה למצוא קיט מתאים להתקנה. לאוון היו 2 אופציות: לחתוך חלק אחורי של האצ'בק ולהשתיל אותו בסטיישן או למצוא מישהו שידע לעשות עבודת קאסטום בהתאמת מתלי אוויר לסטיישן שלו.


כולנו עדים שאינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות הפכו להיות חלק מאוד גדול של עולם הרכב, שם בקלות אפשר למצוא חלקים או אנשים בעלי ידע ונסיון, וכל זה בעזרת כמה קליקים בעכבר. למזלו של אוון, הוא עקב דרך אינסטגרם אחרי בעלים נוסף של MK3 סטיישן מצ'כיה, שבעצמו עבר את הקושי של התקנת אייר-רייד על האוטו שלו וכתוצאה מכך פשוט בנה מתלי אוויר אחוריים בהתאמה אישית. כמובן ששניהם הכירו והתחילו להתכתב והוא אמר לאוון שהוא שוקל למכור את האוטו, לא לפני שהוא מפרק את כל החלקים המשופרים ממנו, כולל מתלים אחוריים. הצלחה! עברו כמה חודשים והמתלים הנחשקים הופיעו עם השליח בפתח ביתו של אוון.


כשנאספו כל החלקים הדרושים לפרויקט, אוון ושני החברים שלו התחילו ביום שישי בערב את העבודה וסיימו לבנות תיבה מיוחדת למיכל אוויר והתעסקו עם צינורות וחיווט. בוקר למחרת הם עשו עוד כמה פינישים לתיבה והתעסקו יותר בהתאמת בולמים וכריות. ביום שבת אחר הצהריים הכל היה מורכב וגמור והכי חשוב הכל עבד פיקס, בלי שום בעיות. זה רק מראה שהתקנת מערכת אייר-רייד לא תמיד חייבת להפוך למשימה בלתי אפשרית. בעניין הניהול, אוון בחר ללכת על ניהול דיגיטלי AutoPilot V2 של Air Lift שזאת בחירה מאוד פופולרית מסיבה שזה עובד פשוט מעולה!


ובכן אוון השיג את הפיטמנט הרצוי, עם קאמבר מטורף בגלגלים האחוריים וטאק יפה מקדימה. כדי להוסיף עוד קצת למראה הרצוי, הוא הסיר את המסילות מהגג שאיתן מגיעים כל הסטיישנים מהיצרן, מה שהוסיף טיפה למראה המודרני והחלק יותר. בנוסף המגב האחורי הוסר וזה השלים את המראה הנקי והחלק של הטוסיק.


מבט אל פנים הרכב ותמצאו שם שפע של עור. במקור הרכב הגיע עם סלון בד אפרורי ומשעמם, אוון ממש שנא אותו, לכן אחד הדברים הראשונים שהוא עשה באוטו אחרי הקניה, זה להיפטר מהסלון הישן ולקנות סלון עור של רמת גימור Mulberry highline יחד עם דיפוני דלתות ושטיחים תואמים. שיוני נוסף שהיה נדרש זה החלפת הגה ל-3 צלעות של GTI MK4, אשר התיישב במקום ההגה הישן והמכוער בעזרת התאמה קלה. 


בנוסף לגלגל ההגה, אוון התקין ידית הילוכים דמוי עץ שהגיעה ברמת גימור Highline של MK4 וזה השלים את המראה המחודש של האינטריור. אתם גם בטח שמתם לב להתקנה יפה ועדינה של הניהול Air Lift AutoPilot V2 בחלק התחתון של של הדשבורד. דיסקרטי ונעים לעין, נראה לחלוטין כמו חלק מקורי של הרכב. גם בתא המטען הכל נראה מעודן ונעשה בטוב טעם, רק חלק מהמיכל נראה לעין והמדחס VIAIR 380cc עם כל המרכיבים הנלווים מתחבאים מתחת לרצפה כפולה, כדי לאפשר להעמיס דברים בבגאז'. בכל זאת, אל תשכחו שהאוטו משרת אותו יומיום. 


השינוי הבולט ביותר בחיצוניות של הרכב זה ללא ספק הסבת פרונט של וונטו יחד עם גריל Phase 1. לדעתנו זה תמיד היה השינוי היעיל ביותר שאפשר לעשות ל-MK3, במקום הפנסים המקוריים המשעממים, מה שבחלק מהמקרים גורם לדגם הזה להיות פחות רצוי. אוון עשה עוד צעד אחד נוסף והחליק את הפגוש הקדמי והעביר את האיתותים למטה, למקום שבדרך כלל מתקינים פנסי ערפל. 


יחד עם הפרונט החדש, אוון הוסיף חצאיות צד של Votex ופינק את הרכב בנגיעות קארבון עדינות שכוללות ספליטר קדמי, ידיות בדלתות, מראות צד, חיפוי מאחורי גלגל ההגה וסמל קדמי. לבסוף הוא גם צבע את כל הרכב בצבע המקורי שלו, Mystic Blue. 


אנחנו באופן אישי מאוד אוהבים איך חבר'ה צעירים מציגים קצת מקוריות בימינו. תמיד יותר קל ללכת אחרי ההמון ולבחור בדרכים קלות לעשות את זה. לבנות מכוניות שתהיה ראויה לעמוד יחד עם השאר במפגשים וגם להיות הדיילי שלו, ועוד לעשות את זה בתקציב מוגבל, זה בכלל לא פשוט. אבל אוון הצליח בבניה שלו לשלב את כל אלו ולהוכיח שזה אפשרי. 

מקור: SlamSanctuary

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה