יום שישי, 25 בנובמבר 2011

Scion tC - Mash Up


במשך כשלוש השנים האחרונות, קהילת חובבי היפניות בארה"ב הושפעה רבות מסצינת ה-stance. מה שהתחיל בעיקר מחולי הפורומים שניסו לחקות את סגנון ה-Euro, הפך לתופעה כלל עולמית. כיום בעלי מכוניות האלה מוצאים את דרכם למגזיני רכב גדולים ומפורסמים, זוכים לתמיכה מבלוגים שונים ומעריצים בפייסבוק. עם זאת, הפופולריות לא הושגה ללא התערבותם של המתנגדים לתופעה. פורומי רכב התמלאו בטענות רבות וב"מלחמות" מילוליות כאשר הסיבה העיקרית לכך היא הוויכוח הקלאסי של form vs function. קטעי וידאו זולים הציפו את הרשת מתוך כוונה לפסול את סצינת ה-fitment כולה, במטרה לגרום לחובבי הג'אנר להיראות כמו פרחחים אשר המראה של הרכב שלהם יותר חשוב מפונקציונליות, ולהציג את התופעה כטרנד חולף.
אבל מה אם סצינת ה-stance הייתה יותר מסתם טרנד? כמעט כל היבט של התרבות שלנו כבר נגוע ברעיונות של הפוסט-מודרניזם. מוזיקה, פילוסופיה, אמנות ואדריכלות, כל התחומים האלה הם ההוכחה שדעות קדומות ושמרנות בנוגע לסגנונות ותרבויות יכולות וחייבות להשתנות. אנחנו יכולים לשלב מוזיקת היפ-הופ עם קלאסית, ליצור משהו חדש וזה יישמע מדהים!
תכירו את סאם חוסיין והוא הבחור של ניסאן. הוא אוהב 350Z, 240 וחולה על דריפטינג. אתם בטח תשאלו את עצמכם...מה לעזאזל הוא עושה בסיון עם הנעה קדמית?!







סאם מודה: "האמת, לא רציתי את המכונית הזאת. רציתי לחזור ל-350Z או כל רכב אחר עם הנעה אחורית. אבל כאשר אני וחברה שלי הלכנו לעשות נסיעת מבחן לאיזו Z, היא לא הצליחה להגיע עם הרגליים לדוושות. לעומת זאת ה-tC  ממש מצאה חן בעיניה אז קנינו אותה. כשהתחלתי להשקיע ולשפר אותה, ניסיתי לעשות את זה הכי קרוב לאיך שהייתי משפר את ה-Z או 240".
מה שהתחיל כמהלך ג'נטלמני כדי לשמח את הגברת, הפך לפרוייקט אשר נוגד את הכללים המסורתיים של סגנון הרכב. תשומת לב העיקרית כמובן מופנית לנוכחות והמראה של ה-tC. השילוב בין הסט קלאסי של BBS RS במידה 17X9.5 להנמכה קיצונים, גורמים לקווים הפשוטים של הסיון הזאת להתעורר לחיים. 








החלק האהוב על סאם באוטו שלו זה תא המנוע. בדומה לתחום ה-fitment, הרעיון להוציא את כל החוטים "המיותרים" ולגרום לתא מנוע להיראות נקי, אינו המצאה של קהילת ה-stance האמריקאית, הוא "הושאל" מסצינות אחרות, ותיקות יותר, כמו Hot Rod ו-Low Rider. סאם אומר: "לא היה לי שום מידע על איך "להעלים" את החיווט מתא מנוע כי זה טרם נעשה ב-tC. אבל העבודה השתלמה בסופו של דבר". וזה, קוראים יקרים, הוא הלב הפועם של סצינת ה-stance, למצוא משהו שעוד לא נעשה ולעשות את זה. תשכחו ממה שאומרים לכם בפורומים. תשכחו ממה שאומרים לכם בחנות הצמיגים והג'אנטים. תשכחו מהמסורת. תעשו את זה בדרך שלכם, בדרך שאתם מאמינים בה כדי להיות גאים במה שעשיתם.








היינו עדים לפרוייקטים ובניות מטורפות בתקופה האחורנה; קאמברים שליליים עם זוויות פסיכיות, חלקים חלודים, פגושים חתוכים, ראינו את הכל, וזה בסדר. זכרו, אותו הפוסט-מודרניזם שהביא לנו את The Theatre of the Absurd, הביא לנו גם את המקצבים של Hans Zimmer המעורבבים עם מוזיקה אלקטרונית. כי על כל עשר מכוניות מפוצצות בסטיקרים, מלאי חלודה וקאמבר מטורף, תמצאו את סאם חוסיין אחד, אשר העיז לבנות את הסיון הנעה קדמית שלו בהשראת מכוניות דריפט ולשלב חישוקים גרמניים קלאסיים, וזה נראה לגמרי טוב!
















מקור: Canibeat

3 תגובות:

  1. שלום
    מצאתי את האתר הנהדר הזה רק אתמול.
    כבר הרבה זמן אני עוקב אחר אתרים דומים וכל העניין של היורוסטייל וה- JDM, אבל זה האתר הישראלי הראשון שמצאתי.
    אין ספק שזה מדהים, וכל פעם מתעוררת השאלה האם ניתן להגיע לרמות האלה גם בארצנו הקטנה והלא מפותחת מוטורית?
    נדמה שלא, הרי כל התחום לא מוכר בארץ, בעיה ראשונה היא החוקיות:
    רכב עם הנמכה קיצונית וקאמבר, אגזוז זרימה חופשית, ועוד שלל תוספות ימשוך תשומת לב רבה של שוטרים. מגוון מידות הצמיגים מוגבלות ביותר, ועל הסבות מנועים אין מה לדבר.
    הבעיה השנייה היא המחירים בארצנו וזמינות החלקים, מגוון הג'אנטים מוגבל ביותר, מחירי קוילאוברים ומושבי ספורט למשל עולים לפחות שליש ממחיר הרכב שלי (סיויק 97 האצ'בק, אחד הדגמים הפופולרים בסטייל ה- JDM) ולכן לבסוף משלמים אלפי שקלים, וזה בסדר, אבל מתפשרים מאוד על כל דבר. כי נדמה שאי אפשר אחרת.

    השבמחק
  2. דבר ראשון, תודה על המחמאה, אחת המטרות של הבלוג הזה הוא לאסוף את הדברים המעניינים משלל האירועים והמכוניות שיש בעולם, ולאחד אותם במקום אחד, ובעיקר בשפה העברית.

    בעניין השאלה שלך, אפשר להגיע לכמעט אותה רמה שאנחנו רואים פה בסיקורים, כמובן מילת המפתח פה היא הכמעט, עד כמה שהחוק הישראלי מותיר לנו.
    בזמן המאד קרוב נתחיל להעלות סיקורים של רכבים מהארץ, תוכל לראות שאומנם לא הכל ורוד כמו בחול, אבל אנחנו לא רחוקים בשנות אור מהם.

    השבמחק
  3. אשמח לראות את זה.
    כאמור בחו"ל אפשר לראות את הדברים האלה בשפע,
    כאן בארץ זה כבר משהו אחר לגמרי.
    מחכה בקוצר רוח,
    תודה על תגובתך וישר כוח על היוזמה להקים אתר כזה!

    השבמחק