יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

E30x1JZ


את הב.מ.וו הזאת שלח לנו בקישור אחד מהגולשים, והיא בהחלט הרבה יותר מיוחדת ממה שהיא נראית (המממ מנוע סופרה.. אהמממ ). דגם ה-E30 של BMW הוא דגם מאד אהוב בקרב חולי רכב למיניהם, זה מתחלק לברי המזל שבבעלותם דגם ה-M3, ואז כל מה שנשאר לעשות זה לשים ג'אנטים יפים, צנרת כדי שישמע טוב והנמכה סולידית לביצועים טובים. ויש את האנשים ללא מזל שלא יצא להם את הזכות למצוא ולרכוש את ה-M3. אחד מהם הוא אלכס ווילמס ואביו, שהם האנשים שאחראיים על יצירת המופת הזאת בעלת 413 כ"ס. 
אלכס מספר את הסיפור המלא:
"אני אפילו לא יודע איפה להתחיל, גדלתי עם אבי ועם אהבתו לרכבים ישנים, מה שגרר אותי לרכוש פורד פאלקון כבר בגיל 15 בשנת 2007. שנה לאחר מכן הבנתי שלעשות מהרכב הזה רכב דיילי זאת משימה בלתי אפשרית, והתחלתי לחפש רכב שיהיה זול ומהיר, רציתי את הקורולה KE70 אבל באותה תקופה היה קשה למצוא אחת כי הן היו ממש נחשקות. חיפשתי רכב קטן בעל 4 צילינדר, שאפשר לשחק איתו קצת. אחרי הרבה חיפושים החלטתי שאני רוצה את ה-E30.
מאוחר יותר באותו היום פרסמתי מודעה שאני מחפש אחת, אחד החברים שלי סאם גודסון התקשר אלי ואמר שיש לו אחת ששוכבת זרוקה בחצר שהוא פשוט מתעצל לתקן אותה. אז שלחתי את אבא שלי ותוך כמה דקות הרכב כבר היה בבית. במשך שנה נסעתי באוטו, וחשבתי " אני נהנה מכל רגע", אבל אחרי שנה הבנתי שהגיע הזמן למכור את הפאלקון, ולעשות פרויקט קטן. 


אחרי שמכרתי את הפורד פאלקון הייתי צריך לבחור אם לבנות E30 מההתחלה או לקנות אחת שתקל עלי קצת. מצאתי E30 למכירה, נסעתי עם אבי לראות אותה, הרכב היה מאד יפה ונקי, אבל המחיר שרצו עליה היה ממש מוגזם והבעלים לא היה מוכן להתפשר, אז הוחלט פשוט לבנות את שלי מאפס. ומה שהתחיל מפרויקט קטן של שנה, יצא מכל פרופורציה. 


זה נמשך למשך שנתיים, עם הרבה ספקות מהאנשים הסובבים לגבי הסיום. ולמרות שהיו לי מקרים שחשבתי לעצמי "מה אני עושה לעזאזל", אבל לא נכנעתי והמשכתי בכל הכח. 

עבודת הפחחות נעשתה לפני שנה בדיוק והמטרה שהצבנו לנו זה להיכנס לתחרות Drift Matsuri. זה בערך הרגע שמנהל הבנק התחיל לשנוא אותי. כל מה שהיה אפשר וצריך קנינו חדש, למדנו בדרך הקשה שמי שמתקמצן משלם על זה הרבה יותר יקר. אז לקנות חלקים חדשים היה הרבה יותר קל. המון זמן הושקע ברכב, הרבה שעות, סופשים, לילות לבנים, היו מקרים שמצאתי את עצמי מפספס לילות של שינה רק בשביל לסיים משהו קטן פה, ומשהו קטן שם. הבנתי שאם אני לא אספיק לסיים את הרכב לתאריך של התחרות, אני לפחות אדע שניסיתי. 


שבוע לפני התחרות, הרכב כבר היה כמעט מוכן, אבל מטעם העבודה היה עלי לטוס לסידני למשך כמה ימים. ביקשתי מאבי לא ליצור איתי קשר בכל נושא שקשור לרכב כי אני צריך להתרכז בעבודה. לא שזה באמת עזר לי. כל מה שעובר לך בראש זה "מה קורה??" "האם אני אספיק??" "האם עשיתי את זה כמו שצריך?" "האם האוטו בכלל ישרוד את זה?" בבוקר שישי טסתי חזרה, נכנסתי לרכב ונסעתי הביתה. כשהגעתי מצאתי את הרכב שלי על טריילר מוכן לנסיעה למסלול, מה שהפך ונהיה הסוף שבוע הכי טוב שהיה לי. הרכב עבר כיוונים בשישי אחר הצהריים ועמד על 413 כ"ס. פשוט פחדתי לנהוג עליו. בפעם הראשונה שנהגתי עליו היה סביב הפיטס של המסלול, ב8 בערב בליל שישי. עם שמיים בהירים ומאירים.  בבוקר למחרת היה יום גשום. תנו לי להגיד לכם: רכב קל, עם המון כח סוס, זה אף פעם לא פשוט, אבל אני נהנתי מכל רגע. מההרגשה שהפרוייקט גמור ונגמרו ההוצאות והכאבי ראש, והימים ללא שינה. אבל במחשבה לאחור זה היה שווה כל רגע. 


האוטו שרד כל השבוע והדבר היחיד שנהרס הייתה ציריה שקרסה בצהרי יום ראשון. סיימנו את היום ב-3 בצהריים עם חיוך ענקי על הפנים, עם הרגשת סיפוק שהספקנו לתחרות Matsuri 2011. אני מאמין שחלק גדול מהסיפוק הזה היה עצם העובדה שכל האוטו נבנה בבית, מפחחות ועד לצינורות קירור, ואפילו כלוב התהפכות. אבא שלי יכול לעשות הרבה יותר מסתם לכסח את הדשא, או להכין אחלה בשר על המנגל ואני מודה לו על כל העזרה שלו. עד היום הרכב נוסע לאימונים ורק הציריות שלא עומדות בזה הוא נוסע בלי שום בעיה. הרכב כרגע רשום במשרד התחבורה, ויש לו אפילו לוחית רישוי, אבל הוא יסע על הכביש רק אחרי שאני אהיה בטוח ב100% עם איך שהרכב מתנהג ועם החוקיות שלו. בהתחשב שאני רק בן 19 יש לי עוד זמן. זהו הסיכום של ה4 שנים האחרונות שלי מאיפה שהתחלתי עם האוטו ועד איפה שהוא היום. 


פירוט המנוע:


1JZ non-VVTi
Motec 48 Pro
Motec ignition expander pack
Motec brand new loom and sensors
3x Bosch ignitors
6x Bosch coils
Tuned at 16psi with 20psi boost cut
After market exhaust manifold
After market intake plenum
Custom cam covers, -10 fittings welded on
Sard 800 or 880cc injectors (forget which size)
HKS 3037 turbo
Hybrid 400x300x75 cooler
SR alloy rad
Two 10″ thermos
HKS 50mm external gate with screamer (16psi spring)
One piece stainless cooler pipe each side
Prorflow silicone hose
Stainless rad hoses
Catch can with all braided line
HKS pod
HKS bov
Motor was fully cleaned including 99% of alloy sandblasted and most items powdercoated black
Gates racing belts (main and timing belt)
HKS cam gears
Aeromotive fuel pressure reg


ושאר המכלולים:
GEARBOX:

Brand new OS Giken twin plate clutch rebuilt from NPC with pull to push converter
Recoed R154
3″ tail shaft made by Driveline Services

DIFF:

Full recoed e30 medium case LSD running 3.46:1 gears
6cyl axles (keep breaking them though)

FUEL:

40L fuel cell foam filled
Holley blue lift pump
2.5L surge tank
Bosch 044 feed pump
All fuel line is 100 series high pressure braided line in -6
Numerous speedflow fittings throughout the car

BODY:

1986 BMW e30 coupe shell
Mtech 1 full kit; front bar, side skirts, rear bar & boot lip
Flared metal guards front and rear
Full respray in Fiat gun metal grey in 2pac (clear over base)
Delete side indicators on guard
Custom rear tail lights, orange indicators made red
Smoked front lights with angel eyes
All new grilles and badges
All side mouldings painted black in 2pac
All chrome trim around the windows painted in 2pac black
Mercedes Benz pre-delivery tow hook modified to fit
Smoked front indicators
Spare wheel well welded up

BRAKES:

e32 v8 hydraulic booster (changing to vh44 in boot)
Recoed 6cyl front and rear brakes with new green stuff pads (Wilwood 295mm front and rear kit in the post)
Wilwood hydraulic hand brake
-4 100 series braided brake lines, all the way to the back of the car.

WHEELS & TIRES:
 (the worst part of cleaning the car)

16″ BBS RS wheels that were reco’ed with legit BBS lips and flat caps from Germany. They were 4×114.3 and re-drilled to 4×100 by Dr Wheels on the Gold Coast.
The front has a massive sizing of 16×9.5 -12.5
While the rear is happily supporting a 16×10 -/+ 0 with a 20mm spacer making it 16×10 -20

Im a big fan of Kumho and have nothing bad to say about these tyres
The tyres are Kumho KU31.
The front has a 205/45/16 on a 9.5″
The rear has a 215/40/16 on a 10″
Roy at Bosman Wholesale Tyres at Archerfield did an amazing job fitting the tyres with me sitting paranoid in the corner about them getting scratched..



SUSPENSION:
The front consists of AE86 Cusco weld-on sleeve kit on a 51mm 6cyl front strut with 10kg springs
Short stroke inserts (unsure of brand, but works amazingly)
HSD universal camber plates
Rebuilt power steering rack, will be changing to a manual rack for better feel in my opinion.
Rear was converted to a straight coilover. The strut towers were rewelded and strengthened for support.
Rear strut brace
RX7 FC3S front coilovers with modified top hats to suit the rear with 8kg springs



INTERIOR:
Half-stripped and resprayed in white 2 pac
Half cage powdercoated red to match tow hooks
Factory dash, console, glove box and door trims painted in black vinyl spray
Black floor carpet
No heater or fan or aircon
Full Defi white series dash, this includes water temp, oil temp, exhaust temp, oil pressure, fuel pressure, tacho and boost gauge while using a Defi 2 control box.
2011 Sparco 368 wheel (380mm)
2011 Sparco 4 point harnesses in black
2011 Sparco evo seats black
NZKW seat rails
Push to start button
Snap-on screwdriver handle for a gear lever
Snap-on double ended ring spanner for the hydraulic handbrake lever
Modified factory hand brake(before hydro was introduced)




תורגם ונלקח מ: Downshiftaus

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה