יום ראשון, 4 בדצמבר 2011

Track Inspired S2000: Outlaw In The Outback


בזמן שוטטות באוסטרליה אפשר למצוא הרבה רכבים מעניינים, אחת מהם היא ההונדה S2000 יפיפייה של וואייט, הוא כבר הבעלים הגאים שלה במשך 3 שנים האחרונות. הרכב היה אמור להיות נקי במראה, עם שיפורים קלים כדי שוואייט יוכל לקפוץ למסלול כדי להנות קצת. אבל אחרי תאונה קטנה שהייתה לו, הכל השתנה. הביטוח רצה להיפטר מהרכב, אבל וואייט הרגיש שזה קצת קשה לו, והחליט שזה לא הזמן שלו לשחרר אותה, אז הוא קנה אותה חזרה, ותיקן אותה. 




קחו בחשבון שכשאנחנו אומרים שהוא תיקן אותה, אז הכוונה היא שוויאט החזיר אותה למצב המקורי שלה, אבל וויאט הוא איש של רכבים, וכולנו יודעים שאנשי הרכבים לא משאירים שום דבר מקורי. הוא נסע לעיר הקרובה, והתקין המון שיפורי מנוע ושיפורים חיצוניים, החל מליפ קדמי של ASM 07 FRP, טמבון אחורי של וולטקס, וסט גלגלים של Volk Racing CE28N בגודל 17X9. כאשר וויאט סיים את כל ההרכבות על הרכב, בדרכו הביתה עצרה אותו משטרה. 
יש הרבה שמועות על המשטרה באוסטרליה, אבל מה שג'ורדן דונלי (הצלם והמראיין של Canibeat) חווה פשוט הוכיחו לו שזה הרבה יותר גרוע. 


"לא הספקנו לנסוע מייל אחד, וכבר ראינו את האורות הכחולים אדומים במראה האחורית. זאת הייתה חוויה מעניינת בלשון המעטה.. "
החוק באוסטרליה מאד קפדן כאשר זה נוגע לרכבים, ועוד יותר כאשר זה נוגע לרכבים משופרים, עד לרמה שרוב האנשים מטופלים כאילו הם עבריינים פליליים. בחלק מהמקרים יש הרבה היגיון במנטליות שלהם. מירוץ מכוניות ברחוב ונהיגה בשכרות הם שני דברים מטומטמים לעשות. אבל להיעצר ל"בדיקה שגרתית" בגלל שיש לך גלגלים שהם לא מקוריים ורכב קצת נמוך, זה פשוט לא פייר. 



רק לצורך ההבהרה עד כמה החוקים באוסטרליה נוקשים: רוב הדברים שהמשטרה מחפשת פה, הוא עצם העובדה שרכב לא יכול להיות יותר נמוך מ-100מ"מ מהאדמה. הגלגלים לא יכולים להיות רחבים ב-1 אינצ' יותר מהמקור, ושלא נדבר שגלגלים שבולטים קצת מהרכב זה מוגזם. ואלה רק הנושאים שקשורים לגלגלים. במידה ועוצרים אותך ואין לך שיפורים שבולטים ישר לעין, הם יכולים, וזה מה שנעשה במציאות, למצוא לך המון דברים אחרים. או שהעלומת אור מהפנסים לא מספיק מאירה, או מחסור בנוזל לוישרים, מפלס שמן נמוך, תאורת לד לבנה בפנים הרכב, ואם ידית הארמברקס שלכם עושה יותר מ-7 קליקים זה פשוט מסוכן! והחלק הכי מצחיק בכל זה, זאת ההבנה הנמוכה של השוטרים בכל מה שקשור לעניין הזה. 
בדוגמא עם וויאט לשאלות שנשאל על ידי השוטרים:
"איזה רכב זה?"
"האם אילו גלגלים בגודל 20' ? "
"האם חתכת קפיצים?"

"אני הייתי המום, קודם כל, מי לא יודע מה זה הונדה? או איך בודקים גודל של גלגלים? אני כמעט צחקתי לו בפנים כאשר הוא שאל את זה." מספר ג'ורדן. 
וזאת רק דוגמא קטנה לאיך שהמשטרה מציקה לאנשים כמו וויאט, שלא עשה שום דבר, אלא פשוט נהנה מרכב שניראה טוב. היינו משווים את זה לכך ששוטרים יחשבו שכל מי שיש לו אקדח הוא כנראה רוצח, זה פשוט לא צודק, ולא נכון!



וויאט קיבל הורדה מהכביש, זה כאשר השוטרים חושבים שהרכב שלך אינו בטיחותי לכביש, עליך להחזיר את הרכב למקור, ולעבור טסט מחדש. וכמובן שגם על המעשים ה"רעים" שסיכנת את שאר האנשים שנסעת באוטו על הכביש, תקבל גם דו"ח של 300 דולר. וזה מחיר שעולה מידי שנה. 



אז זאת סצנת השיפורים באוסטרליה, זה עצוב וכל כך לא הכרחי, מה שגורם לכל אחד מאיתנו להעריך אנשים כמו ווייאט שבכל יום צריכים לעבור את הכאב ראש הזה כדי להמשיך לעשות את מה שהוא אוהב - לנהוג ברכב שלו. 

קישור לכתבה מלאה

תגובה 1:

  1. אתם בטוחים שמדובר על אוסטרליה ולא על ישראל? כי זה נשמע ממש דומה..

    השבמחק