יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

VW Rabbit 1979 - Tom & Cherry


תחשבו על משהו משנות ה-80 לא משאיר אתכם אדישים עד היום. אולי זה שיר כלשהו שלא נמאס לשמוע אף פעם? אולי סרט שאתם רואים לפחות פעם בחודש? או אולי ספר ישן שאתם פשוט לא מצליחים להניח חזרה על המדף? מה שזה לא יהיה, זה בוודאות משהו שלעולם לא מזדקן. 
בסצנת ה-Euro יש מעט מאוד מכוניות שיכולות להתאים לתיאורים הנ"ל, אחת מהן היא ללא ספק פולקסוואגן ראביט MK1. זוהי הוט-האץ' קלאסית שהגיל לא משפיע עליה, וזה מביא אותנו לארנב שנת 1979 הזה. לפני 31 שנה המכונית הזאת עזבה את אולם התצוגה של סוכנות פולקסוואגן, מצוידת במנוע דיזל יעיל ואינטריור מינימליסטי. אחרי שלושה עשורים של בלאי, זמן גבה את מחירו, אך הבעלים החדשים של הראביט, תומאס פרייז, החזיר את הסקסית הקטנה הזאת לחיים. 





כיום תוצאס בשנות ה-30 המאוחרות שלו והוא מחזיק בפולקסוואגנים ביציבות מאז שלמד לנהוג. "היו לי VW מאז התיכון", הוא התחיל. "המכונית הראשונה שלי הייתה קארמן גיאה ואחרי זה רכשתי ראביט '82, אותה נהגתי להציג במפגשים". בעוד שרשימת הפרוייקטים שלו כוללת כמות גדולה ומכובדת של מכוניות, הוא תמיד חזר למארז ה-MK1 כדי לבטא את היצירתיות שלו ותשוקתו לטיונינג. סה"כ בבעלותו היו 13 מארק 1 שונות, החל מגרסאות דיזל ועד לקבריו' וקאדי. 
ואז הגיע היום בו תומאס קיבל את הדחף ליזום פרוייקט נוסף, אבל הפעם הרעיונות שלו נשאו אופי ספורטיבי. "שמתי מודעה בעיתון ובאינטרנט שאני מחפש מכונית ספורטיבית משנות ה-80 ומטה. בעקבות המודעה מצאתי את הראביט דיזל '79 הזאת בהריסבורג, עם סדק בבלוק מנוע", הוא מספר. למרות בעיותיה, הראביט הייתה אופציה מושלמת עבורו, גם כי היא הייתה אחת ה-MK1 האחרונות עם פנסים עגולים ופגושים קטנים. מנועה השבור גם לא היווה בעיה עבורו, כי תחנת כוח החדשה כבר הייתה על שוחן הניתוחים. 




"הכל היה מתוכנן אצלי בראש, המטרה הייתה להפוך אותה ל-Euro Spec, כמעט כמו ה-GTI '79 המקורית מהמפעל. התחלתי לאסוף חלקים מקוריים שונים בתכנון לנסוע עם ג'אנטים ברזל ומנוע גדול", הוא מסביר. קודם כל תום התחיל לטפל בעניין המנוע. יחידת כוח עוצמתית בנפח 2.0 ל' 16V "הושאלה" מחבר טוב ותיבת הילוכים עם חמש מהירויות נלקחה מג'טה GLI Helios edition שנת '89, שעמדה אצלו בגראז'. 
"רציתי שהכל יהיה חדש וטרי באוטו", אומר תום. הוא החליף את כל החלקים הנדרשים במנוע לחדשים, כגון בוכנות, טלטלים, טבעות, מיסבים, מרימי שסתומים וכו'. תום אפילו החליף ראש מנוע, לא לפני שזה עבר ליטוש ופורטינג. 




כל דבר אפשרי בתא מנוע ובמנוע עצמו תום ציפה בכרום, אם זה מסגרות, ברגים ומכסה שסתומים. המנוע הפך ל-Bling יפיפה. "הלכתי לכיוון הכרום, כי שנאתי את התחזוקה של חלקים מלוטשים. את חלקי הכרום אני יכול לנקות עם נוזל ניקוי, לנגב וסיימתי. מה גם שקצת השתעממתי עם האוטו בזמנו, לא רציתי לעשות משהו מעבר לזה, אז שדרגתי כל מה שיכולתי"
מאוחר יותר הוא הנמיך את האוטו בעזרת הקוילאוברים של Weitec, שיפץ את הברקסים הקדמיים וביצע הסבת בלמי דיסק של שירוקו לציר האחורי. ואז הגיע הרגע שגלגלי ברזל אולד-סקול כבר לא התאימו לרוח הפרוייקט, לכן תום החליט שסט חישוקי BBS לא יזיק. אלה BBS RM  בקוטר 15" עם ליפ 1", אבל תום בנה אותם מחדש והוסיף ליפ 1.5" אשר צופה בכרום יחד עם הברגים. החלק המרכזי של הג'אנט נצבע בכסוף והוזמנו כאפות שטוחות מגרמניה כדי להשלים את הסט. 
עיצוב הנצחי של הרכב לא דרש הרבה שינויים, לכן תום רק ביצע עבודת פחחות קטנה כדי לשמור על המראה המקורי. עם זאת, המשימות והמטרות שהוא הציב לעצמו היו רחוקות מסתם טיול בפארק...



החלפת הגג היה אולי ההיבט הקשה ביותר, אבל לתום לא היה אכפת. הראביט הגיעה אליו עם סאנרוף והרבה בונדו מסביב. לכן תום פנה לאחד המכרים שלו, בעלים של VW גם כן, ומצויד בדיסק חיתוך הוא התחיל להסיר גג מרכב התורם. שלב התקנת הגג ללא סאנרוף היה מייגע אבל תום היה נחוש בדעתו. לאחר סיום העבודה, הוא עבר למנורות צד (side markers) ופשוט "העלים" אותם. במקום צבע לבן מקורי, הרכב זכה לצביעה בגוון אדום PPG, הדומה לזה של כבאיות. 
שיפוץ של פנים הרכב לא היה קל גם כן. הכל הוחלף למקורי של GTI אירופאית. לוח השעונים נמצא דרך האינטרנט בטקסס, בעוד שקונסולה מרכזית הוטסה מאירופה. חדי עין ומביני עניין יבחינו בקונסולה הזאת ויגלו שהיא מעולם לא הגיעה יחד עם הדשבורד ב-GTI המקורית. הרעיון של הקונסולה הזאת נלקח מפולקסוואגן שירוקו. המושבים הוחלפו ל-Speeds של Recaro, אותם הוא מצא באתר Craigslist. אחרי שתום ניקה אותם היטב, הוא ריפד את המושב האחורי באותו גוון שחור Avus להתאמה מושלמת. וכאקורד סופי באינטריור שלו, הותקן ברכב לוח שעונים נדיר של Pirelli שיוצר במהדורה מוגבלת ומעולם לא הגיע לארה"ב. 




עבור מכונית שנבנתה רק 18 חודשים ונראית כך - אננו מורידים את הכובע בפני תומאס. הוא בנה ראביט "דובדבן" של שנות ה-80, אשר נראית יפה אפילו בסטנדרטים של היום.









מפרט טכני:


1979 VW Rabbit
Owner: Thomas Fries
Location: Carlyle, PA
Occupation: network administrator
Engine: 2.0 liter four-cylinder 16v with balanced internals, machined intermediate shaft, ported/polished head, Techtonics 288° race cams, lifters, bearings and rings, dual Weber 45 DCOE carburetors, Eurosport header and exhaust, MSD ignition with timing computer, stripped and painted engine bay
Drivetrain: five-speed manual rebuilt with '89 GLI 2Y close-ratio gears, new bearings and synchros
Brakes: stock front, Scirocco rear disc conversion
Suspension: Weitec coilovers
Wheels & Tires: 15x7.5'' BBS RM wheels, 165/50 R15 Federal Formosa tires
Exterior: new roof skin without sunroof, undercarriage stripped and painted, shaved rear markers, PPG Deltron 2000 DBC red paint
Interior: Recaro Speed seats with matching rears, OE Euro GTI center console and bezel, Pirelli Edition instrument cluster, Westmoreland headliner, VW Motorsport shift knob

מקור: Eurotuner

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה