יום שלישי, 3 בינואר 2012

Audi A5 Sportback 3.0 TDI Quattro - Finntastic


למרות שבשוק האמריקאי אאודי A5/S5 מוצעת רק במרכב קופה 2 דלתות וקבריולט, באירופה יש גם גרסת 5 דלתות Sportback למשפחה מודרנית. המכונית הזאת בהחלט מתאימה למי שמחפש מכונית דיילי נבונה עם קורטוב של יומרה. וזה בדיוק מה ש-Jukka Nieminen חשב כשהוא החליט לקנות את הספורטבאק החדשה. יש לו כבר שני רכבי תצוגה לכן הוא לא רצה שום דבר קיצוני מדי. הבעיה היא, ברגע שאתה יודע איך לשפר מכונית, זה מאוד קשה להשאיר אחת במצב סטוק. אז באופן בלתי נמנע, הוא התחיל את הדרך ליצירת מכונה מדהימה שאתם רואים כאן, עוד לפני שהוא סיים לחתום על הניירת באולם המכירות.





תוך כדי שמירה על הקונספט של דיילי שלא תשפשף מדרכות ולא תתקלקל, החליט הפיני להתחיל מהאינטריור, שכן זה המקום שבו הוא מבלה את רוב הזמן שלו וזה לא ישפיע על האמינות של המכונית. "גיליתי שלעשות את האינטריור מעור מקורי של אאודי בהזמנה אישית יעלה לי פחות מלהזמין את המכונית עם אופצייה של עור ישר מהמפעל", הוא אומר. "אז כמובן, רציתי להפוך את פנים הרכב לייחודי יותר". כתוצאה מכך, הוא הזמין A5 Sportback עם מערכת הנעה כפולה קוואטרו, מנוע 3.0 ל' TDI עם 240 כ"ס ורוב האופציות שהציע היצרן, כולל חבילת אודיו Olufsen, אבל עם הפנים מבד. צבע מעולם לא הווה התלבטות, Jukka ידע שזה חייב להיות חום Ipanema עוד בפעם הראשונה שראה אותה. 



זמן קצר לאחר מועד המסירה, Jukka לקח את המכונית לבחור בשם Tiiti מחברה בשם TiCaBo, שם הרפד ביצע הזמנה של בדים רצויים (חום Amaretto ועור בגוון וניל) לביצוע העבודה. עם זאת, השינוי המרשים ביותר היה דווקא בתקרת הרכב, אשר רופדה בבד אלקנטרה, אשר נבחר כדי להתאים לצבע החיצוני. כדי להוסיף את החלק האחרון של הפאזל, נוספו פרטים מקארבון סביב לוח השעונים, בקונסולה המרכזית ובדיפוני דלתות. עם תכנית מחושבת עד הפרט האחרון, Jukka לא הזמין את הרכב עם חבילת S החיצונית כי הוא שקל להזמין פגושים אחרים. הוא מאוד אהב את החזית של Caractere והחליט להתאים אותו לפגוש האחורי מקולקצייה של Hofele Design.



למרבה הצער, כאשר פגוש האחורי הגיע מגרמניה, הסתבר שהוא מיועד לדגמי קופה. ככל הנראה, כאשר Jukka ביצע את ההזמנה, התבנית של דגם הספורטבק הייתה שבורה ובחברה פשוט החליטו לשלוח לו את הדגם של קופה. מיותר לציין שהפגוש הוחזר ו-Jukka עבר לתכנית ב'. הוא החליט לשמור על המראה המקורי של הרכב ככל האפשר, לכן הוא הזמין עצמאית את הפגוש האחורי של S-Line יחד עם ספויילר האחורי של S5 Sportback. גריל קדמי מקורי הוחלף בגריל שחור של RS5 עם רשת "כוורת". "אחד הדברים האהובים עליי היה לצבוע את הגג בשחור מבריק כי זה עשה את המכונית נמוכה עוד יותר וחלקה", ציין Jukka. בחור בשם Pasi Paananen מ-KE-LE Design הוסיף את הליטוש האחרון ע"י ציור פס זהב לאורך הצדדים, שהסתיים בחלק האחורי של הרכב. 



בבחירת הגלגלים עבור הרכב לא היה קושי רב. Jukka מיד ידע שהוא רוצה BBS LM בקוטר 20" עם מרכז שחור. הם היו צריכים להיות רחבים ככל האפשר בחלק האחורי של הרכב, אבל BBS לא הציעו כאלה עם מרכז שחור. עם זאת, הוא מצא את הג'אנטים הנכונים ב-Inden Design, אשר למעשה מציעים אותם ללקוחות בעלי מרצדסים, אבל במקרה מרווח ברגים והאופסט היו מושלמים עבור A5. בתור פרפקציוניסט, Jukka לא אהב את הגימור שלהם, לכן הוא צבע אותם בשחור מבריק ב-JP Autotuning והפך אותם לכאלה שרצה מהתחלה. 

מאוחר יותר המכונית הונמכה עם קוילאוברים של H&R, אשר אפשרו ל-Jukka להנמיך את המכונית בצורה אגרסיבית למדי תוך שמירה על מידה מסוימת של נוחות הנסיעה. עם זאת, יש לו כבר תכניות בראש לעבור למתלי אוויר בעתיד הקרוב בעזרתו של Harri Suominen מ-Suotech אשר בנה לו מערכת מושלמת שמשלבת את הבולמי H&R שלו, כריות אוויר Universal, מדחס 480CC של Viair וניהול של Accuair E-Level. 



עם רכב נמוך מספיק כדי לגרד קווים לבנים על הכביש, Jukka התנגד נמרצות במשך כמה חודשים לפיתוי לשחק עם המנוע V6. אבל בסופו של דבר הוא רכש תוכנת ניהול חדשה של Digituning אשר הבטיחה לו 275 כ"ס וכ-59 קג"מ של מומנט.

מפרט של הרכב של Jukka:



2010 Audi A5 Sportback 3.0 TDI quattro

Owner: Jukka Nieminen
Location: Tampere, Finland
Occupation: designer
Engine: 3.0L V6 30v TDI with Digituning software
Drivetrain: S-tronic auto
Brakes: OE
Suspension: H&R coilovers
Wheels & Tires: 20x8.5" front, 20x10.5" rear BBS LM wheels with gloss-black centers, 245/30 R20 front, 295/25 R20 rear Hankook Evo S1 tires
Exterior: Caractere front bumper, RS5 grille painted black, S line rear bumper with added diffuser section, S5 Sportback rear spoiler, flat-black exhaust tips, gloss-black roof, Pasi Paananen pinstripes
Interior: OE sports seats in Amaretto brown and Vanilla leather, Ipanema brown alcantara headliner, custom mats, Senner Tuning carbon fiber cockpit molding, S5 carbon door moldings
Audio/Visual: OE B&O package



מקור: Eurotuner

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה