יום שישי, 27 בינואר 2012

BAG RIDERS: Born By Enthusiasts


אנשים נאלצים להתמודד מול מציאות קשה ברגע שמחליטים להיות מעורבים בענף הזה. למען האמת, שוק אפטרמארקט למכוניות הוא לא המקום הכי יפה בעולם. לעתים חברות שונות שזורים זו בזו עד למצב של גילוי עריות, מנוהלות ע"י אנשים ששווים לא יותר מדולר. למרבה המזל, זה לא תמיד ככה. לפעמים חברות נולדות מתוך תשוקה אמיתית של חובבי רכב, בעלי רצון לחולל מהפכה (אולי חלקית) בענף הזה. חברות מסוימות רק רוצות להפוך את הקהילה לטובה יותר, ועבורינו  - זה כל העניין. Bag Riders החלו את דרכם ב-2009, ומאז הם הפכו לאחד הספקים הגדולים בסצנה של חלקי אייר-רייד.





סיפורם של Bag Riders מתחיל בחנות של (ניחשתם נכון) ציוד לסנובורד. וויל פישר (Will Fisher) קרע את התחת שלו כמתמחה בתחום העיצוב בחברת Rome Snowboards, עד שהמנורה התחילה להבהב אצלו בראש. "בתקופה שלי שם הבנתי שאני רוצה משהו שונה מאשר לטחון 9 שעות ביום 5 ימים בשבוע, היה לי הצורך ללכת עד הסוף עם אחד הרעיונות שלי. אספתי חלקים שונים ומשונים לסט-אפ של אייר-רייד לפולקסוואגן שלי ואז זה הכה בי - הייתה חייבת להיות דרך טובה יותר לקנות מתלי אוויר".

הרעיון של וויל היה פשוט והוא בא מתוך הצורך, שהוא בדרך כלל מתכון להצלחה. לקוחות חדשים בעולם של מתלי אוויר יכולים בקלות למצוא את עצמם מבולבלים וללכת לאיבוד בין שפע של חלקים לא מוכרים, גם אנשים חסרי נסיון בהתקנת המתלים לא ממש הוסיפו להם בטחון. מצד שני, מתקינים מנוסים של מתלי אוויר זקוקים ליותר מאפשרות לקנות ערכה המותאמת מראש לצרכים שלהם. וויל אומר: "בעת רכישת מחשב באינטרנט, אתה בודק את כל האפשרויות לגבי כל רכיב. אנחנו רצינו לתכנן מערכת שתביא את האפשרות הזאת גם לעולם של מתלי אוויר. ללקוחות חייבת להיות את האפשרות לערבב ולהתאים רכיבים ממגוון יצרניות כדי "לבנות" את החבילה המושלמת בשבילם".


וויל נדבק חזק ברעיון שלו וכך נולדו ה-Bag Riders. לא עבר זמן רב עד שוויל וכמה חברים שלו מצאו את עצמם עובדים בקומה התחתונה של הבית שלו, עם הרעיון להגדיר מחדש את החוויה הקמעונאית. הרצה קדימה של שנתיים בלבד ועכשיו וויל וצוותו עובדים בתוך מבנה שמשלב בתוכו מחסן, חנות ומשרדים. שם הם תופסים את הפינה שלהם בתוך השוק כולו ומכסחים את המתחרים בכל דרך שניתן להעלות על הדעת. הצלחתם של Bag Riders נובעת במידה רבה מהצוות שוויל הרכיב, מה שנקרא "צוות עם ראש פתוח". כדי לעבוד בקצב כזה מטורף דרושה קבוצה של אנשים מוכשרים בעלי מוטיבציה אמיתית. 


הצוות "נולד" בימיו של וויל במחנה קיץ בתור ילד. זה היה המקום שבו הוא פגש את קווין מקגוורן, כיום מנהל מחסן ומנהל משלוחים. הידידות שנוצרה במחנה קיץ רק גדלה כאשר שניהם קנו את המכוניות הראשונות שלהם. התעסקות עם המכוניות אל תוך הלילה התקיימה במוסך של קווין, שם הם פירקו, הרכיבו, שיפצו, שיפרו כל מה שיכלו לשים את ידיהם עליו, כולל (למרבה הפלא) מיניוואן עם מתלי אוויר העטוף בטפט דמוי עץ. השניים גדלו ועבדו יחד כמדריכים במחנה בו הם נפגשו, ועכשיו שניהם משאירים את חותמם ביחד בסצנת האייר-רייד היום.


וויל פגש את  Rali Kepchar בשנה הראשונה שלו בקולג'. ליתר דיוק, זה היה היום הראשון במכללה כאשר שניהם התחילו לדבר, ומיד הבינו שהם חולקים אהבה לכל מה שקשור לפולקסוואגן ואאודי. ככל שהתכניות של וויל התחילו "לרוץ" קדימה והרעיון של Bag Riders התחיל לקבל צורה, ראלי הפך לעובד רשמי הראשון במשרה מלאה. ראלי הוא נכס אמיתי לחברה והוא מטפל בכל מה שקשור לשיווק, טיפול בפרסום ברשתות חברתיות, צילומים ותמיכה טכנית ללקוחות. בדרך כלל זה קשה להכניס לפרספקטיבה את הניהול של החברה, אשר מנוהלת ממש און-ליין; כל מחבר וכל חלק קטן חייב להיות מצולם, כדי לשמור על החברה בעיני הסצנה ההולכת וגדלה, ראלי מתמודד עם כל זה.



הבא בסגל הוא ג'ון הול, אשר נפגש עם וויל גם בשנה הראשונה בקולג'. ג'ון, כיום מנהל מערכות אינטרנט ומנהל מידע ראשי, היה אחד החלקים החשובים ביותר בבניית הפאזל. "ג'ון היה בעל חשיבות עליונה ביצירת אתר של Bag Rides יחד עם המערכת שלנו לניהול המלאי. אני והוא נשארנו ערים במשך לילות ארוכים בסלון ביתו לטובת בניית מסגרת המערכת שלנו ומיפוי איך שרצינו שאתר האינטרנט יוכל לפעול". וויל ידע מהו סוג החברה שהוא רצה לנהל, הוא גם ידע שזה ידרוש הרבה חשיבה "מחוץ לקופסה" כדי להשיג את התוצאה הסופית. אחרי הכל, המטרה שלו הייתה להמציא מחדש את המודל העסקי הקמעונאי, והוא היה זקוק לעזרה של מישהו כמו ג'ון, אשר הפך את ההבטחות של המשימות הלוגיסטיות למציאות.



ואחרון אחרון חביב היא לינדזי בלוקסהם, רכזת הפרויקט. לינדזי היא שומרת על לוחות הזמנים של אירועים המוטוריים ואחראית לכך ש-Bag Riders יהיו נוכחים בכל אחד מהם. ביום יום לינדזי עובדת כמורה בבית הספר היסודי, מה שאומר שהיא גם מלמדת דברים חדשים את "הילדים" בחברה, אבל יותר מזה - היא אישתו לעתיד של וויל. "היא אולי לא מוכרת בפורומים אבל יש לה תפקיד מרכזי במבצע שלי. היא דואגת שהכל ידפוק לפי לוח הזמנים ומסדרת אותו בצורה כזאת שלא נפספס אף אירוע בחודשי הקיץ, היא תמיד עומדת מאחוריי ודוחפת אותי כדי שאשיג את המטרות שלי".



עם חבורה עוצמתית כזאת, מאורגנת היטב ומלוכדת, קשה לטעות, אבל יש עוד גורם שהפך את ה-Bag Riders למה שהם היום. וויל אומר: "אנו מייחסים את ההצלחה שלנו לקשר שלנו עם קהילת חובבי מכוניות והקשרים החזקים שלנו עם הלקוחות". צוות של BR עושה כל מאמץ להתייחס לצרכים של כל לקוח, בין אם הדרישות גבוהות או נמוכות. וויל מסביר שמערכת יחסים עם לקוחות חשובה לא פחות מאשר המוצרים שהוא מוכר, וכי בעתיד העסק יקדיש המון תשומת תשומת לב לחויית הלקוח. בסה"כ, BR מנוהלת ע"י חובבי רכב שמבינים כי בסופו של יום, הלקוחות שלהם הם בדיוק כמוהם.



החברה ממשיכה לצמוח בקצב מהיר להפליא. עם דגש עיקרי על תוצרת VW ואאודי כיום, וויל רוצה להמשיך הלאה בתקווה לכבוש את השוק כולו. "לאחרונה אנחנו חדרנו לשוק של סובארו וכבר אנחנו רואים תגובות ממש חיוביות. המטרה שלנו היא להתקדם כדי להגיע אל חובבי ב.מ.וו, קהילת VIP וחובבי יפניות בכלל. אנחנו רואים יותר ויותר נהגים של טנדרים עושים מעבר למכוניות פרטיות והמטרה שלנו היא להיות ה-מקור של מתלי אוויר למכוניות של כל היצרנים". אין ספק בכלל שהצוות ימשיך לצעוד קדימה וימשיך לשלוט, כיוון שאין ממש תחרות לאמביציות והתשוקה שיש לחבר'ה האלה.





מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה