יום ראשון, 29 בינואר 2012

JCCS Award Winning Sakura 510


בניית מכונית מהיסוד אינה משימה קלה לביצוע - גם פיזית וגם נפשית. חלק מאנשים כבר יודעים בדיוק מה הם רוצים לעשות, בעוד שלאחרים יש רק מושג כללי והם מתמקדים בדבר אחד בכל פעם. תוכניות תמיד נוטות להשתנות, אבל לכל האנשים שעושים פרויקטים יש מכנה משותף אחד - הקדשה. 
פרויקט של Datsun 510 הזאת החל לפני 13 שנים ושלושה בעלים קודמים. הבעלים הראשון (ג'ו סמית - נשמע כמו שם בדוי..) עשה למכונית עבודת פחחות וצבע. הוא צבר הרבה חלקי NOS דרך הסוכן מסוכנות ניסאן בה הוא עבד, אבל המכונית מעולם לא הושלמה. בסופו של דבר, המכונית ראתה שני בעלים נוספים, לפני שדום סטוקס קנה אותה.



דום קנה את ה-Datsun 510 הזאת כשהיא הייתה במצב נסיעה והייתה צבועה בצבע ירוק של פולקסוואגן. הוא לא ידע בדיוק מה מסתתר בתוך המכונית, לכן הוא החליט יחד עם ריי סטונהוקר להפשיט את המכונית כולה עד היסוד. מכיוון שהכל כבר היה בחוץ, ריי שינה את התמוכות כדי להתאים את הקוילאוברים Ground Control מתכווננים וברקסים של Ermish Racing Wilwood קדימה ואחורה. כמו-כן הם התקינו מוטות פיתול של Datsun Comp וזרועות מתכווננות מ-VG30.com. המכונית הזאת יכולה לאחוז טוב בדיוק כמו שהיא נראית.



ג'אנטים שכולם רוצים! דגם Yayoi Sakura במידה 14X6.5 עם אופסט 9 עטופים בצמיגי Yokohama Advan במידה 185/60/14. דום אומר שלקח לו כשנה להתחננן לבעלים הקודמים למכור לו את הג'אנטים (בעזרת הרבה מזומנים!). כשהשיג לבסוף את הגלגלים שהוא רצה, הם היו רחוקים מלהיות במצב מושלם, לכן הוא הסיר מהם את הצבע הקודם וביצע עבודת שחזור ייסודית. מיותר לציין אבל נגיד את זה בכל זאת - הם נראים אש!



לא רק הצד החיצוני שלה נראה טוב, אפילו מתחת לרכב הכל נראה מדהים! צנרת פליטה קאסטום של Garage Autohero, דיפרנציאל מוגבל החלקה של סובארו עם כיסוי של Perrin, מוטות פיתול של Datsun Comp עם ציריות CV של Wolf Creek.





נדהמנו לגלות עד כמה באמת נקי ויפה האינטריור של המכונית. אנחנו ממש אוהבים את גלגל ההגה בסגנון האולד סקול של Tomei ומושבי Recaro.אפילו הגג והשטיחים במכונית הזאת נעשו בהתאמה אישית. כמו-כן, פנים הרכב היה גם מצויד בכלוב התהפכות של Autopower ושעוני Autometer.



אם כל שאר הדברים המכונית היו משופרים, אז למה לא לצ'פר את ה-510 הזאת במנוע בנוי? דום רכש מנוע FJ20 עם הגדלת נפח ל-2.1 ל', טלטלים Saenz בהזמנה אישית, בוכנות JE בהזמנה אישית גם כן, קאמשאפטים של HKS, סעפת יניקה של HKS עם קרבורטורים 44 מ"מ של Mikuni, דיסטרביוטר של Nismo, רדיאטור של Ron Davis, אגן שמן בהזמנה אישית של Garage Autohero ומצערות, 1 מתוך 4 שנבנו ע"י בוב הרולד - היצרן של המצערות של Datsun Comp בשנות ה-80 המוקדמות. בוב גם היה זה שעיצב את קיט המצערות.



הכל נראה מדהים בתא המנוע הזה! ריי עשה עבודה מדהימה בהרכבה ומיקום של כל דבר במקומו, תוך שמירה על מראה מאופק ומינימליסטי. נראה כי האימרה האמונה ב-less is more עדיין חיה וקיימת.



המכונית הזאת אולי לא הנמוכה ביותר, או בעלת סטאנס הטוב ביותר, אבל היא בנויה בהתאם לתקופה שלה וזאת הייתה המטרה של הפרוייקט - אותנטיות. אתם יכולים לדמיין לעצמכם איך זה להיות הבעלים של מכונית כזאת אי שם בשנות ה-90? אפילו בימינו, להחזיק 510 כזאת חולנית זה מדהים!

דום וריי עשו עבודה מדהימה עם המכונית הזאת. היא בקלות יכולה להיכנס לקטגוריה של ה-Datsun 510 היפה ביותר. כל-הרבה תשומת לב הוקדש לכל-כך הרבה פרטים שזה יכול לקחת לכם ימים כדי למצוא ולראות את כולם. 

מקור: MotorMavens

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה