יום שני, 6 בפברואר 2012

A Lifelong Labor of Love


כולנו זוכרים את המכונית הראשונה שלנו. עבור חלק זה הזכרון המר, עבור אחרים זה מה שמעלה חיוך על פניהם. לכולנו הייתה את האחת, ולא משנה כמה מכוניות היו לכם אחרי זה, האחת הזאת תמיד תתפוס את המקום המיוחד הזה אצלכם בלב. לא יודע מה איתכם, המכונית הראשונה שלי הייתה פורד אסקורט שנת 1982, חבוטה, ומיותר לציין שהיא לא הייתה מרשימה אף אחד. עם כמה שהמכונית הזאת הייתה מתסכלת אותי, הייתי חייב לאהוב אותה, כי היא הייתה הדרך שלי אל החופש שכל-כך חלמתי עליו לפני הוצאת רשיון. 5 מכוניות מאוחר יותר, אני עדיין חושב עליה לפעמים, בחיבה כמובן, אבל זה היה מזמן, לכן הזכרונות מעט מעורפלים. Zane Sommers בקלות יכול להיזכר במכונית הראשונה שלו, כי הוא עדיין נוהג בה. כל יום במשך כמעט 6 שנים האחרונות, הוא נוהג במכונית הראשונה שלו, הוא איתה באש ובמים. לא תמיד הקשר הזה היה מושלם, שניהם ידעו עליות ומורדות, לפעמים הימכונית ידע לתסכל אותו כהוגן, אבל כמו בקשר אנושי - אהבה אמיתית חזקה מהכל. גבירותיי ורבותיי, אם אתם לא מאמינים באהבה ממבט ראשון, הנה ההוכחה שהיא קיימת.







הקשר הזה התחיל במאי 2006, כאשר Zane בן ה-15 חיפש מכונית ראשונה מושלמת בעיר הולדתו נשוויל, טנסי. אחרי שהוא סרק את רוב נשוויל והגיע עד למרכז טנסי במטרה למצוא את הפרלוד שלו, הגורל הביא אותו למקום שנקרא Turner’s Automotive, שם כפי שהובטח לו, עמדה BB6 אדומה, אשר כמעט קראה בשמו. זה היה הבסיס המושלם כדי להתחיל לבנות את יצירת המופת שלו, מה שהפך לתהליך ארוך שהעסיק אותו בלילות הארוכים ובבקרים המוקדמים. קודם כל, הוא הסיר את הבקליות Euro "המתוקות" ופס הדבקה לאורך המכונית. כעבור מספר חודשים, הוא כבר פינק את הבייבי שלו בסט חישוקי Enkei חדשים וקיט יניקת אוויר קר של AEM. אלה הן תוספות בסיסיות, אבל Zane בהחלט היה בכיוון הנכון.

באביב של 2007, הוא החליט כי תיבת ההילוכים האוטומטית והמנוע עם קילומטראז' גבוה הם סיבה מספיק טובה כדי להיכנס לפרויקט. לאחר שעשה עבודת מחקר בנושא, Zane החליט לבצע הסבת מנוע של JDM ולהוסיף לו תיבה ידנית. כמה שבועות לאחר מכן, מנוע H22A בליווי תיבת הילוכים ידנית חדשה, אשר הוזמנו מיפן, הגיעו אל פתח ביתו. למי שלא יודע, ה-H22A היא גרסה בעלת יחס דחיסה גבוה יותר מה-H22, וגם יש בונוס של 10 כ"ס. הוא התקין מחשב ניהול מנוע (ECU) אמריקאי, כיוון ש-ECU יפני לא היה עובר בדיקת זיהום. עבודת התקנת מנוע וכל השאר התבצעה במשך כמה ימים בעזרת מספר חברים. זמן קצר לאחר מכן, Zane הבין שלמנוע החדש מגיע גם רכב מונמך ומוקשך, כדי שיהיה אפשר לנצל את הכוח גם בסיבובים, לכן הוא התקין בהתחלה קפיצי הנמכה. באותו השבוע, אחד הבולמים האחוריים שלו החזיר את נשמתו לבורא, מה שדחף אותו לרכוש סט חדש של Koni צהובים. Zane סיים את 2007 עם מערכת פליטה וללא שמץ של מושג מה מצפה למכונית שלו בשנים הבאות.









אחד הדברים שבאמת מרשימים אותנו זה הקשר בין Zane למכוניתו. "זה יותר כמו בן-אדם או חבר מאשר מכונית", הוא אומר. המכונית לא הייתה רק בריחה עבורו אלא ההרחבה של עצמו. סוג כזה של קשר עמוק עוזר להתמודד עם תקופות קשות, אותן הוא עמד לפגוש. בתחילת 2008, נהג שיכור נכנס בחלק האחורי של המכונית של Zane, ולמרות שלא נגרם נזק רב למכונית, עדיין היה את הכאב שאיתו הוא נאלץ להתמודד. הוא קיבל פיצוי מלא מהביטוח ובמהלך השנה הקרובה עד לתחילת 2009 הוא התמקד לרוב בלימודים ובעבודה, אך הוא לא שכח את "חברו" והראה לו אהבה בצורת כמה תוספות חדשות פה ושם.

ב-2009, Zane נכנס עמוק יותר ויותר אל תוך סצנת מכוניות והחליט לקחת את המכונית שלו לשלב הבא. הוא בילה לילות רבים בעבודה על המכונית, הוא היה מפרק אותה לחתיכות רק כדי להרכיב את הכל בחזרה עד הבוקר כדי שיוכל לנסוע ללימודים או לעבודה. הוא ביצע קפיצה משמעותית בכך שהחליט לשדרג את המתלים בקוילאבורים של Ground Control, לקבלת אחיזה עדיפה ו...סטאנס. זמן קצר לאחר מכן, חיידק הקסנון נכנס בו, הוא נכנס לתוך הפנסים שלו עם דרמל והתקין פרוז'קטורים של ב.מ.וו E55 בפנסים מקוריים שלו. ולבסוף, הוא סיים עם הוספת ליפ קדמי בסוף הקיץ.







לפעמים בחיים, אנחנו עומדים למבחן מעבר למה שאנחנו יכולים להתמודד איתו, מבחינה רגשית ונפשית. Zane גילה זאת במהלך שלושה חודשים הקרובים. יום אחד, אחרי שהוא יצא מעבודה, וגילה שהמכונית שלו נפגעה קלות וכמובן בלי כל פרט של הפוגע על השמשה. פשוט נהדר! אחרי תיקון קטן הדברים חזרו למצב נורמלי עד אותו היום בתחילת 2010 כש-Zane היה בדרכו הביתה. הוא נפגע כל-כך קשה בתאונה שהמכונית שלו עמדה עם הפנים לאותו הכיוון שממנו הוא נסע לפני רגע. זה היה מכשול קורע לב, שהגיע לשיאו בקרב מול חברת הביטוח. הם רצו להשבית את המכונית אבל Zane לא היה מוכן לשמוע על זה אפילו. הוא נלחם ונלחם בהם, הפיק את כל הקבלות על המכונית, קיבל מספר הצעות מחיר לתיקון, ובסופו של דבר הוחלט שלא להשבית את המכונית אלא לתקנה. חברים אמיתיים נלחמים זה על זה וזה מה ש-Zane עשה עם הפרלוד שלו. פשוט אי אפשר לעמוד ולראות את החבר הכי טוב שלך מת לך מול העיניים, ו-Zane לא נתם לזה לקרות.







2010 הייתה שנה קלה למדי עבור המכונית אבל מתסכלת עבור Zane. הוא החליט שהגיע הזמן להמשיך האלה ולהתקדם מגלגלי Enkei למשהו קצת יותר...מדהים. זמן קצר לאחר קבלת ההחלטה, הוזמן סט של Work Emotions עם גימור ברונזה מט במידה 17X9.5. עוד לא יצא לו לראות BB6 אחת שנועלת חישוקים כאלה רחבים בכל ארבעת הפינות, מיותר לציין - הוא היה שיכור מהתרגשות לפני קבלת הגלגלים. חישובים נעשו שוב ושוב כדי לוודא שבתי הגלגל שלו יוכלו להכיל את הגלגלים החדשים. למרבה הצער, הגלגלים הגיעו באיחור (אוגוסט), ואפילו יותר גרוע - שניים מהם נפגעו. זה מה שנקרא Buzz kill. שבוע לאחר מכן, הגלגלים היו בדרכם חזרה ל-Work למטרת תיקון ובינתיים כל מה שהוא יכל לעשות זה לחכות.

הרצה קדימה עד ינואר 2011: סוף סוף הגלגלים חזרו מתיקון, יום למחרת הם היו כבר לבושים בצמיגים טריים, מתיחת כנף קלה לוודא שהכל יישב כמו שצריך והופה - הוא הרכיב גלגלי 9.5" בלי בעיה. טוב, אולי הם שפשפו טיפה אבל בחייכם, תסתכלו על הסטאנס הזה! התאהבתי במכונית הזאת מפעם הראשונה שראיתי אותה בתמונות, כי לא רואים לעתים קרובות פרלוד שנראית באמת טוב. שאר עונת האירועים 2011 Zane פשוט נהנה מהיצירה שלו.





"יום אחד אני אקנה מכונית אחרת, אבל אני תמיד אשמור על הפרלוד אצלי. אני מתבדח ואומר שכשיהיו לי ילדים, בן שלי כשיהיה בן 16 יבוא ויניע אותה. אני מתכוונן להשאיר אותה לנצח. בעזרת הפרלוד פגשתי המון אנשים והכרתי חברים טובים, כאלה שישארו חברים שלי לעולם. המכונית הזאת היא סתם מכונית, היא כמו אדם וחבר".








ENGINE> JDM H22A
> Auto to JDM 5-speed swap
> Custom Black Nickel plated valve cover w/Earls lines
> Custom vented catch can
> Earls fuel filter w/fittings and lines
> Hytech rep header (modified for ground clearance)
> Greddy SP2 exhaust
> Password JDM PowerChamber intake
> Password JDM thermal intake manifold gasket
> Polished alternator cover
> Relocated battery to trunk
> Relocated fuse box under glove box
> Removed ABS, CC, PS, Washers, Wipers
> Minor wire tuck
SUSPENSION> Ground controls on Koni “yellow” struts
> Rear adjustable upper strut bar
> H&R extended studs in the rear
INTERIOR> SH rear deck lid
> S2000 push button start
> Pspec short shifter
> 5-speed tach
> Blox 490 neo matte finish shift knob
> Alpine head unit
> JL speakers all around
> Custom headliner, A/B/C pillars, shift boot, arm wrest
> Removed “Oh No!” Handle and rear clothes hanger hook
> DIY trunk lid gas shocks
EXTERIOR> JDM rep v.1 fog lights tinted yellow
> DIY turn signal dual filament mod tinted yellow
> Tinted yellow lower half of tail lights
> E55 retrofit w/black housing Depo headlights (retrofit by me)
> Yellow high beams
> 20% window tint
> 99-01 Honeycomb grill
> Shaved side markers and plate mount holes
> SH spoiler
> P1 front lip w/DIY “lower” lip
> Painted base sides and rear lips
> oooga horn!
> PA system
> Back up alarm
> Black emblems
> Work Emotion XD9 wheels in Matt Bronze
> 215/45-17 Pirelli P-Zero Nero tires
> Muteki short open ended black lug nuts
מקור: The Drive Life

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה