יום שלישי, 7 בפברואר 2012

SCHWARZ UND WEISS


"כשגדלתי הייתי תמיד מוקף מכוניות, רובן היו הדגמים הקלאסיים של ב.מ.וו, כגון 2002, E3 ו-E9. אני מרגיש שלמכוניות הישנות של ב.מ.וו כמו סדרה 6 E24 יש כל-כך הרבה אופי, קשה שלא לאהוב אותן! זו כנראה הייתה הסיבה העיקרית מדוע המילה השניה שאמרתי בחיים הייתה מכונית".







"הרצה מהירה קדימה לתחילת 2004 (גיל 15), החלטתי שאני רוצה לעשות פרויקט שיקום; משהו כיפי, זול ופשוט. האפשרויות מבחינה כלכלית הסתכמו ב-E21 ו-2002. ה-2002 ניצחה בגדול כאשר מצאתי אקזמפלר שמור של 2002 שנת 1974 בצבע Schwarz Black, אשר מוכרת היום במשפחה כ-Blacky. ישנן רק כמה 2002 שחורות באוסטרליה, מה שהפך את שלי לנדירה למדי, היא נרכשה כפרויקט של אב ובנו במטרה ללמוד על שיקום ושחזור מכוניות ובעצם כדי ללמוד איך עובדת המכונית. מכונית אחת במהירות הפכה ל-4 מכוניות והבית שלנו בפרברים התחיל להיראות כמו מגרש חניה מאשר בית מגורים. חלק מהמכוניות נמכרו וחלק שימשו לחלקי חילוף, אבל ה-Blacky נשארה. למדתי לקח חשוב - אי אפשר להציל את כולם."



"חיים ובית הספר תפסו תפקיד דומיננטי והפרוייקט 2002 נשאר "על אש קטנה", עבדנו עליה מדי פעם במהלך השנים. זה נמשך בקצב זחילה עד 2006/7, אז המכונית הוחזרה אל הכביש עם צבע טרי, מושבי Recaro של E21 והגה ספורט, כך שיכולתי להנות מהמכונית בפעם הראשונה. היא הייתה התחבורה היומית שלי במשך שנה וחצי, היא ישבה על סט מקורי של Alpina במידה 15X7 והגובה שלה הזכיר רכבי 4X4, רחוק ממה שהייתי מגדיר כ-well fitted. לפחות זה היה סט יפה של גלגלים, נכון?"



"הרצה קדימה לעוד שנה, התחלתי לחשוב מה לעשות עם המכונית. להיות עם 100 כ"ס מקוריים מהמפעל, אי אפשר לקרוא לזה זריר, ולמרות שהשתדרגתי לקרבורטור 32/36 Weber, היא הייתה זקוקה למשהו נוסף. להיות באוסטרליה, עם מכוניות עם הגה ימין, האפשרויות מוגבלות, ומנועים של S14 נדירים למדי. התחלתי לאסוף חלקים לפרויקט M10 טורבו, כמו-כן התחלתי לחפש את כל החלקים הנלווים כדי לוודא שהמכונית תוכל להתמודד עם הכוח. לכן, יש לשדרג בלמים, מתלים ומערכת שמן ודלק, כדי שתהיינה מוכנות להתקנת מנוע חדש."


"התמזל מזלי ונתקלתי במנוע M10 סטרוקר עם כל השדרוגים הנכונים שפעל עם מגדש טורבו Garrett GT2871r. עם 700 ק"מ עליו, שעות על גבי שעות של כיוונים ובדיקות על דיינו, וכ-300 כ"ס בגלגלים. זו הייתה החלטה קלה. המכונית עכשיו בשלב שהיא מוכנה למנוע חדש, אשר יותקן יחד עם תיבת 5 הילוכית של E21."


"למרבה הצער, הפרויקט יצטרך לחכות, המכונית תוכנס לאחסון בזמן שאני נוסע בפברואר לגור בלונדון לזמן מה."



"מה שאני אוהב בב.מ.וו 2002 ו-StanceWorks זה הקהילות הסובבות אותם - זה מה שעושה לי את זה. אתה יכול לקבל את כל החלקים הנדירים והיקרים בעולם, אבל אם אין קהילה ואין אווירה נכונה, זה לא שווה כלום."







מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה