יום שבת, 31 במרץ 2012

CHANGING THE GAME: KYLE RANAURO’S S14


לא כל יום בא מישהו במטרה לשנות את סצנת המכוניות בשלמותה. אחרי הכל, עם יחס של רוב הקהילה בימים אלה, לא רחוק היום בו האנשים ינסו להזיז הרים. עם זאת, המחשבה על עבודה קשה יחד עם התלאות של הבניה "מחוץ לקופסה" לא היו מאיימים מספיק כדי להפחיד את קייל רונארו. מן ה"פסולת" של סצנת המכוניות, באה S אחת הנקיות והייחודיות ביותר שראינו אי פעם.





S14 של קייל היא אחת המכוניות בעלות השראה שנתקלנו כבר במשך הרבה זמן. אמנם היא פשוטה אסתטית, הביצוע פשוט יוצא מן הכלל. מבוססת על שלדה הידועה לשמצה בקרב אוהבי "צדדיות" מרוסקות ותוספות אקראיות, המכונית של קייל עומדת בליגה משלה ושופכת אור חדש על הפלטפורמה. הכל התחיל כרעיון פשוט בראשו של קייל. לפני שהוא אפילו קנה את המכונית, הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה לעשות איתה. בתוך זמן קצר היו לו גלגלים, מתלים, בודי-קיט, וחלקים נלווים אחרים שישבו במוסך ואז הגיע הזמן בשבילו למצוא את המכונית המושלמת.



את ה-240SX שנת 1996 הזאת הוא מצא במקרה והוא ידע שהגיע הזמן להתחיל את מה שרבים מכנים ככפירה, הכל התחיל עם ה"אף". המלחמה בין הפרונטים Zenki ל-Kouki צפויה להימשך זמן רב יותר מכל מלחמה אזרחית או דתית. פרונט Kouki זוויתי ואגרסיבי תמיד היה המועדף על בעלי ה-S14 כשינוי ראשון בתחום האפטרמרקט. קייל לא רצה להיות כמו הרוב לכן הוא בחר בפרונט Zenki שהרבה יותר מעוגל בחזית, בחירה שבעינינו מתאימה יותר לקווים המתפתלים של המכונית. היא אפילו לועגת לעיצוב ואסתטיקה של R33.

בודי-קיט של SuperMade Instant Gentleman הותאם למכונית, והפך אותה ממה שכולם רואים כטיל דריפטים מצוי למשהו הרבה יותר אקסטרווגנטי.



ממשיכים עם האקסטרווגנטיות, קייל בחר בגלגלי MRR HR3 בקוטר 20". בעוד שהקהל האוהב להרוס מכוניות כאלה לא הפסיק להתלונן ולהתבכיין, קייל לא יכל שלא לחייך בידיעה שהוא עושה את הבלתי צפוי. גלגלים ברוחב 9.5" עם אופסט 35 נכנסים לתוך הכנפיים, אחרי ההנמכה עם קוילאוברים Parts Shop Max. 



הנקיון החיצוני של המכונית זורם גם דרך החלק הפנימי שלה, האינטריור של ה-S של קייל מקורי לחלוטין. זה אולי לא נשמע מרשים במיוחד, אבל אחרי שרואים את המכונית מבפנים, מגיעים למסקנה שרק על זה מגיע לו איזה פרס או גביע. והעובדה שהמכונית אוטומטית, זה משהוא שקייל "לובש" בגאווה. "המכונית מושלמת בשבילי כפי שהיא. אז למה לשנות את זה?". הוא דוגל במדיניות של "אני לא צריך מוט כדי להוכיח שיש לי אחד" בידיעה כי תיבת ההילוכים האוטומטית מתאימה באופן מושלם לנושא הכללי של המכונית.



המטרה הכללית של קייל הייתה ליצור את מה שהוא רואה כ-"מכונית של ג'נטלמן". "הסצנה מרגישה מזויפת בזמן האחרון. אנשים יותר מודאגים ממה שאנשים אחרים יחשבו על המכונית שלהם". שבירת הנורמות ב-S של קייל היא דוגמה מושלמת לכך. "אנשים הפסיקו להיות יצירתיים ולהנות מזה". בסצנה של היום, זה מאוד נפוץ כאשר דעותם של אנשים משפיעים על דעותיהם של אנשים אחרים. אחרי הכל, אין דרך "נכונה" לבנות מכונית, וזה מה שגם קייל טוען.

"אני מאוד רוצה לראות איך אנשים דוחפים את הגבולות של היצירות שלהם כדי שיוכלו "להאכיל" אחרים. בא לי להצית לאנשים את התחת עם גישה שלי רק כדי שהם יתעוררו ובאמת יעשו משהו. אם אתה לא אוהב משהו, קח את השנאה שלך ותשקיע אותה בבניה משלך, אל תחלק הוראות והערות לבניות של אנשים אחרים. לכל אחד יש סגנון משלו."



למען האמת, הגישה הזאת היא זאת שתשנה את כללי המשחק הסצנת השיפורים. בקהילה של היום, עם אינספור אנשים שלהוטים לקפוץ על ההזדמנות כדי "לרדת" על מישהו, יש את האנשים המיוחדים האלה כמו קייל שממשיכים לדחוף קדימה. הבניה של קייל היא דרך לגרום לאחרים להרחיב את האופקים, לפתוח את הראש ולבטא את האינדיבידואליות שלהם. 




ולקינוח סרטון של מאחורי הקלעים של סט הצילומים הנ"ל:




מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה