יום שישי, 9 במרץ 2012

Subtle & Purposeful


אחד הויכוחים התמידיים שיצוצו בין חובבי רכב ברחבי העולם זה Form נגד Function. קהל אשר יגבה את האופציה הראשונה, מאמין שמכוניות צריכות להבנות כדי למשוך תשומת לב. הם מבלים שעות על גבי שעות במחקר לגבי גודל הגלגלים והצמיגים כדי לקבל את הפיטמנט הנכון. הם גולשים באינטרנט במשך שבועות רק כדי למצוא את החלק הזה מקארבון שאין אותו לאף אחד אחר. הם משקיעים יותר מ-400$ רק על הברגים של הגלגלים, וזה כי יש להם את הגוון "קשת" של טיטניום. לעומת זאת, החלק השני מהוויכוח מעדיף לבזבז את הכסף שלו כדי בסה"כ לשפר את היכולות של השלדה, להוסיף ביצועים ולשפר את היכולות הדינמיות, רק כדי לקזז עשירית השניה הזאת, לא משנה באיזה מחיר. אנשי ה-Form מאמינים כי המכוניות שנבנו להיות פונקציונליות הן מכוערות ובכל התהליך, המראה של המכונית לא נלקח כלל בחשבון. מצד שני, אנשי ה-Function מאמינים כי המכוניות שנבנו עם דגש על המראה הן שייכות לרייסרים ושייכות לקטגוריה של "מהרי ועצבני". העניין הוא, למה אנחנו חייבים להיות מוגבלים רק עם צד אחד של הוויכוח? למה אנחנו לא יכולים לעשות את שניהם, גם Form וגם Function?





מיצובישי איבו, מאז השקתה ב-1992, הייתה תמיד מלווה במונחים של ביצועים והייתה התמורה הכי טובה לכסף. מנוע 4 צילינדרים 2.0 ל' טורבו היה אימתני ועם השנים הוא הפך לטוב יותר ויותר, עד כדי כך שכל מה שהיית צריך זה לקנות איבו חדשה, להוסיף לה כמה תוספות בולט-און ואופס...כמעט ואין לה כבר מתחרים. אבל דבר נוסף שתמיד הלך טוב לאיבו, זה שהם נראו ממש טוב כבר מהמפעל. אמנם שום דבר לא הלך לאיבוד במרדף אחר מכונית הכביש האולטימטיבית/ רפליקת מכונית ראלי, עובדה היא שאיבו תמיד היו נראות קשוחות מאוד, בדיוק כמו המנועים שלהן. זו הסיבה שאיבו הצליחה לבנות קהילת האוהדים כה גדולה בכל העולם!



תכירו את Finn, הבעלים של האיבו 9 המדהימה הזאת בצבע לבן Scotia והוא ממש לא חדש בתחום של מכוניות מהירות. היו לו בעבר וגם עכשיו כמה מכוניות כאלה. אבל מלהקשיב לו מדבר על האיבו 9 שלו, אתה יכול להבין שהיא החביבה שלו. לא קשה להבין למה, מכיוון שהוא מרבה לבקר במסלולים שונים והוא כעת נהנה משני העולמות, גם Form וגם Function. הוא גם לא רצה להשתגע עם שיפורי מנוע כי הוא לא רצה לאבד את האמינות של רכב יומיומי. אז הוא עשה מה שכל בעל איבו היה עושה, הוא יצר קשר עם Force Performance והזמין את אחד המגדשי-טורבו המפורסמים שלהם, הלא הוא FP Green. כשהוא כבר קיבל את הטורבו, הוא גם הוסיף כמה שיפורים רגילים נוספים כמו אגזוז של Tomei, צנרת טיטניום של Trust, פורק לחץ HKS, קולר שמן של HKS, משאבת דלק של Walbro ועוד מספר עצום של חלקים שונים כדי להוסיף כוחות סוס לחזירה שלו. 





בחלק החיצוני של המכונית, Finn החליט ללכת על הטרנד של Keep it simple, וזה הכיוון שהוא הלך עם המכונית כולה. הרבה אנשים בימינו ממש נסחפים עם כל התוספות חוץ ובודי קיטים למיניהם, או עם גלגלים מכוערים או גדולים מדי למכונית. כל מה ש-Finn רצה לעשות, זה להדגיש את הקווים היפים גם ככה של המכונית, כפי שהיא יצאה מהמפעל. הוא הוסיף תוספות קארבון של Rexpeed לחצאיות צד, ליפ קדמי קארבון ותוספות קארבון לפגוש האחורי. כדי להתאים לתוספות של Rexpeed, הוא רכש סט גלגלי Work Emotion 11R במידה 17X9 +17 מסביב, בגימור שחור מט. כדי להעניק למכונית סטאנס אגרסיבי אך לא מוגזם, Finn הנמיך אותה ב-50 מ"מ בעזרת קוילאבורים של DMS. 







בעוד שאיבו אוחזת מדהים כבר מהמפעל, והשלדה בקלות יכולה להתמודד עם תוספת הכוח שנכנסה מתחת למכסה מנוע, Finn החליט להרחיק לכת ו"להגזים" מעט עם שיפורי אחיזה והתנהגות. לכן הוא רכש סט קוילאוברים הכי טוב שכסף יכול לקנות, DMS 50mm, וכמובן גם הוסיף פלאטות קאמבר קדמיות של DMS. אתה תמיד יכול לדעת עד כמה רציני מתייחס בן-אדם לביצועי מסלול שלו כאשר אתה רואה ראש נוצץ של פלאטות קאמבר של DMS בתא המנוע. כדי לגרום לאיבו להיות עוד יותר נוקשה, הוא התקין מוט גישור של ARC ti וסט אנטירולים של Whiteline. עניין הבלימה לא נשכח גם כן, לכן הוא החליף את הדיסקים המקוריים לגדולים יותר מקדימה, של Performance Friction ודיסקים מחורצים של DBA 4000 מאחורה. מאחורי הקאליפרים Brembo המקוריים מסתתרות הרפידות Ferodo 3000.





מכיוון של האיבו של Finn היא לא הדיילי שלו, הוא יכל להרשות לעצמו לבצע "דיאטה" קיצונית בתא הנוסעים, הכל במטרה לחסוך במשקל. להן הוא הפשוט את כל האינטריור וצבע אותו בגוון gun metal grey. אחר כך הוא הזמין כלוב התהפכות 6 נקודות והתאים אותו לפנים הרכב. בנוסף הוא התקין סט מושבי ספורט Recaro, מגוון שעוני Defi וקונטרולר של Defi גם כן. 







כפי שאפשר לראות, זה לא קשה לבנות מכונית שגם תהיה פונקציונלית וגם תראה טוב, בזכות המחקר וחשיבה רצינית אפשר להנות משני העולמות ולצמצם את כמות השונאים. בינתיים, בעקבות לחץ חברתי מהחברים שלו, Finn רכש לאחרונה M3 E92, כך שהאיבו הייתה צריכה לחפש בית חדש. למזלו, אח שלו רכש אותה ממנו, כך שהיא לא ממש עזבה את המשפחה. 







מקור: Downshiftaus

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה