יום שבת, 10 במרץ 2012

WHO IS MARK P?


הקהילה שלנו מלאה עד אפס מקום עם נישות וקבוצות שונות, החל מבעלי הונדות וחובבי אימפרזות ועד ללוגמי סולר וכאלה שמסרבים לגעת בשום דבר חדש יותר משנת ייצור 1932. זה אחד הדברים המדהימים בקהילת הרכב, לא משנה מה העדפה שלך, יש קבוצה של אנשים בעלי דעות דומות שם בחוץ, אשר יקבלו אותך בזרועות פתוחות. קהילת חובבי הרכב מחולקת ליצרנים ודגמים, מנועים וסוגי האינדוקציה, אבל רוב הסיכויים שתמצא את הנישה שלך. 
בתוך כל קבוצה יש גורמים בעלי השפעה, חבר'ה שלוקחים את התפקיד הראשי ודוחפים את קהילותיהם לכיוון סגנונות וטרנדים חדשים. בעלי פולקסוואגנים מכירים את כולם בתוך הקהילה שלהם, ביניהם ישנם שמות נבחרים. אחד מהם הוא מארק פורודומינסקי (Mark Porudominsky).



מארק פורודומינסקי, המוכר יותר בשם Mark P, נמצא במגרש המשחקים של פולקסוואגן מזה זמן מה, ולמרות שנסיון לבדו מספיק כדי להפריד אישיות בולטת מהחבורה, הכבוד שמארק רכש הגיע מהחדשנות והעצמאות שלו. 

נחזור אחורה בזמן, לימים שטרמו ל"התפוצצות" הטרנד של מתלי אוויר, לפני שזה הפך לכל-כך פופולרי: זה משהו שרבים מאיתנו לא היו מכניסים לרשימת הדברים שצריך לעשות במהלך פרויקט. חלק מאנשים היו אומרים שזה מיועד ל-lowriders ו-minitrucks בלבד, אולם היום, נתח שוק של מתלי אוויר גדול יותר מאי פעם. אחד המאמצים המוקדמים של מתלי אוויר בארה"ב היה לא אחר מאשר ידידנו מארק. 



מארק היה אחד הראשונים לפרק את המכונית שלו לגורמים על המדרכה לטובת התקנת האייר רייד והוא אחד האבות המייסדים של הפורום air suspension ב-VWVortex. תפקיד חלוצי זה הוא קיבל בין השאר בשל הפרויקט על ה-GTI שלו ב-2007-2008, אשר עד היום עברה מספר שלבים והחליפה מספר פאזות, החל משפע של צבעי פריימר ועד לפה של כריש מעל צבע שחור מט. עם בתי גלגלים מתרחבים, מנוע מורם, יושבת על סט ידוע ומוכר של חישוקי Image IFX, ההופעות שלה בכל אחד מהאירועים השאירה רושם ונחרטה בזכרון של כל מי שהיה לו מזל לראות אותה.



כמו-כן, מארק ידוע בתור מי שהיה דמות מאוד בולטת בכל אירוע ומפגש ברחבי ארה"ב, מלמעלה ועד למטה, בחוף המזרחי והמערבי. הוא גם אחד שנוסע ברכבו שלו לכל אירוע, בלי שום נגררים או אמצעי עזר אחרים, המכונית שלו רחוקה מלהיות trailer queen. בין אם זה התעניינות שלו במפגשים, תמיכה בקהילה, או השילוב של שניהם שגורם לו להגיע לכל אירוע ומפגש, זה חלק מאוד גדול שמוסיף הרבה לסיפור.



אבל הסיפור של המכונית הסתיים בשנה שעברה...או כך לפחות זה נראה. מארק החליט לשדרג אותה ב-R32, אבל לא סתם R32 רגילה. ספציפית הזאת מצוידת בקיט טורבו של HPA והיא מורידה לכביש 380 כ"ס מכובדים עם אפשרות "להרחבה". מארק העביר הרבה חלקים מה-GTI שלו ל-R32, כגון פגוש, כנפיים, מכסה מנוע, תא מטען ודלתות. הפעם, מארק היה מוכן למשהו מבריק בחייו והחליף את השחור מט בצבע הכי ייחודי "ספק-טאן-ספק-ירוק-ספק-שמנת" שראינו אי פעם.



הפעם, הוא הלך על גלגלי Rotiform TMB ובצורה אופיינית למארק P, אתם לא תראו אותם אף פעם נקיים. זה אולי נשמע כמו ביקורת, אבל זה הדבר הכי רחוק ממנו. אפשר לזכור את הפעם הראשונה שבה ה-GTI שלו נראתה ב-Southern Worthersee: זו הייתה הפעם הראשונה שמישהו לקח את המכונית שלו למפגש מכוניות כדי להציג אותה ולא ניקה את הגלגלים. נחמד לראות את זה לפעמים, הדברים לא משתנים.



כצפוי, המכונית של מארק גמורה רק באופן חלקי. מאז שהתמונות האלה צולמו, הגלגלים כבר נמכרו והחדשים הוזמנו. יש לו גם תוכניות גדולות מתחת למכסה מנוע, כי כמעט 400 כ"ס זה לא מספק לו. הוא גם מתכנן להתקין כלוב התהפכות מלא. 



האם הכל ייצא לפועל? מי יודע...זה בטבע של מארק לבוא עם רעיונות מוזרים ודרכים חדשות לשפר את המכונית שלו. הוא בהחלט לא אחד שבונה את המכונית שלו בעזרת קטלוגים והוא לא מוכן להתפשר על המובן מאליו. כל מה שיבוא, אנחנו נשמח לראות את זה בא לידי ביטוי. אין דבר טוב יותר מאשר לתמוך באלה שתומכים בנו.



מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה