יום ראשון, 1 באפריל 2012

PUREBRED


בתור אנשים צעירים עם מכוניות בנות 10-20 שנה בממוצע, קל לנו לכתוב על מכוניות כמו פרארי 458 ולתאר אותה כלא יותר מאשר הרכב של נערי שעשועים ואנשים "טחונים". זוהי הצורה האולטימטיבית של פינוק לגבר במשבר אמצע החיים שלו, הדרך המושלמת להצעיר הופעותיו. רחמנא ליצלן, כשמועכים את דוושת הגז לרצפה, כל ה-32 השסתומים אשכרה מתחילים לצרוח! מאוד קל לחשוב על המכונית הזאת בתור הטופ של עולם העיצוב של המוסכים, אולמי תצוגה ומכירות פומביות; מכונית שרובנו לא נרכוש, כזאת ששמורה לאלה שיש להם יותר כסף מאשר זיקה למוטוריקה.



עוד בשנת 1929 נוסדה החברה בשם Scuderia Ferrari, חברה שהשורשים שלה היו קבורים עמוק בעולם המירוצים. ולאחר 83 שנה של מירוצים נולד בפנינו הרכב שאנו רואים כאן, וגם אם המשפט האחרון נישמע לכם קצת מוקצן, הוא מתבסס על הרבה יותר משקל ממה שכל סוכן מכירות ינסה לספר לכם. אומנם דגם ה"איטליה" נחשב בעיקר לרכב שטוב להיראות בו בחיי היוקרה והמטרה העיקרית שלו זה לשרת את הבעלים שרוצה להיראות צעיר וספורטיבי, למעשה הוא הרבה יותר מזה, הוא נחשב לרכב מירוץ לכביש. 


לרוב בעולם נהוג לשפוט רכבים על פי הבעלים שלהם, ולפעמים צורת המחשבה הזאת פשוט לא נכונה. זה תמיד עצוב לשמוע ולראות בעלים של רכב מיוחד ו/או אקזוטי שמסרב לנהוג בו בצורה שבה אמורים, תמיד עוברת לנו המחשבה בזאת של "אם רק הייתה לי הזדמנות.... ", אבל מצד שני זה פשוט מנחם לדעת שהרכבים האלה נשמרים ונאהבים לעתיד רחוק.
יש משהו מאוד מיוחד בלדעת שאיפשהו בשרשרת הפיקוד של פרארי יש אנשים שהמטרה העיקרית שלהם זה להציג ולייצר את מה ש-83  שנים של עבודה ומירוצים לימדו אותם. ובעזרת  מיליון ק"מ של כבלים, אלפי חיישנים, וכמה עשרות מחשבים שונים שנותנים חיים ל458.., ועם כל השכבות של האלומיניום והקארבון והדיוק בבניית המנוע הנכון עושים את כל החבילה הזאת בשם פרארי למכונה כל כך מיוחדת ומלאת תשוקה ועוצמה שאנחנו רואים.


ה-458 היא היורשת הישירה של הפרארי F430, היא מצטרפת אל מועדון של רכבי פרארי בעלות מנוע V8, היא נושאת עימה מורשת של הפרארי דינו (Dino) הידועה אשר נוצרה בגלל הרצון להפריד את דגמי המכוניות בעלות מנועים עם 6 ו-8 צלינדרים לבין המנוע 12 צלינדרים המפלצתי. ולמרות הפער שנשמע משמעותי, הזמנים על המסלול בין ה-458 לבין הדגם הקודם של פרארי - ה"אנזו" הם כמעט שווים. פתאום חוויית הנהיגה בפורמולה 1 אפשרית גם ברכב שניתן לרכוש ולנהוג בו ביומיום ולא רק על מסלול מיוחד, בעזרת מערכת מתלים ומערכת בקרת אחיזה הרכב מקבל עוד 32 אחוז ברמת האחיזה שלה, ומאפשרים לנהג להאיץ גם בסיבובים קשים וחדים. מנוע ה-4.5 ליטר V8 שמספק 562 כ"ס, בממוצע מחלק 125 כ"ס לליטר 1, מאפשר לדגם הזה להחזיק שיא עולמי ביחס בין הספק לנפח למנוע אטמוספרי. 


אבל חוץ מכל הנתונים הטכניים המרשימים כל כך, יש לרכב הזה הרבה מעבר. בזמן שהקווים של הרכב צועקים "אקזוטי" ולפעמים אפילו יותר מידי, הם פשוט עדיין מנסים להישאר נאמנים לקווים המקוריים של רכבי הפרארי מפעם. קווים מפרארי 250LM שיוצרה בשנת 1963 אשר עודכנו והושפעו ממר' פינינפארינה ודגם P4/5 שעיצב. 
למעשה זה היה דגם ה-P4/5 שהשפיע על עיצוב הגלגלים, על הצבע האדום על צבע הברונזה מט שכל-כך מתאים. דגם ה-HRE 505 שכל-כך מתאים לעיצוב הקלאסי והכל-כך מודרני של האוטו. 


פרארי 458 איטליה היא התוצר של החברה של אנזו פרארי שהחל את דרכו לפני 83 שנה, ואפילו אם היא נראת כמו רכב קליל ופשוט של פרארי, היא בנויה על ידי אנשים שלא איבדו את המגע שלהם בכל מה שקשור בהנדסה ובעיצוב של הרכב האולטימטיבי לכל אחד. 

השאלה שבטוח עלתה לכם בראש זה למה אנחנו ב-HolyManiacs בכלל החלטנו לפרסם לכם פרארי? התשובה מאוד פשוטה, זה התפקיד שלנו לתת לכם פרספקטיבות נוספות על הרכבים בעולם, ולמרות שהרכב הרבה יותר גבוה משאר הרכבים שאנחנו מפרסמים פה לרוב, חלק מהמטרות שלנו זה להראות שחוץ מגובה הרכב יש הרבה יותר מעבר לזה. וככל שאנחנו כאן גדלים בקהילת הקוראים, חשוב לנו לפתוח אופקים לעוד רעיונות ולעוד דעות ולהגיע לעוד הרבה אנשים. 









הכתבה נלקחה מ: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה