יום חמישי, 19 באפריל 2012

Southern Comfort - VW Corrado in the deep red region






אנחנו בבלוג מאוד אוהבים רכבים מיוחדים מכל הסוגים, אבל יש כאלה שמצליחים למשוך את תשומת ליבינו: פולקסוואגן קוראדו מאוד דומה לגולף דור ראשון בזה שכמות הרכבים השמורים שנשארה בעולם דיי נמוכה. וכשיוצא לנו לקרוא על פרויקט מעניין, אנחנו ישר ממהרים לשתף אותו איתכם,  רק שהפעם אנחנו נפרט קצת יותר, ולא רק זה, גם תזכו בהמון תמונות. 




הבעלים, דליבור מטאנוביק מאוד מוכר בסצנת השיפורים. בעברו הוא כבר ניסה כמה פרויקטים של שיפורים ברכבים שהיו לו. הוא מתגורר ועובד עם משפחתו באתר סקי ליד הבית שלו, ובכל הזדמנות שרק מתאפשרת לו הוא מבלה בביתו במוסך. 


מיד לאחר שנפרד מהגולף מארק 4 שלו, דליבור החל ישר לחשוב על תוכנית הבאה שלו ועם עזרה טובה של חברו מהאתר Watercooled-Customs.de הוא החל לחשוב על יורשת. בסופו של דבר היורשת הייתה פולקסווגן קוראדו. למה אתם שואלים? אז נענה במילים של דליבור: " זה רכב שלא רואים כל יום, וכאשר יוצא למישהו לראות אחת ברחוב, ההתרגשות פשוט עצומה"


עכשיו כשהבנתם את הסיבה, נמשיך. הוא כמעט והתייאש מלמצוא אחת שמורה בדיוק במצב שהוא רוצה. העזרה הגיעה בסופו של דבר מקבוצת Croatian Roko Pocrnja Corrado gurus (חולי קוראדו בתרגום חופשי). אחד החברים במועדון פולקסווגן מקומי מצא לו אחת שנמצאת בדרום הרי האלפים, במגרש גרוטאות  אבל בחור בשם רוקו שהיא אחת ממיני רבים שיש לו. 


רוקו נסע עם קוראדו שנת 90, עם מנוע G60 שהייתה במצב מעורר רחמים. דליבור ניזכר למראות האימה שראה "זאת לא הייתה VR6 כפי שתכננתי, ולאוטו היה יותר חלודה מאשר צבע על הפח" אבל למצוא קוראדו VR6 בקרואטיה במצב טוב זה יותר קשה מלמצוא מחט בערמת שחת.


מבלי לבזבז זמן, ועם כל הרצון שהיה לדליבר לבנות רכב לבדו הוא הצליח להשיג מנוע 2.8 ליטר VR6, הוא ישר הסב אותו למנוע 2.9 ליטר. הוא הרכיב פלייוויל קל וקלאץ מחוזק, ומהר מאוד מצא את עצמו עם המנוע בתוך האוטו.

גזי הפליטה שיצר המנוע יצאו דרך צנרת משודרגת מנירוסטה ודוד של TDI אל האטמוספרה. 



את הקויילאוברים של KW דליבור כיוון לגובה מינימלי, וביחד עם הגלגלים שלקח מאאודי TT שנצבעו בצבע שחור. קוראדו שטה בגובה ממש נמוך על פני האספלט. הצמיגים הדקיקים שלו שגודלם 185/35/17 מאפשרים לגלגלים להסתובב בחופשיות גם אם זה נראה כמעט בלתי אפשרי. 


למרות שאתם חושבים שאין סיכוי שהגלגלים שלו מסתובבים מבלי לגעת בשום דבר, אז אתם טועים, כדי שהיחס הזה של צמיג/גלגל יצליח וכל זה לשמור על צורת הכנף מקורית, היה צריך להוריד את כל הפנים של הכנף ולהוריד את הספייסרים שהיו מורכבים זה נתן לגלגל עוד 40 מ"מ של חופש תזוזה.

דליבור מאוד אוהב את העיצוב האמריקאי בפנסים. הוא הצליח לארגן לו פנסי חזית, ופנסים אחוריים ומאותתים אמריקאים. החלק האחורי הוחלק כדי להשאיר קו מראה נקי. 



את הידיות בדלתות הוא לקח מאאודי A6 במקום הדבר המיושן והלא אמין שהיה במקור. וכאשר פותחים את הדלת ומסתכלים בפנים של הרכב עולה מחשבה של בלבול קל. כל הדשבורד, וכל הכלים, והמושבים שנלקחו מאאודי TT שיושבים בפנים של הרכב ונותנים לו מראה עדכני ומיוחד. כל פנים הרכב תפור ומרופד בצורה שיתאים לצבע הרכב ולתקופה שבה נוצר. 

אם אתם תוהים למה כל פנים הרכב כל כך יפה וההגה הזה פשוט הורס, אז התשובה מאד פשוטה, בזמן כתיבת הכתבה הזאת, ההגה של האאודי TT בדיוק עבר תפירה שתתאים לפנים הרכב, ובצורה זמנית הגה של גולף תפס את מקומו. הצבעים השולטים בפנים הרכב הם שחור ואדום, וברגעים אילו עובד דליבור על התקנת חלון גג שקוף שנלקח מפסאט. 

האאודי TT לא תרמה רק את הגלגלים ופנים הרכב. מראות הצד הורכבו גם כן "למרות שכמעט לא שמים לב לכך שהמראות שנות זה עדיין נותן אפקט מיוחד" - דליבור. 
אם תשאלו אותו מה הדבר הבא?  הוא ישר יענה "אני ממש רוצה לראות את הקוראדו שלי נמוכה יותר, אני רוצה שהיא ממש תגרד את הצינורות דלק על הרצפה"


ועכשיו נישאר רק לפנק בהמון תמונות, אז שווה לחכות כדי לראות את כולן! 

























אם נהנתם תגיבו :) 

נלקח מ: Vau-Max

תגובה 1: