יום רביעי, 13 ביוני 2012

THE IDEAL STREET CORRADO



האם המילה "סקסי" מספיקה כדי להגדיר פולקסווגן? במשך השנים מאז שנוסדה החברה יצאו כמה דגמים מגניבים, אבל הרכב הראשון שפולקסווגן היית יכולה לקרוא לו בגאווה רכב ספורט היה ה"קרמן גיאה" שיוצר לפני הרבה שנים. אבל ככל שהתקדמו השנים, רכב פולקסווגן נוסף עמד על הפרק, עם עיצוב חלקלק ומגוון מנועים שנתנו מענה טוב לצרכים של הנהגים - הפולקסווגן קוראדו. 



אפילו היום, רכבי הקופה הנדירים האילו מאד נאהבים בין מעריצי פולקסווגן ובין הרבה אנשים בסצנת הרכבים בכללי. כל חובב רכב מבוגר שנשאל על הקוראדו יתחיל לספר עד כמה שהרכב הזה היה נדיר ומיוחד, כן כן אפילו בארץ. 
וכיום בעולם האינטרנט ניתן למצוא אלפי אם לא מיליוני תמונות של רכבי קוראדו ומה שמייחד את כולם שאין אף אחד שדומה לשני, כל אחד מיוחד בדרך שלו, החל מהדברים הגדולים ועד לדברים הכי קטנים שרק בעלי קוראדו יצליחו לשים לב. 


הרכב שאתם רואים בתמונות הוא של כריס קליס (Kris Cleas), כריס הוא מהנדס מכונות שעובד עם חיל האויר. הקוראדו שלו בבעלותו משנת 1990 ולעומת הרבה רכבים משופרים שאנחנו מציגים לכם פה, הרכב שלו משמש אותו ביומיום. יש דרך יותר טובה להנות מרכב שאתה משקיע בו כל כך הרבה מאשר לנהוג בו ביומיום?


כריס עשה כמה שיפורים שנותנים לרכב מראה אגרסיבי, אבל עדיין מאופק. הוא החל בזה שצבע את הרכב בגוון אדום של מכבי אש שאת הקוד צבע הוא לקח מרכב כיבוי אמיתי בבסיס שלו. הוא הרחיב את הכנפיים של הרכב באינצ' אחד. בטמבון הקדמי הוא החליק את המקום של המספר, ובטמבון האחורי הוא החליק את פתח הוו גרירה והאגזוז, אם אתם שואלים למה, אז את זה תגלו בתמונה הבאה. 


ובכן התשובה כמו שראיתם מאד פשוטה, הוא העביר את יציאת האגזוז לצד האוטו לפני הגלגל האחורי. זה בהחלט אחד הדברים המיוחדים בקוראדו הזאת שנותן לה מראה של רכב מירוץ אמיתי. 


הקוראדו של כריס ראתה שלושה מנועים בתקופת החיים שלה, והנוכחי זהו בלוק של מנוע של אודי 90 קווטרו. כריס  השיג בלוק מקורי של המנוע בחינם והחליף את הקראנק, בוכנות, וכמו כן עשה פורטינג ופוליש לראש המקורי של ה-16V. מה שבסופו של דבר מפיק כ-240 כ"ס ונותן יחס יפה בין כוח למשקל של 1000 ק"ג של הקוראדו. 


כריס לא השקיע יותר מידי בפנים של הרכב, אבל אתם יכולים לראות את צמד מושבי ספארקו שהוא שם, את ההגה אפטרמרקט, ועוד כמה שינויים קטנים. כמו שאתם יכולים לראות כנראה שהעבודה שלו על מטוסים קצת השפיע עליו יותר מידי. בעבר ברכב היה מורכב גם כלוב התהפכות, אבל כריס החליט להוריד אותו כדי שאישתו והילדים יוכלו לנסוע איתו ברכב.


ובעניין ההנמכה וגלגלים. כריס הנמיך את הרכב ב-4.5 אינצ' בעזרת Koni Racetrack. "בולמים אמיתיים" כמו שכריס קורה להם - זה מה שמבדיל בין גברים לכל הילדים ה"צעצועים" שלהם, מתלי אויר. גם הבחירה של הגלגלים לרכב הזה היא מאד מעניינת. כריס לקח סט PLS שירד מפורשה 911 ישנה (שנת 1977 ליתר דיוק) ושינה אותם כך שיתאימו למרווח 4X100 של הקוראדו. המידה שלהם 15X9 ו-15X11 מקדימה ומאחורה (בהתאמה). את סט הגלגלים המיוחד הזה עוטפים צמיגים של דנלופ SP9000 במידות 195/45/15 מקדימה ו - 215/45/15 מאחור. 


כמו שאתם רואים התמונה של האחורה של הרכב ממחישה את רוחב הגלגלים המסיבי הזה שבולט מהכנפיים. מה דעתכם, זה "hellaflush"  או שזה קצת יותר מידי poke בשבילכם?


האמת שלא משנה מה אתם חושבים על ההתאמה של הגלגלים, כריס בהחלט הרכיב מכונה מדהימה. הוא לקח את אחד הרכבים המיוחדים של פולקסוואגן בכל הזמנים והעלה אותה רמה בעזרת קצת משחק עם החיצוניות שלו, עם הכמות המספקת של כ"ס, ובהחלט עם הגישה הנכונה של רכב מירוץ שמשמש את הבעלים לנסיעה יומיומית. 

ובניינו, צריך יותר מזה?..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה