יום שבת, 23 ביוני 2012

SWEDISH SHAKOTAN: ERIK JONASSON’S DATSUN 240Z



ניסאן, או ליתר דיוק הדאטסן (Datsun), שילדה ה-Z, תמיד הייתה נאהבת בסצנת הרכבים בעולם כולו. ה-Z בעלת המראה האגרסיבי עם קווי עיצוב קלאסיים שמאוד מאפיינים את תעשיית הרכב כבר הרבה עשורים עד היום. הפעם נציג לכם את המסע של אריק ג'ונסון שלוקח אותנו חזרה בזמן ביותר מכמה דרכים.




המסע של אריק מתחיל בשנת 2006 כאשר קנה לראשונה 350Z, ה-350 שירתה אותו ביומיום במשך 4 שנים. ככל שעבר הזמן הוא החל להתעניין בכל ההיסטוריה שעומדת מאחורי סמל ה-Z הקטן שיושב לו על הכנפיים של הרכב. בשנת 2010, אריק החליט שהגיע הזמן לעבור לרכב עם קצת יותר נשמה וקצת יותר אישיות, משהו שיהיה מיוחד. דגם הדאטסן 240Z הייתה הבחירה הטובה להתחיל איתה, במיוחד עם עצם העובדה שהרכב הספציפי שמצא נישמר על ידי בעליו הראשונים עוד משנת 1985. 


הרכב שקנה עם השנים קיבל כמה שדרוגים מהבעלים. המנוע המקורי בנפח 2.8 ליטר שודרג ל-3.1 ליטר בעזרת קיט סטרוקר עם קאמשפט של חברת Nismo, הקרבורטורים הוחלפו לחדשים ומחוזקים של Weber DCOE 45, תיבת ההילוכים הוחלפה לתיבה בעלת 5 הילוכים וגרמה לרכב לנסוע הרבה יותר טוב. אבל זה לא מנע מאריק מלשנות כמה דברים בעצמו. הרעיון הכללי שלו היה להפוך את הרכב לרכב מסלול, על הרכב הורכב ליפ קדמי מקארבון והטמבון האחורי הורד כדי לתת לרכב מראה אגרסיבי, אחרי זה הגיע הספויילר האחורי של חברת BRE, והמראות צד הוחלפו למראות קלאסיות שנותנות לרכב מראה יפני אותנטי. 

לאחר מחקר מעמיק לא נמצא אף פתרון של קויילאוברים לרכב, אז אריק נאלץ לעשות קצת עבודת התאמות. אריק לקח תושבות של גולף ובנה תושבות מיוחדות שיתאימו לרכב שלו, כמובן השלב הבא היה לקרב את הרכב לאדמה בצורה אגרסיבית שתתאים למסלול. ככל שעבר הזמן הרצון להפוך את רכב לרכב מסלול קצת ירד, והכיוון החדש של אריק היה לבנות רכב שבנוסף להתנהגות הטובה שלו על המסלול גם יראה טוב. מידת הצמיגים שונתה מ-285 ל-225 והרכב נשלח לפחחות כדי לנפח את הכנפיים ולתת לרכב את המראה האגרסיבי שאריק חשק בו. החלק האחורי של הרכב רחב יותר ב-13 ס"מ מהמקור והכנפיים הקדמיות שונו כך שיוכלו להתמודד עם הגובה הנמוך של הרכב. לאחר שזה היה גמור, כל הרכב נצבע באדום של הפרארי רוסו כדי להעניק את המראה הקלאסי. 


המראה של הרכב עם הזמן קיבל צורה קצת מודרנית מידי, אריק החליט שצריך להחזיר קצת את המראה האולדסקול היפני. הוא מצא סט גלגלים מדגם SSR Formula Stars והטיס אותם מיפן לשוודיה, וכיוון שהרוחב המקורי של הסט לא היה רחב מספיק בשבילו (14X6.5) הוא הרחיב אותם כך שהמידה שלהם כעת עומדת על 14X8 מקדימה ו-14X10 מאחורה ובעזרת אופסט של 47- הוא יצר סט מאוד עמוק ומאוד יפה. בנוסף לסט הגלגלים כמה דברים נוספים הורכבו על הרכב, הפנסים הקדמיים והאחוריים הוחלפו לפנסי JDM, ידית הבלם הוחלפה לזאת של חברת Nardi, ההגה והדוושות היו של Momo, והידית ההילוכים של Nismo כל זה נתן לפנים הרכב מראה של רכב מירוץ משנות ה-70.


כפי שהוא ניראה עכשיו, הרכב של אריק קיבל עיצוב בסגנון ה-Shakotan שקצת פחות מוכר בעולם, הסגנון הזה שכמעט ולא נראה מחוץ ליפן, זה בדיוק למה שאריק קיווה שיהיה. במקום שאריק מתגורר בשוודיה, הרכב מאוד מוכר, והנוכחות שלו מאוד מורגשת בכל מקום שאליו הוא מגיע. ואומנם לא כולם אוהבים את העיצוב הזה, אי אפשר לשלול את העבודה שהרכב מיוחד ובולט מאוד. 


בעתיד אריק מתכנן לשפר את האחיזה של הרכב עוד יותר, להוסיף עוד קצת כח למנוע ה-6 צילינדר כדי לקרב את הרכב להיות רכב מסלול כפי שרצה בהתחלה. במילים שלו, הוא רוצה להפוך את הרכב למה שהוא קורה "הרכב המושלם לנהיגה". בהתחשב לאיך שהרכב ניראה ונוסע עכשיו, אנחנו בטוחים שאריק יצליח להשיג הרבה יותר. 

מקור: Stanceworks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה