MK3 ישנה וטובה. פלטפורמה שעבור רבים גרמה לרצות להיכנס לעולם הפולקסוואגן ולדהור במסלול מדברי ריק, כמו ג'סי ממהיר ועצבני 1. טוב, אולי לא...אבל אם גדלתם בסצנת ה-Euro של שנות ה-90 המאוחרות, זו הייתה אחת המכוניות לרכישה, בארה"ב לפחות. הפלטפורמה הוכיחה את עצמה כאיתנה מאוד. עברו כבר מעל 12 שנים ו-3 דורות חדשים ירשו את מקומה מאז שהופסק ייצורה, אך היא עדיין ממשיכה להתקיים ולהציע שוק עצום של אפטרמרקט, החל ממתלים ועד לאינטריור ומנוע.
מגוון הג'טות MK3 יכול לשמש לא רק בתור הבמה המושלמת עבור חובב טירון שרוצה לחדד את תשוקתו, המכונית הזאת גם יכולה להיות מוצגת בצורה מקצועית מאוד. לא רק בזכות השפע של מוצרי אפטרמרקט אלא גם בזכות הקלות היחסית בה ניתן לשנות ולהחליף דברים לעומת הדורות 5 ו-6. למעשה, זהו דור האחרון שבכיף אפשר לסווג כ-Toolbag VW, ז"א היא ניתנת לתיקון עם לא יותר מכמה כלים בסיסיים שזרוקים בתא המטען. כיום אתה צריך מוסך כדי לגרור לשם את הרכב בשביל לתקן 20VT פה או לשפץ האלדקס שם..למעשה כל מה שאתה צריך שיהיה בהישג ידך לתיקון מארק 3 זה מפתחות 10 מ"מ, 13 מ"מ, 19 מ"מ ובקבוק בירה.
בימינו קשה למצוא דוגמה טובה לג'טה MK3 כמכונית אמיתית. אחת שבאמת נוסעת. נוסעת למפגשים, אירועים, סט צילומים הזה. מכוניות תצוגה יש בשפע, קוראים להן Trailer queens וכבודן במקומן מונח. על הנגרר. צמד הג'טות MK3 הזה הוא פונקציונלי ב-100% והן עושות את מה שהן צריכות לעשות - להדהים! הצמד הזה שייך לסטיב סניידר ובריאן זולו. סטיב ובריאן בילו אינספור שעות ב"לגנוב" רעיונות אחד מהשני, לעתים קרובות ניתן לראות אפילו איך אחד מפרק את הרכב של השני. כמו-כן שני הרכבים לקחו מסלול דומה, הם מגלמים את הפרשנויות הייחודיות והשאיפות של בעליהם. שני הרכבים נרכשו עם שיפורים ותוספות של שקל וחצי, הטיפול בהם היה בהתאם, אך בזכות האמביציות האישיות של בעליהם, הם ניצלו מגריטה.
לאחר הרכישה, ג'טה GLX בצבע Tornado Red הזאת זכתה לקצת יותר מתסריט מאוס של סצינת MK3 - קוילאוברים וג'אנטים של MK4. בראשו של בריאן היו הרבה תוכניות עבור הרכב שלו, מלבד "לזרוק" אותה על הרצפה ולסיים את הסיפור. בדרך כלל הבוקר שלו היה מתחיל בזה שרגע אחרי שהוא התגלגל מהמיטה, הוא הריץ בראש מה הוא רוצה לעשות לרכב היום, כגון להחליף אולי את הפגוש או לנסות כמה סוגי ג'אנטים חדשים על הרכב, ורק אז הוא היה מוכן לקפה של הבוקר. לבריאן לא לקח הרבה זמן כדי להבין שהג'טה שלו לא הולכת להפוך לסתם רכב דיילי שבור והרוס. כמה לילות בלי שינה וגלישה מרובה בוורטקס, הובילו אותו לכיוון אליו הוא רצה לקחת את המכונית שלו - Euro Vento.
סטיב רכש את הג'טה '98 שלו באופן דומה כמו חברו בריאן. לא היו לו כוונות רבות עבור המכונית עד שהוא הבין, חודש אחרי הרכישה, שהוא צבר כבר מספיק חלקים כדי להרים פרוייקט מכובד מאוד.
מר' סניידר הוכיח שהוא "שרוט" אמיתי בלב, הבחור הזה ממש אוכל, נושם ומחרבן מוטוריקה. הוא בוגר UTI במכונאות ועובד ב-American Muscle, מרכז הפצה הגדול בארה"ב של חלקי חילוף לפורד מוסטאנג. הוא קנה את ה-MK3 הראשונה שלו שהיה רק בן 14! מעטים מאיתנו היו מודאגים מבעלות על מכונית בגיל הזה. העובדה שלמישהו, לפני הרבה שנים, הייתה תשוקה שעדיין רלוונטית בימינו, פשוט מדהימה! בנוסף לתאוותו ל-MK3 היו בבעלותו של סטיב MK4 GTI, TT, איבו 8, S13 וגם ראביט MK1 שנת 82', רכב פרוייקט שנמשך 5 שנים.
ג'טה האדומה בבעלותו של בריאן כבר מעל ל-3 שנים, אותה הוא קיבל בעסקת החלפה על אאודי A4 B5. הוא בקלות רבה יכל לסטות מדרך הישרה, אם הסיוויק 1993 שלו לא הייתה נעלמת מחניה של בית הספר בו הוא למד. זה כל מה שהיה נדרש בשבילו כדי להתרחק מעולם ההונדות ולהתיישב מאחורי משהו יותר...אמממ..מכובד. בריאן גילה שמזמן רצה לקנות ג'טה MK3, אפילו רצה לעשות את זה עוד בתקופה של הסיוויק.
המכונית הזאת פשוט צועקת Euro! בכל פינה שלה אפשר לראות את ההשפעה של הוונטו האירופאית על הג'טה האמריקאית של בריאן. כמו-כן הוא הוסיף פנסי חזית בתקן אירופאי, החליף פגוש לדגם אירופאי והחליף את כל החלק האחורי לזה של הוונטו. גלגלי Kercher בעצמם הם יורוסטייל מובהק גם כן. חישוקים עמוקים עם 5 צלעות עבים פופולרים באירופה במשך 20 השנים האחרונות. בריאן די מרוצה מאיך שהג'טה הראשונה שלו נראית היום, אבל יום אחד הוא מקווה לעשות הסבה למנוע של R32, לצבוע אותה מחדש ולנקות/להחליק את תא המנוע.
רק מתוך הקשבה לאופן שבו סטיב מדבר על המכונית שלו, אתה יכול לראות את התמונה המלאה ולהבין שהוא באמת נהנה איתה כל הזמן והבניה גורמת לו לסיפוק. בהיותו פרפקציוניסט אמיתי בלב, הוא לעולם אינו מרוצה מהתוצאות והיה רוצה להחליף את האינטריור שלו ל"משהו מטורף" ובסופו של דבר להשתיל בה יחידת כוח אחרת, משהו שטרם נעשה. הוא רוצה שיום אחד, אחד המגזינים יפרסם בתוכו את אחד הפרוייקטים שלו, הוא גם מקווה שארנקו יתגבר על השגעונות ורעיונות המורכבים שלו. כל מה שאפשר להגיד על זה - בהצלחה עם הסעיף האחרון! מוחו של דאבר לעולם לא יידע מנוחה!
מפרט של הרכב של סטיב סניידר: ג'טה 1996 VR6
Engine
- k&n drop in filter
- c2 motorsports chip
- magnaflow cat-back
Suspension
- air lift struts
- accuair management
- vu4 manifold
- switchspeed controller
- 5 gallon tank
- 1 viair 380cc compressor
- esm 16×7.5 165-35-16
- esm 16×9 205-40-16
Interior
- stock
Exterior
- vento grille
- euro front bumper
- vento rear bumper
- e code headlights
- gl trunk (with out spoiler)
- all red tails
מפרט של הרכב של בריאן זולו: ג'טה 1997 GLX
Exterior:
- early vento grill
- vento rear bumper
- golf front euro bumper
- vento plate tub
- smoked ecodes
- smoked fogs and turns
- ABT replica side skirts
- textured moldings
Interior:
- NRG steering wheel
- wrapped headliner
- euroswitch
- false floor in trunk
Suspension:
- Airlift front and rear struts
- AVS switchbox
- 8 smc valves
- 5 gallon tank
- viair 380c compressor
- ¼” air line
Wheels:
- 16×9 et15, Kerscher Carmonas with 205/40 falken 512s
Engine:
- neuspeed pchip
- custom 2.5” exhaust with magnaflow muffler
מקור: Euromedian
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה