יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

VW GTI 20AE - Manifest Destiny


תשאלו כל ילד או ילדה ברארה"ב מה הם רוצים להיות כשיגדלו והם יענו לכם שהם רוצים להיות נשיא ארה"ב. למעשה זה יכול להיות יעד פוטנציאלי, אבל האם באמת זה מה שיעודד ילד בימינו? מי לעזאזל רוצה לעבוד בכלל? למה לא להגיד לילד שלך משהו שבאמת יעורר אותו וייתן לו השראה להיות כל מה שהוא רוצה ויכול, למשל אם הוא יהיה תלמיד טוב, יעבוד קשה וישאר כל היום בבי"ס - יום אחד הוא יוכל לקנות גרסה מיוחדת של GTI שנקראת 20th Anniversary בצבע Imola Yellow ולבנות את מכונית חלומותיו...
אמנם זה לא יכול להבטיח שמדינה תתמלא באנשים צעירים המסוגלים להתחרות בכלכלה הגלובלית, אבל עבור אזרחי ארה"ב, כמו דילן ברבונה מנאטלי, ניו-ג'רזי, סוג כזה של עידוד עזר לו להשיג מטרה חשובה בחיים ולהישאר עם הרגשה עצמית טובה.





 אם להשאיר את הצחוקים בצד, דילן לוקח מאוד ברצינות כל מה שקשור בשיפורים ועיצוב. כהוכחה, מספיק להרים את המכסה מנוע boser השייך לג'טה (בטח שמתם לב לזה..) ב-GTI שלו, ולראות את ציור הגראפיטי בחלקו הפנימי שאומר “manifest destiny”. כפי שדילן מנסח את זה: "אני מפרש את זה כמשמעות של החלום שלי שהתגשם, שזה כל מה שעשיתי לרכב שלי במשך שנתיים האחרון, החל מרכישה ועד לתוצאה הסופית שרציתי". 
כשדילן מדבר על שיפור המכונית שלו בדרך שלו, הוא באמת מתכוון לזה. הוא לא קיבל השראה מאף אחד ולא גנב רעיונות, לא היה משופע מאנשים או טרנדים. לדוגמה, לא כל אחד אוהב את הפרונט של ג'טה על גולף MK4, אבל דילן עשה את זה ורואה בזה את ההיבט המכונן של הפרוייקט. הוא מוסיף: "הפרונט של ג'טה MK4, הכולל פגוש קדמי OEM מדגם האירופאי, מכסה מנוע boser, כנפיים מוחלקות ופנסים קדמיים בעבודה אישית - הכל נעשה בדיוק בצורה שרציתי. כל אלה מחברים את המכונית יחד ומקנים לה את המראה שראיתי בראשי מהתחלה". 




כמו רוב המשפרים, דילן ידע את כל הפרטים המגניבים שהציפו את ראשו שהסתכמו במסקנה שה-GTI שלו לא תהיה מושלמת עד שלא תשב על סט ג'אנטים רצחניים. וכמו רוב הפרטים של הפרוייקט, דילן חשב על ג'אנטים בפרספקטיבה מוגדלת, ובחר בסט של BBS RSII שני חלקים במידות 18X8.5 ו-18X10. אבל לצערו של דילן, הג'אנטים שהוא כל כך רצה לא היו במלאי באותה העת, למרות זאת הוא לא סטה מהתכנית ולא נכנע לאופציות אחרות. הוא חיכה בסבלנות עד שהג'אנטים יחזרו למלאי וישר "טרף" אותם. מיד הרכישה, ה-BBS's הולבשו בצמיגים מתוחים של Nankang במידות 215/35 ו-225/35, קדימה ואחורה בהתאמה. 



בסצנת VW של היום אפשר להיות ווינרים או לוזרים לפי איך שהאוטו יושב על חישוקים מטורפים שלו. יותר ויותר DUBheads הופכים את הרכבים שלהם לאייר-רייד, כפתרון אידיאלי לסטאנס ראוי. לכן, הסט הקדמי של Bagyard Bomber וכריות אחוריות של Firestone היו הבחירה של דילן לספקיות חומרה, עליה פיקד הניהול הדיגיטלי של Easy Street. מדחס של ViAir הותקן מאחור והוא היה אחראי למלא את המיכל של כ-20 ל' באוויר. 
כאשר דילן עבד על החיצוניות של ה-GTI שלו, הוא לא סיים רק עם הפרונט של ג'טה, מכסה מנוע וכנפיים. הוא גם הוסיף ליפ אחורי OEM של גרסה אירופאית של 25AE TDI ופנסים אחוריים מושחרים של Hella מסדרת Magic Color. כמו כן הוא החליק את הבגאז' וצבע את הקורות B בגוון Black Magic Pearl. 



מתחת למכסה מנוע אפשר למצוא את הכיסוי פלסטיק של ה-1.8T אשר עבר החלקה ונצבע בצבע הרכב, בנוסף הכיסויים של המצבר ושל מכלי נוזלים (מאאודי S3) עברו צביעה גם כן להתאמה מושלמת. מלבד הצביעה, אשר נעשתה ע"י דילן בעצמו, מנוע 1.8T עם 50 אלף מייל על השעון זכה לתוספת כוח בזכות התכנה סטייג' 1 של Unitronic וצנרת פליטה 3" בבניה עצמית. 
בפנים ניתן לראות את המושבים המקוריים של Recaro אשר רופדו מחדש עם חלקי עור שחור בצדדים וקטיפה באמצע. מושב האחורי הוסר לחלוטין, במקומו דילן בנה רצפת פרקט מעץ, אשר מכסה את מיכל האוויר. למען המשכיות, ההגה המקורי הוחלף האחד אחר העשוי מעץ, בסגנון רטרו (לא מופיע בתמונות), כדי להתאים לסיפון האחורי. 




דילן אמנם מרוצה מהתוצאות, אבל מבחינתו הרכב רחוק מלהיות גמור. "כל עוד הרכב יהיה בבעלותי, אני אמשיך לשפר אותו. הפרוייקט שלי לא ייגמר עד יום המכירה. אני תמיד בחיפושים אחרי "המשהו" החדש הזה, אבל בינתיים, לנהוג זה הדבר שאני הכי אוהב לעשות".









פרטים על הרכב של דילן:



2003 VW GTI 20AE

Owner: Dylan Barbone
Location: Nutley, NJ
Occupation: body tech/head painter
Engine: 1.8L four-cylinder 20v turbo with Unitronic stage 1 software, custom 3" turbo-back exhaust, painted and smoothed engine cover, color-matched Audi S3 battery and coolant covers
Drivetrain: stock 6MT
Brakes: stock
Suspension: Bagyard Bomber front struts and bags, Firestone rear bags, Viair compressor, five-gallon tank, Easy Street management
Wheels & Tires: 18x8.5" front, 18x10" rear BBS RSII wheels with 215/35 R18 front, 225/35 R18 rear Nankang NS-II tires
Exterior: OE European VW Bora front bumper, rub strip and E-code headlights with Mercedes E55 bi-xenon projectors and Hella ballasts, shaved front fender markers, böser Jetta hood, JOM badgeless grille, OE GLI front airdam, OE 25AE TDI rear valance, shaved hatch, Hella Magic Color smoked tail lights, B-pillars painted Black Magic pearl, tint, relocated city lights, Thule roof rack
Interior: OE Recaro seats with shaved levers and rear pockets, upholstered in black leather and crushed velvet, rear-seat delete, custom hardwood rear deck

מקור: Eurotuner

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה