כמו כל דבר בחיים, לכל אירוע שקורה יש סיבה, ואם נהיה מספיק סבלניים, ונראה הרבה יותר נחישות ואם יהיה לנו הרבה מזל התוצאה תהיה מספקת ביותר, כמו במקרה של גרהם וולש והקוראדו שלו.
לפני כשלוש שנים, גרהם ראה במוסך מקומי קוראדו בצבע אדום למכירה. לאחר שבירר קצת על האוטו הוא גילה שהמחיר שרצו על הרכב היה קצת גבוה בשביל להרשות לעצמו אז הוא המשיך בחיפושים אחרי רכב מיוחד. במשך כמה חודשים הוא היה עוצר במוסך מידי פעם כדי להתבונן עוד קצת ברכב עד שלבסוף הרכב נמכר. וכך ניגמר הסיפור. בעצם לא בדיוק, עברו להם עוד כמה חודשים וגרהם ראה שהרכב למרות שנמכר עדיין לא זז ממקומו. הוא החל לברר בדיוק מה קרה וגילה שהבעלים החדש של הרכב נעצר בשדה התעופה של גרמניה תוך כדי שניסה "לייבא" סמים (כשניראה היה צריך כסף לחלקים ;) ) ובני משפחתו מנסים לגייס כסף כדי לשחרר אותו. גרהם לא חיכה רגע אחד וטלפון אחד לאימו של הבעלים הנוכחי ו-1000 יורו אחרי גרהם היה בעלים של קוראדו מבציר 1990.
כיוון שמחיר הביטוח היה גבוה על הרכב, גרהם לא יכל להרשות לעצמו לנהוג ברכב בחצי השנה הראשונה אחרי שרכש את הרכב. את הזמן הזה הוא ניצל כדי לצבוע את הרכב מחדש לגוון אפור כהה של למבורגיני מרצ'ילאגו. במשך כל הזמן הזה גרהם נסע ברכב בגאווה רבה, עד לרגע שתקלה בצמת החשמל גרמה לרכב לרדת מהכביש. וכאן הגיע עניין המזל, באותו הזמן בדיוק חבר של גרהם ריסק את הסיאט איביזה קופרה שלו, והראש של גרהם התחיל לפתח רעיונות.
עצם העובדה שיש איביזה שלמה בתור תורמת לחלקים מאד עוזרת, הרבה מהחלקים של האיביזה מאד דומים ומתאימים לחלקים המקוריים של הקוראדו, ואלה שלא ניתן לקחת בקלות מהאיביזה ולהרכיבם בקלות, כולל את הברקסים הקדמיים בגודל 288 מ"מ. את רוב עבודת ההסבה למנוע 1.8 טורבו גרהם עשה בעצמו, הוא בחר להשאיר את המחשב של המנוע סטנדרטי וזה עזר לו מאד בחיבור צמת החשמל של האיביזה, אבל בגלל חיבור לא נכון של חוטים שלא אמורים להתחבר, גרם לגרהם לאבד את הסבלנות, הוא החליט שהוא הולך לזרוק הכל מהחלון להוציא את המנוע והתחיל הכל מההתחלה, אבל למזלו הרב הוא מצא את הפתרון בסופו של דבר והבעיה נפתרה.
עם ההסבה גרהם הרכיב סט של FK Koni Sports כדי להקשיח ולהנמיך קצת את הרכב, והחלק הכי אהוב על גרהם סט גלגלי Schmidt TH Lines עם אמצע שחור. גרהם היה שמח להנמיך את הרכב עוד בעתיד, אבל בגלל שזהו הרכב היומיומי שלו, הליפ העצום בגודל 90 מ"מ של הקוראדו קצת מקשה עליו לעבור בכבישים האיריים. בעתיד התוכניות הם להחליף את הליפ לליפ בגודל 50 מ"מ ואז לנצל את המרווח שנוצר כדי לקרב את הרכב לרצפה.
המאמץ של גרהם מאד השתלם בסופו של דבר ועזר לו לזכות בפרסים בתחרות BestCorrado לשנת 2011 באירוע Limeric VW וכמו כן באירוע VEGA 2011. חוץ מהרצון שלו להנמיך את הרכב לגרהם יש כמה רעיונות נוספים שהוא רוצה לעשות כמו להחליף את הטורבו K03 שמורכב לו על הרכב וכמה שיפורי אחיזה.
.... למרות ש...הוא זרק לאוויר משהו לגבי אודי S2 שהוא שם עליה עין... אז כניראה יש למה לחכות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה