יום שני, 25 ביוני 2012

THE QUEST TO BREAK “10″: JOHAN’S TURBO E30 M3


בעיני רבים, ב.מ.וו M3 E30 היא הבימר הטובה ביותר שיוצרה אי פעם. היא קבעה סטנדרטים שרלוונטיים עד היום לגבי איך שמכוניות ביצועים צריכה להיות; החספוס שלה במידה מסוימת והאייקון שהיא הפכה להיות, עושים אותה למכוניות יומיומית מושלמת. רבים מכנים אותה "מרכבת האלים" והם מאמינים שהיא הייתה מושלמת בדיוק בצורה שהיא יצאה מהמפעל. אם אתה גם מאותם האנשים שמאמינים בזה, אנחנו מציעים לך לסגור את המחשב עכשיו ובשקט לצאת מהחדר.





לראשונה ראינו את ה-M3 E30 הזאת של יוהאן בסרטון אשר הפיק פורום שוודי בנושא הסטאנס "Oij Oij Society" במהלך האירוע שלהם בשיתוף עם Bilsport. מכונית שלו בלטה שם במיוחד. לא ידענו כלום עליה מלבד העובדה שהיא נראית פשוט מדהים.

כשקילן פרינס מ-S|W הגיע לשבדיה, הוא מיד יצר קשר עם המייסדים של הפורום Oij Oij. הוא אמר שהוא יהיה שם שישה שבועות ושהוא היה רוצה להכיר את הקהילה כמה שיותר.



בסופ"ש אחרי שקילן הגיע, היה אמור להתקיים האירוע השנתי הגדול שנקרא Gatebil והוא ידע שהוא פשוט חייב ללכת לשם, לכן הוא שוב דיבר עם ינס (המייסד של Oij Oij) והוא אירגן לו טרמפ. כשינס אמר לו שהוא יקבל סיבוב על "E30 M3 כחולה", קילן פלט צווחה קטנה של שמחה. ואז נודע לו שה-M3 הזאת לא ה-M "השגרתית" שהוא ראה או הכיר עד עכשיו. לא לא, המכונית הזאת מוציאה 782 כ"ס בגלגל! כן, קראתם נכון: שבע מאות שמונים ושתיים. קילן כמעט נפל מהכיסא.



יום שישי לפני ה-Gatebil הגיע, יוהאן אסף אותו בפולקסוואגן טרנספורטר Highroof ישנה וחבוטה, מונמכת ועם BBS CH, מה שגרם לקילן לגחך. הם נסעו כשעה בחזרה לדירה של יוהאן, הורידו את כל הדברים והלכו למקום העבודה שלו, שם הוא השאיר את "ה-רכב".



זו הייתה אהבה ממבט ראשון, קילן אף פעם לא ראה משהו דומה לזה. אחרי שהוא ראה אותה, הוא מיד ידע שהמכונית הזאת זה משהו מיוחד. BBS RS מדהימים עם מרכז לבן ישבו מושלם והתאימו מצוין לכלוב ההתהפכות שהיה גם בצבע לבן. צבע כחול עשיר היה שונה מכל צבע כחול שהוא ראה אי פעם. המכונית פשוט עצרה את נשימתו של קילן. ואז הוא נכנס פנימה...



האינטריור שלה חייתי, פשוט חייתי. פאנלים אחוריים הוסרו ובמקומם הותקנו לוחות דקים מקארבון פיבר וכדי פשוט להיכנס לתוך האוטו, צריך ממש לטפס על הכלוב וליפול לתוך המושבים האחוריים של Sparco. ישר הוא הבין שהוא במכונית שלא כדאי להקל ראש איתה. אבל שלא תטעו, המכונית הזאת היא ממש לא מלכת הנגרר, לא מוציאים אותה רק שלוש פעמים בשנה על טריילר לאיזה אירוע מוטורי גדול. במכונית הזאת נוהגים ונוהגים בה חזק. יוהאן הוא נהג במירוצי דראג והתחום שלו זה 10 שניות ומטה לרבע מייל. כיום, היציאה המהירה ביותר שלו היא 10.32 שניות. רק בשנה האחרונה הוא החליף 3 גירים, כמה מצמדים ו-2 דרייבשאפטים. והוא אהב כל רגע. בנוסף, לא כל מוסך או סדנה זוכים לטפל ב-E30 הזאת...הרכב כולו נסנה במוסך שבבעלותו של יואהן וכמה חברים שלו. ה-M50 נבנה פשוט מהיסוד, בערך כמו כל חלק וחלק במכונית, על ידי יוהאן בעצמו, עד למושב האחורי של E36M. הדבר היחידי שהוא לא עשה בעצמו זה הכיוונים.



אנחנו לא חושבים שצריך לספר לכם עד כמה זה מרגיש מטורף לנהוג במכונית הזאת, למשוך שלישי ורביעי על הכביש המהיר, להשאיר שביל מכובד של גומי שרוף על הכביש. מטורף לחלוטין. החלק המעניין בפרויקט שלו זה שכל החלקים המקוריים של המכונית נמצאים במוסך ומחכים לחזור יום אחד למכונית, כדי להחזיר אותה למצב OEM כשיואהן ירגיש שהגיע הזמן. M3 E30 תמיד היה רכב חלומותיו של יוהאן, וכמו שהוא אומר, הוא היה רוצה להזדקן יחד עם המכונית הזאת, עבורו היא הרבה יותר מסתם מכונית. העובדה שהוא שומר את כל החלקים המקוריים וממשיך לקנות חלקים מקוריים, כדי יום אחד לשחזר את המכונית במלואה למצבה המקורי, זה משהו שמעורר הערצה.



אז תודה לך יוהאן, תודה שעשית הכל כמו שצריך, על כך שלא עשית שום קיצורי דרך ובנית את המכונית שלך בדיוק כפי שרצית לבנות אותה. מאחלים לך בהצלחה בשנה הזאת ושתוכל לשבור את מחסום ה-9 שניות!



מקור: StanceWorks

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה