אספנות. הסיבות להתעסקות בתחום המרתק הזה, שמוצץ מכיסך את השקל האחרון, שונות ומשתנות מאדם לאדם, החל מהסיבה הפרימיטיבית "שיהיה, כי חבל לזרוק" ועד ל-"מחליף כליה במצב טוב על גליון נדיר של מגזין אוטו". יש כאלה שלא עומדים בפיתוי למלא את החלל הריק והמאובק על המדף באיזה דגם "זהה, אבל עם פנסים שונים" ויש כאלה שמבזבזים משכורת של חודשיים על איזה בול נדיר, אשר ההגיון של להיות הבעילה שלו מובן רק להם ולעוד כמה שרוטים. כל הבולאים, אספני עיתונים, ספרים עתיקים, חלקית לא בריאים בנפשם, ואולי דווקא ההפך - הם הכי בריאים. אישית אני מעדיף לאסוף ולבנות דגמי מכוניות. אין כמו לעקוב אחרי התהליך שבו ערימת פלסטיקים וחלקים שונים שמחוברים יחדיו ביציקה, הופכים עם הזמן למשהו יפה ומציאותי. האמת שרבים בכלל לא מתעניינים בגורלם של הדגמים האלה אחרי ההרכבה, מה שבאמת מעניין אותם זה תהליך בניה עצמו. אני אישית מכיר כאלה שמרכיבים עשרות דגמי טנקים מתקופת מלחמת העולם השניה ומיד אחרי הסיום פשוט מחלקים אותם או פשוט שוכחים מהם. כמובן יש כאלה שמוכרים את הדגמים המוכנים, אבל זה בעיקר רק כדי להרוויח כמה גרושים לקניית דגם חדש.
למה כל החפירה הזאת? פשוט כי פיטר, הבעלים של ה-E36 הזאת, עוסק במשהו דומה לזה, מבלי להבין את זה אפילו. כמובן שקנה מידה האהוב עליו הוא 1:1. מנסיון האישי אני יודע כמה זה קשה להיפרד ממשהו שבנית במו ידיך, ממשהו שדמיינת ותכננת בראש במשך לא מעט לילות ללא שינה. ואם לא אוהבים את הקונה אז בכלל...כנראה זה מה שגורם לי לנסוע בדגם אחד קרוב ל-8 שנים ולהשקיע בו סכומים שבהם יכולתי לקנות מזמן כבר משהו חדש וטוב יותר. פיטר לעומת זאת עושה אותו הדבר רק הפוך. מכוניות (אצלו זה תמיד BMW) לא נשארות בידיים שלו להרבה זמן והתסריט תמיד זהה: חיפושים ארוכים > קניה > בניית תוכניות > תהליך הבניה > מכירה.
למה הוא עושה את זה? הגרסה של "רווח קל ומהיר" נופלת מיד, פשוט כי ברוב המקרים אין כמעט רווחים ואם יש, אז הם כל כך מינוריים שמצחיק אפילו לדבר עליהם. יש כמובן את הגרסה שפיטר פשוט בונה BMW "נכונות" לדורות הבאים. גרסה יפה ואצילית, אבל גם היא רחוקה מהאמת. מה שהכי הגיוני בסיפור שלו זה שהוא פשוט נהנה מתהליך עצמו והעיניין שלו נעלם ככל שהוא מתקרב אל קו הסיום. מה שהכי מגניב כאן זה שהגישה הזאת בשום פנים ואופן לא משפיעה על טיב הפרויקט על כל רכב ורכב, אם כי מפעם לפעם הוא פשוט צובר יותר נסיון. כולנו יודעים כמה זה מעצבן ומייגע לפעמים לעשות את אותו התהליך כל פעם מחדש. דווקא ברגעים כאלה, המחשבות על להחליף מכונית, באות לעתים קרובות יותר. בא חשק עז להחליף, לא חייב שיהיה יקר יותר, לא חייב שיהיה טוב יותר, אלא פשוט אחר. אצל פיטר אין בעיה כזאת, כיוון שכל התוכניות וכל המחשבות הוא מגלם במכוניות שונות, בלי לפתח רגשות ומערכות יחסים ארוכי טווח, לכן הוא מוכר אותן בקלות בדיוק בשלב שהוא עדיין נהנה מהתוצאה.
אם נניח במקרה של אי נוחות בנסיעה, היינו מתחילים להחליף ולשנות דברים בפנים הרכב, פיטר פשוט מחליף את המכונית. במקום החלפת צבע - פיטר מחליף את המכונית. אין מספיק כוח במנוע - נו הבנתם כבר...בעבר לפיטר הייתה כבר E36 במרכב סטיישן, אבל היא הייתה שחורה, פיטר מיצא את זה מהר מאוד והתחיל לחפש משהו יותר "שמח" והשמח הזה היה משהו בצבע לבן, עם סלון בצבע קרם ומנוע גדול בשילוב עם תיבה ידנית. מי שאי פעם חיפש לעצמו E36, יודע עד כמה שהדרישות האלה לא מציאותיות. אבל פיטר הצליח למצוא בדיוק מה שהוא חיפש. דגם אמריקאי נדיר בצבע לבן, עם 2.8 ל' מתחת למכסה, תיבה ידנית וסלון בז', חלום של הרבה אנשים.
מבחוץ, כצפוי, הכל היה רחוק מלהיות מושלם, אבל עבור פיטר זו עוד הזדמנות לחדד את כישוריו. צביעה, פוליש, שיפוץ, M-טכניק, פנסים, אביזרים...כבר אחרי חודש המכונית לא הייתה דומה למה שהייתה ביום הקניה. ואחרי שנוסף גגון ו-BBS RC090 עם אמצע בצבע תכלת, נוצר רושם שהבימר הזאת הגיעה היישר מארה"ב. לוחית רישוי של מיאמי ומדבקות על השמשות רק מוסיפים למכוניות הזאת את הרוח האמריקאית.
באירוע גדול Lowville שהתקיים לא מזמן, הבימר הזאת דפקה הופעה ובקלות הייתה יכולה לזכות בתואר "המכונית הייחודית", אם הייתה כזאת קטגוריה. אבל רק מעטים יודעים שאם ערב לפני האירוע לא היו מגיעים הקוילאוברים שהוא הזמין, המכונית בכלל לא הייתה מגיעה לשם.
בנוסף לחבילת M-טכניק, נוסף למכונית ליפ קדמי "אודסה-סטייל". ואז, אחרי שסטיילינג של ה-3 הלבנה הזאת הגיע לסיום, פיטר שוב מצא סיבה ו...ברור שדגמים שלמים של מכוניות עולות יותר מקיט הרכבה, אבל יש כאלה שאוהבים פשוט להתבונן במוצר מוגמר, להוריד ממנו שכבת אבק מדי פעם, מבלי להכנס לכל הסרט הזה של הדבקות, חיבורים וצביעה. יש כאלה שכבר יודעים מה יהיה השלב הבא אצל פיטר, אבל רוב האנשים יכולים רק לנחש. מצד שני מה יש פה לנחש? מי שאוהב להרכיב דגמי טנקים, לעולם לא יעבור להרכבת אוניות...
מקור: lowerandwider
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה