כשהזרם מגיע אל המתנע ישנו היסוס קל, רגע של שקט. ואז אתה שומע אותו; אי אפשר לטעות..הרעם של המנוע 6 ציל' טורי. לחיצה מהירה על המצמד וההילוך נכנס למקומו. מעלים את הטורים, משחררים את הדוושה בעדינות ואתה יוצא מהמקום...
לפורשה ישנות מקוררות אוויר תמיד הייתה פינה חמה אצלנו בלב ובלבם של חובבי רכב בעולם כולו. אבל להיות הבעלים של אחת כזאת עדיין נשאר בגדר חלום. שון וושבורן (Shawn Washburn), הבעלים של Washburn Motorsports, חשב בדיוק ככה בזמנו. בתור מי שגדל בחלקה המערבי של ארה"ב, הוא היה נהג פעיל במרוצי hill climb ובנה מכונית מאוד ייחודית ותחרותית, שהייתה מסוגלת לתת בראש למכוניות הרבה יותר חזקות. אחרי שעבר לצפון קרוליינה, הוא החליט שהגיע הזמן עבורו להגשים את החלום: לבנות ולהיות הבעלים של 911.
זה התחיל מ-911 SC שנת 1979, אשר עברה תהליך הפשטה עד היסוד, מבחוץ ומבפנים. לאחר מכן, אל השלדה חוברו חלקי קרבון/פיברגלאס קלים, כגון דלתות וגג. פגושים מקוריים הוחלפו באלה החדשים בעלי משקל קל במיוחד ומאחור נוסף ספוילר "מקור ברווז" קלאסי.
לאחר עבודת חוץ מסיבית, כלוב התהפכות מצא את דרכו פנימה, זהו רק אחד מחלקים רבים שנבנו בהתאמה אישית למכונית הזאת. כדי להפוך את המכונית למכונית מרוץ של ממש, שון צייד אותה בסט קוילאוברים ובושינגים מפוליאוריטן והמנוע Twin-plug בנפח 3.6 ל' שודך לתיבה של 915 עם הילוכים ממכונית מרוץ.
במכונית ששוקלת טיפה יותר מ-900 ק"ג, מנוע 3.6 ל' עם 300 כ"ס זה יותר ממספיק. מה שעוצר את הפורשה זהו סט בלמי Brembo עם 4 בוכנות, שמתחבאים היטב מאחורי גלגלי BBS E50 במידות 15X9 ו-15X11, שמאוד מחמיאים למכונית. צמיגי Michelin במידות פסיכיות 295/50/15 ו-345/35/15 נותנים מענה הולם בתחום האחיזה.
911 הזאת, כמו רוב הפרויקטים שנבנו מאפס, היא סיפור אהבה עבור שון. 4 שנים של עשייה, שהסתיימה שבוע בלבד לפני הצילומים. בינתיים המכונית הזאת ראתה רק נסיעות רגילות בכבישים, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שה-911 הזאת עוד תופיע בפניית Oak Tree של המסלול Virginia International Raceway בעתיד הקרוב.
מקור: v2lab
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה