לוקח המון זמן ועבודה כדי לבנות מכונית. זה לא כמו בסרטים שבהם המנועים עוברים תיקון והתקנה בסצנה אחת, באמצעות מברג אחד בלבד. כולנו יודעים שבמציאות זה לוקח הרבה דם, יזע, דמעות וניבולי פה. מציאות גם בדרך כלל לא מספקת לך סאונדטראק מגניב ברקע. עבודה על כל מכונית יכולה להיות מתישה מבחינה פיזית והיא גוזלת המון זמן, מה שהופך את הפלטפורמות הייחודיות למרשימות עוד יותר.
פטריק לינדגרן הכיר מקרוב את הרעיון של עבודה קשה בזמן תהליך הבניה של הוולוו 242 שנת 1975. בחור בן 25 משוודיה, מסגר במקוצעו, מספר שהחיפושים שלו אחרי פלטפורמה מיוחדת לפרויקט הסתיימו כאשר הוא לקח את ה-242 הביתה. פטריק אומר שהמכונית הייתה במצב רעוע, היא דרשה המון תשומת לב הרבה לפני שיכלה להיחשב כתקינה. הוא בחר במודל '75 לצורך הפרויקט כי קל יותר לעבור איתה בדיקה שנתית בשוודיה. מיותר לציין שהתוכניות המקוריות שלו לא כללו כיוון שהיינו מכנים כ"שיפוץ למצב המקורי".
למרות המראה הנקי של הוולוו המקורית, החיצוניות שלה שונתה לחלוטין. החלק האחורי שלה הוסב לדגם 1979 למראה עדכני יותר והרכב בכלל עבר הרחבה בצדדים למטרות ברורות. בפנים תמצאו כלוב התהפכות מלא, מה שמוסיף חיזוק משמעותי לשלדה המזדקנת. מתחת לפני השטח, הגיר והסרן האחורי הועלו כדי להתאים לגובה הנסיעה. בצבע ירוק עם הפגושים החדשים, המכונית נראית מצוין, רחוק ממצב המזוויע שהיא הייתה כשפטריק התחיל את הפרויקט.
למצוא את האופסט הטוב ביותר כדי ליצור מראה הרצוי זה חשוב ביותר, יש גם כאלה שיגידו שזה "הכל" בתחום הגלגלים והפיטמנט. עם זאת, לעתים האופסט זה לא הדבר היחידי שיש להתמודד איתו. על מנת להשיג את הפיטמנט הרצוי, פטריק נאלץ להזיז את כל הסרן האחורי קדימה באינץ' שלם, שזה הישג ראוי לציון שהביא לתוצאות יוצאות דופן. בניגוד לפלטפורמות ה-S של ניסאן או של הונדה סיוויק, פתרונות שונים של מתלי אפטרמרקט אינם נמצאים הישג יד עבור ה-242. שילוב של קוילאוברים וקפיצים חתוכים נכנס לתמונה כדי לספק את הסטאנס הרצוי. מתחת לכנפיים "מתגורר" לו סט יפה של BBS RS בגודל 17X9.5 עם אופסט -15 קדימה ו-17X11 עם אופסט +6 אחורה, עליהם הולבשו צמיגי Falken במידות 205/40/17 ו-245/35/17 בהתאמה.
פטריק הבין שהלב המקורי של האוטו שלו כבר לא צעיר ובמצב לא הכי טוב, הוא מתאר אותו כ-Slow as hell. אבל את הבעיה הזאת הוא פתר על ידי התקנת לב משושה צילינדרים תוצרת בוואריה, שירד מסדרה 5 שנת 92. מנוע M50B25 של ב.מ.וו מספק כעת הנעה בריאה לוולוו הישנה. השתלת מנוע הייתה כלולה ברשימת הפרויקט מלכתחילה וזה היה השינוי המשמעותי ביותר שעבר על הזקנה השוודית. פטריק גם מספר שיבוא היום ובתא המנוע ינצנץ גם מגדש טורבו, מתישהו בעתיד הקרוב.
מפרט טכני ורשימת התוספות:
Wheels/Tire/Suspension
Coilovers in the front
Cut springs in the back
BBS Rs 17″
9. 5″ ET -15 with Falken 205/40
11″ ET -6 with Falken 245/35
Exterior
242 from 1975.
Rear-end from a 1979
Widened rear fenders
No spare tire-barrels
New bumpers
Interior
Full roll cage
Rebuilt the rear axle mounting and transmission tunnel to be able to lower it properly
Rear axle moved 1″ forward so the wheel fits better to the fender
Stripped interior
Engine
Engine and gearbox from a BMW
525 1992 (m50b25)
מקור: StanceNation
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה