יום רביעי, 20 בפברואר 2013

From Russia With Love // Artem’s slammed Samara


מה שלא תגידו, אבל האינטרנט הצליח לקשר את כל כדור הארץ בדרך פנומנלית. לפני הרבה זמן זה היה לוקח חודשים ואפילו שנים להביא רעיונות וסגנונות פורצי דרך מצד אחד של העולם לצד השני. דרך החיים שלנו הייתה מוגבלת ברמה האזורית. חיבור האינטרנט איפשר לנו לשתף את הפרויקטים שלנו, למכור ולקנות חלקים, או לקבל השראה ממישהו אחר שנמצא במרחק של אלפי קילומטרים מאיתנו. בזכות זה אנחנו כאן יכולים לשתף ולהציג לכם פילוסופיות טריות בתחום הרכב בצורה קלה ונגישה.





למרבה המזל, האינטרנט גם העניק חיים לאתרים שונים ובלוגים כגון זה. לפני שנים כנראה זה היה בלתי אפשרי או מתקבל על הדעת לשבת כאן, בארץ הקודש ולכתוב סיקור על מכונית מרוסיה. מכוניות לאדה של היצרן הרוסי AutoVAZ לא נפוצות אצלנו ועוד יותר נדיר לראות אחת כזאת שעברה פרויקט שיפורים, ולא רק אצלנו, אלא ברוב  המקומות בעולם. הדגם הספציפי הזה עונה לשם סמארה (Samara) והוא מזכיר מעט את רכבי Euro של אותה התקופה. הדגמים החדשים יותר נקראו פשוט סמארה 2, אבל אנחנו עדיין מעדיפים את העיצוב המרובע/עצבני של הדור הזה, מאשר את הדגם המחודש, שאותו אפשר לתאר כפרווה. 




ארטיום וואליטוב הוא הבעלים של הסמארה במשך 4 שנים וזה ברור מאליו שהוא הקריב המון זמן ואנרגיה כדי להפוך את המכונית שלו למה שהיא היום. לטענתו, הוא לא יכול להצביע על פרט אחד מסוים בסמארו שלו כאהוב עליו, כי צריך הרבה חלקים שונים כדי להפוך חזון למציאות. גישה מאוד מרעננת יש לציין וזה בא לידי ביטוי במוסר העבודה שלו ותשומת הלב לפרטים. 




הדבר הראשון שבולט לעין ביצירה חסרת מכסה מנוע הזאת, זה החצוצרות שיוצאות מקיט מצערות. הסמארה של ארטיום מונעת על ידי המנוע 1119 1.6 ל', שהוא בנפח הגדול ביותר שמוצע בליין של היצרן. קיט מצערות "הושאל" מהמנוע 4AGE של טויוטה לווין, אליו התווספו מסננים של Pipercross. עבודה נרחבת שבוצעה בתא המנוע פשוט מדהימה ונקיה. האמת אותנו מעניין איך המנוע הזה נשמע במציאות...




להביא את המכונית לגובה כזה אבסורדי הייתה משימה בכלל לא פשוטה. הרי ברור שרוב היצרניות אפטרמרקט לא מציעות סחורה עבור הדגמים של לאדה, לכן הקוילאוברים בנויים כאן בהתאמה אישית בשילוב עם קפיצי Eibach. וזה רק חלק קטן מרשימת השינויים שעברה הלאדה של ארטיום. הגלגלים, בדומה לקיט מצערות, זה לא משהו שרואים במכוניות האלה, לרוב הם מותקנים ביפניות אולדסקול כמו טויוטה קורולה/לווין. מוזהבים במרכז, עם ליפ רחב, Work Equip 03 האלה מצאו את מקומם בכל ארבעת הפינות של המכונית וזה העניק לה מראה JDM טהור, על הגלגלים הולבשו צמיגי Continental במידה לא שגרתית - 195/40/14. כמובן שארטיום נאלץ להזמין מתאמים מיוחדים למרווח הברגים הלא נפוץ של הסמארה שלו, 4X98. 




ה-Equips האלה נכנסים די עמוק מתחת לקשתות שחוברו אל הכנפיים, מה שמקנה שפע של מקום לגלגלים הרחבים כדי לקבל סטאנס אגרסיבי וגובה נסיעה רצוי. החלק הקדמי של הדגם הזה הוא ישן יותר, לפני מתיחת פנים, עם פנסים גדולים ומרובעים. בדומה לתא המנוע, כל המרכב עבר "גילוח" והחלקה, לא נשאר אף לא סמל אחד וכל זה מסיים צבע כללי בגוון Laguna Seca Blue של BMW. הקשתות מאוד מחמיאות ומדגישות את הגלגלים, מה שנותן רושם שיש כאן התערבות של סגנון ה-JDM עם קצת Euro, בדומה למיקום הגאוגרפי של רוסיה בעצמה.



בצד השני של העולם, ארטיום וואליטוב השקיע את הלב ואת הנשמה לבניית המכונית שלו. זוהי פלטפורמה שונה ומאתגרת, אבל התוצאה הסופית מוצלחת למדי. למרבה הזמל, רשת האינטרנט קיימת בשביל שנוכל לחלוק את היצירה שלו איתכם. ארטיום מוסר שהתוכניות העתידיות שלו מתמקדות בחלק הפנימי של המכונית, שיכלול כלוב התהפכות ומושבי מרוץ. כמו ברוב הפרויקטים שאנחנו פוגשים, גם הפרויקט הזה רחוק מלהיות גמור. הפרויקט ממשיך ללא קשר למקום מגוריך או דרך בה אתה עובד על המכונית. כמובן, האינטרנט יהיה שם כדי לסייע, להניע ולעורר אותך בדרך.




















מפרט טכני ורשימת התוספות:


Wheels/Tires/Suspension

Work Equip03 14×8 wheels

Сontinental Contisportcontact 195/40-14 tires
Custom 4×98 to 4×114,3 hub adapters

Custom coilovers with Eibach springs

Front lower arms relocation
Custom dropplates
Rear suspension crossmember moved 15mm backward
Createch front upper mounts
-5 degrees camber all around

Exterior

BMW Laguna Seca Blau color

Pre-facelift front end swap
Cut and rolled Wheel arches and rear doors
Clinched fender flares

Engine

Engine:

All parts powdercoated flat black
1119 1.6l cylinder block with oil injectors, long connecting rods
16 valve cylinder head with improved oil cooling
custom camshaft
four throttle body intake with Toyota Levin throttles
Pipercross air filters
Bosch 905 fuel injectors
4-2-1 exhaust manifold, 63mm downpipe and modified stock silencer
Audi slim radiator
Fuel tank relocated to the spare tire compartment
Fuel lines relocated to the inner side of the floor
Custom hardened engine mounts
Shaved engine bay
Engine lift
Custom oil pan plate

Transmission:

18 series
4.13 gear
Short shifter with relocated lever

מקור: StanceNation

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה