יום שישי, 3 במאי 2013

סיקור כחול לבן: More than just a car



אחד הדברים המעניינים ביותר בעבודה ב-HolyManiacs  בפרט ובכל אתר רכב בכלל, זה האנשים אותם אנחנו פוגשים ומכירים לאורך הדרך. עם כל סיקור שאנחנו עושים, אנחנו לא מפסיקים להיות מופתעים כשאנחנו שומעים על המסע שעברה מכונית זו או אחרת יחד עם הבעלים. היה לנו הכבוד לכתוב סיקורים על מספר לא קטן של מכוניות באמת מדהימות, גם בארץ וגם בחו"ל. אבל עבורנו, הסיפור שמאחורי כל מכונית הוא בדרך כלל אפילו יותר מרתק מאשר איך שהן נראות דרך העדשה של הצלם. כפיר, בן 29 מאזור השרון, הוא במקרה בדיוק מסוג הגיבורים הראשיים, אשר בהיותו הבעלים של הגולף GTI MK4 המהממת הזאת, מספר סיפור שהופך את הסיקור למעניין באמת.




הסיפור של כפיר מאחורי המכונית שלו אינו שונה בהרבה מרוב חובבי רכב אחרים, אבל עדיין נושא את המגע האישי הטמון בתוכו.
מערכת היחסים ביניהם החלה לפני כ-4 שנים, אחרי סיום של מערכת יחסים מוטורית אחרת. כפיר אינו טירון בסצנה המוטורית המקומית ובבעלותו היה מספר מכוניות עם פלפל. באותה התקופה החניה שלו הייתה תפוסה על ידי גרמניה סקסית שענתה לשם Z3, אבל הקשר ביניהם כבר לא היה כמו פעם. כפיר חיפש ריגושים חדשים ואחרי שהבין שהיופי זה לא הכל בחיים, החליט לסיים את הקשר ולהיפרד. כך הופיעה ה-Z בלוח המכירות. שבוע לאחר הפרסום ניגש "המאהב" החדש אל האוטו ושאל "מוכר?" וכפיר נענה בחיוב: "כן אדוני". לאחר מספר בדיקות ובירורים, שניהם מצאו את עצמם בסניף הדואר, כדי רשמית "להתגרש" ולשחרר את הכלה לבעלים החדשים. 


"מה לעזאזל עשיתי?!"..השאלה הראשונה שעלתה לראשו של כפיר בלילה שלאחר המכירה. זה קרה כל-כך מהר, התחושה של חוסר וודאות השתלטה עליו. "מה עכשיו? מי תהיה המחליפה? האם עשיתי את הדבר הנכון?". כמו שמקובל במקרים כאלה, אנשים עוברים להתגורר בלוחות מודעות ובפורומי רכב שונים במטרה למצוא את האהבה החדש וכך בדיוק עשה כפיר. הוא דפדף והתבונן במאות תמונות מהמון גלריות, עד שעלתה התמונה של הגולף GTI MK4 שחורה ונוצצת והוא מיד הבחין בייחודיות של הרכב הספציפי הזה. הקול הפנימי שלו אמר לו שהיא יכולה להיות המחליפה הראויה, אחת שתחזיר לו את הריגוש והתשוקה, אליהם הוא הספיק להתגעגע. הגולף נראתה מעולה וזה היה השלב המכריע: לנסות להפוך אותה לשלו או לעבור הלאה, להמשיך לחפש. אבל כנראה זה היה כבר מאוחר מדי, התמונה שלה נחרטה אצלו בראש וסירבה לצאת ממנו. 


במקרה כפיר הכיר את הבעלים הקודמים וזה הקל משמעותית בתהליך יצירת הקשר עימו. העניין הוא שהבעלים שלה לא בדיוק רצה למכור את ה-GTI. ברגעים כאלה מתגלה האופי והרצינות של הבן אדם ולמזלו של כפיר, יש לו את כל התכונות הנחוצות כדי לא לוותר ולנסות להוציא את הרעיון אל הפועל. הוא דיבר מספר רב של פעמים עם הבעלים בניסיון לשכנע אותו למכור לו את המכונית וזה לא היה פשוט. כל יום הוא הגיע לעסק של הבעלים הקודמים וניסה שוב ושוב להסביר לו למה כדאי לו למכור את המכונית דווקא לו. אבל האחרון היה אגוז קשה וקשה להשגה. לקח הרבה זמן, נחישות ודביקות במטרה כדי בסופו של דבר להמיס את הקרח ולשמן את גלגלי השיניים של תהליך המכירה. בסופו של דבר כפיר קיבל "אור ירוק" וזה היה אחד הרגעים המאושרים שלו.


אחרי הסיבוב הראשון במכונית החדשה שלו, כפיר חווה את אותו האדרנלין שהיה כל-כך חסר לו לאורך הזמן ובזה הרגע הוא הבין שעשה בחירה נכונה. לא עוד חלום, החלום הפך למציאות, מכונת האדרנלין החדשה מספקת לו טונות של הנאה בכל נסיעה וההרגשה של הישג אחרי מאמצים רבים – Priceless!

כמובן שזה לא הסוף ולמרות שהגולף נראית סוף הדרך, לכפיר יש כמה תוכניות בשבילה. אבל אנחנו לא נגלה לכם במה מדובר, כי אז זה פשוט יהרוס את אפקט ההפתעה :) אנחנו סומכים על כפיר שכל שינוי שיעשה למכונית יחמיא לה עוד יותר ובסופו של דבר יהפוך אותה ליחידה במינה בארץ! אישית, אנחנו כבר לא יכולים לחכות!

בהזדמנות זאת אנחנו רוצים להודות לצלם הדגול Ezra Refael על התמונות המדהימות האלה!
רוצים לראות עבודות נוספות שלו, תבקרו אותו בעמוד הפייסבוק: Ezra Refael photography










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה