E36/8 Z3 M-Coupe זו ללא ספק מכונית שאוהבים או שונאים. העיצוב יוצא דופן שלה גורם לחלק מאנשים להתאהב בה עד עמקי נשמתם וכנגד להשאיר טעם רע בפיהם של אחרים. קווי עיצוב הדומים ל"נעל של הליצן" השנויים במחלוקת שונים מכל ב.מ.וו אחרת, לפניה ואחריה - ונראה שהמכונית כל כך שונה ומיוחדת הפכה לפולחן בקרב חובבי הרכב. סיפור האהבה של קספר קרייבסקי מוכר למדי; ב.מ.וו M3 E46 היא זו שהעניקה לו את אהבתו למותג הבווארי אך נדחקה לצידי הדרך כאשר Z3 M Coupe תפסה את עיניו. קספר מכר את ה-E46 במצמוץ ועבר אל הגברת באדום בעלת הקימורים המפתים.
עיצוב הלא שגרתי של ה-M קופה נולד במטרה ורצון ליצור "מכונת נהיגה". המהנדסים של ב.מ.וו התאחדו כדי לעצב, לחבר, לבנות ולהרכיב את מה שהם כינו "מכונית נהיגה האולטימטיבית". הוספת מוטות חיזוק לשלדה הקשיחה את המרכב בפקטור של 2.7 והפכה את ה-M הקטנה לאחת הבימריות האוחזות שנבנו אי פעם. עם זאת, שלדה מוקשחת לבדה לא הייתה מספיקה - הכנפיים האחוריות התרחבו למימדים שיוכלו להכיל צמיגים רחבים במיוחד ויחד עם זה שופרה האווירודינמיקה מסביב.
מתחת למכסה המנוע, המהנדסים של ב.מ.וו הכניסו את ה-6 טורי, שנותן לקופה הקצרה והעבה הזאת לא מעט כוח. 240 כוחות סוס בגרסה האמריקאית ו-320 בגרסה האירופאית - זה יותר ממה שפורשה 996 הציעה באותו השנתון. מה שפעם היה מכונה "מכונית של בחורות" לצד של מאזדה מיאטה, נחשבת היום למכונת M/// אמיתית - חסונה ושרירית באופי ובעיצוב שמתילה אימה על האחיות הקטנות שאינן "M".
עבור קספר, הרומן שלו עם הטיל הגרמני החל באופן מיידי. במהלך הנסיעה ב-M3 שלו לאחד המפגשים המקומיים, Z3M של חבר שלו תפסה את תשומת ליבו. "לא יכולתי להוריד ממנה את העיניים". הוא מיד התחיל במסע החיפושים, אבל עם זאת היו לו כמה דרישות בסיסיות: קילומטראז' צריך להיות נמוך ככל האפשר, בלי תאונות, אינטריור מושלם והכי חשוב שתהיה במחיר טוב. הנחישות של קספר השתלמה רק לאחר שנתיים של חיפוש אחרי המכונית הנכונה. "ישבתי מחובר למחשב יום ולילה עד שמצאתי את המושלמת. ביום שהמכונית התפרסמה בלוח, כבר הלכתי מהמוכר עם מפתחות ביד."
"אני כנראה לא אמור להגיד את זה, אבל אני אפילו הבטחתי לבחור שממנו קניתי את האוטו שאני אשאיר אותה מקורית לחלוטין", אומר קספר. הרצון של המוכר היה פשוט: הקונה היה צריך להמשיך לטפל בקופה בדיוק כמו שהוא טיפל בה לאורך כל השנים. ללא ספק, הקופה הנדירה והמיוחדת הזאת הגיעה לידיים טובות ואוהבות, אבל הבעלים הקודם לא היה מוכן למכור את הרכב למישהו שיש לו כוונות לשפר אותו. קספר נשא תפילה לאלים המוטוריים וביקש סליחה על חטאיו, הרי הוא הבטיח לבעלים הקודמים שהרכב עובר לגור בבית טוב והוא ישאר בדיוק כפי שתכננו אותה בב.מ.וו. המוכר השתכנע וקספר נסע ממנו במכונית החלומות שלו.
הוא נסע הביתה ב"נעל" כאשר רק 32 אלף מייל מופיעים בלוח השעונים, מספר שצועק "מכונית לסוף שבוע" או "תסע בי רק לאירועים מיוחדים". למרות הכל, קספר הצליח להוסיף 16 אלף מייל לקילומטראז' תוך 12 חודשים בלבד. "אני נוסע עם המכונית לכל מקום. המכונית הזאת אצלי בשביל להנות ולנהוג בה כמה שאני יכול. בשביל חלק מאנשים זאת "קלאסיקה" ויש לשמור אותה בחניה סגורה, אבל זה לא אני." קספר לקח את המכונית שלו למעלה ולמטה לאורך החוף המזרחי 7 פעמים בשנה של בעלותו. "מרילנד, וירג'יניה, ג'ורג'יה, קונטיקט. לא הייתי רוצה לעשות את כל זה באף מכונית אחרת. בשבילי זוהי המכונית המושלמת. מעולם לא זכיתי לכל-כך הרבה מבטים ושאלות לגבי סוג המכונית שלי. זה קורה על בסיס יומיומי, תמיד יש מישהו ששואל מה זה או האם זאת למעשה ב.מ.וו אמיתית. ה-Z3M פשוט שונה מכל ב.מ.וו אחרת."
אחרי שבועיים בלבד של הבעלות, קספר שבר את ההבטחה שנתן למוכר והתחיל להתעסק עם המכונית, כדי בעזרת שינויים עדינים לשפר את חוויית הנהיגה שתהיה לרוחו. הרומן שלו עם הגברת האדומה והמפתה דומה לסיפור אהבה של גבר נשוי ומאהבת, כאשר יש צורך לשקר בכדי להגשים את החלום. כל מה שנותר, זה להמשיך ולצפות איך ממשיך הרומן של קספר ולראות איך ה-M קופה המקסימה הזאת ימשיך להפוך למשהו מיוחד.
מקור: StanceWorks
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה