כשחושבים על אאודי כעל מותג, יש הרבה מה לאהוב בה. אולי זה כי היא הייתה החלוצה בתחום ה-AWD? אולי המראה החיצוני המעוצב והאינטריור המסוגנן? אולי הדומיננטיות שלה בתחום הספורט המוטורי? בזכות כל אלה וסיבות רבות נוספות, אאודי כבשה את העולם בסערה בשני העשורים האחרונים, היא הפכה מעוד מכונית גרמנית עם מערכת AWD לאחת היצרניות הרכב היוקרתיות בעולם.
עבורנו, כל הדברים האלה הופכים את אאודי למכונית נהדרת, אבל דבר בולט נוסף שאנחנו באמת אוהבים ביצרנית הזאת זה ההשקעה שלה בדגמי הסטיישן. האם זה מוזר? אולי ההתרגשות שלנו נובעת מהעובדה שבארה"ב (וגם באירופה), מכוניות במרכב הסטיישן הכל-כך נפוצות נדחקו לפינה על ידי מכוניות SUV, במונחים של פופולריות. אבל אנחנו פשוט לא יכולים להישאר אדישים לגג הארוך הקלאסי!
וכשזה מגיע לסטיישנים, רק יצרניות בודדות עושות את זה טוב יותר מאאודי. לא רק שאאודי יצרה כמה סטיישנים יפות להפליא לאורך השנים, הם גם אף פעם לא התביישו לצייד את המכוניות האלה במיטב המטעמים של תחום הביצועים. למעשה, במקרים מסוימים אאודי בחרה להציג דגמי RS החמים שלה רק במרכב סטיישן. זה משהו שמחזיר אותנו כל הדרך אחורה בזמן אל ה-RS2 Avant המפורסמת של אמצע שנות ה-90.
בשנים הבאות, אאודי המשיכה לייצר יותר ויותר מכוניות לאוהבי סטיישן שאנחנו יכולים רק לפנטז עליהן והציגה את ה-RS4 Avant. אנחנו מניחים שזה לא ממש מפתיע שאאודי מעולם לא מכרה את המכונית הזאת בארה"ב בשל חוסר התעניינות של הקונה האמריקאי הממוצע בסטיישן הישנה והטובה.
אבל זה לא מנע מכמה אנשים מסורים מלעשות כל מה שהם יכולים כדי שיהיה להם RS4 Avant בארה"ב, או לפחות הדבר הכי קרוב לזה.
זה מביא אותנו למר' JJ Larson, הבעלים של “RSFaux” (כפי שהוא קורא לה) המפוארת שאתם רואים כאן. ג'יי ג'יי חובב מכוניות פולקסוואגן/אאודי כל חייו והוא המייסד, למי שלא יודע, של מותג בגדים לחובבי רכב שנקרא Dubkorps, כמו גם AWOL.tv, אתר סרטוני אונליין המתמקד במכוניות.
הרבה שנים ג'יי ג'יי חלם על הסבה של S4 Avant ל-RS4 ובשנת 2005 הוא סוף סוף החל את המסע כאשר נמצאה S4 Avant שנת 2001 המצוידת בתיבת הילוכים ידנית עם שש מהירויות. וכאן התחיל התהליך של הסבה חיצונית של ה-S4 למפרט של האחות הגדולה - RS4.
במטרה להשלים את ההסבה, על ג'יי ג'יי היה למצוא מספר חלקים מקוריים בגרמניה, שכוללים פגוש קדמי ואחורי, כנפיים ועוד.
ברגע שכל החלקים הנ"ל הורכבו על המכונית בצורה מקצועית ונקיה, התוצאה הסופית היה משהו שהתאים בצורה מושלמת למראה והסטאנס הרחבים, שכל כך מדבילים את ה-RS4 Avant משאר הדגמים.
עם זאת, הפיכת המכונית ל-RS4, לפחות חיצונית, היה רק תחילת המסע של ג'יי ג'יי. הוא לא רצה לנהוג במשהו שרק נראה כמו RS4 מקורית, הוא גם רצה לוודא שלמכונית יהיה גם המון מסגנון האישי שלו.
המכונית הספיקה לעבור מספר שלבים בחייה מאז שהפכה ל-"RS4", היא הייתה לבנה, אחר-כך היא הפכה לירוקה זית ואפילו שחור מט עם כמה סטים של דלדלים בהתאמה אישית במהלך השנים. עם זאת, הגרסה הנוכחית שלה היא המרשימה ביותר עד כה.
קודם כל זה הצבע, שהוא יוצא דופן אבל נאה לחלוטין, בגוון שנקרא Merlot Metallic מהקטלוג של אסטון מרטין. ג'יי ג'יי אומר שאת ההשראה בבחירת הצבע הוא שאב מאאודי פוקס בצבע בורדו, שהייתה פעם בבעלותו של אביו.
השלב הבא זה הסטאנס. במשך זמן רב המכונית נסעה עם סט קוילאוברים מתכווננים מסורתיים, אבל לאחר 6 שנים של שימוש, ג'יי ג'יי עשה קפיצה ועבר לסט מתלי אוויר של Air Lift Performance. הסט החדש משמש את ג'יי ג'יי כבר שנתיים והוא מאוד נהנה מהשילוב של התאמת גובה הנסיעה בלחיצת כפתור וביצועים מעולים בנהיגה.
כאמור לפני כמה רגעים, המכונית נעלה בחייה כמה סטים של גלגלים שונים והסט של Rotiform LHR MonoLook העמוקים הוא הבחירה האחרונה שלו.
אבל מי שמכיר את ג'יי ג'יי יודע שבהחלט לא ניתן לצפות שהגלגלים האלה ישארו על המכונית לנצח. מי יודע מה עוד יש לו בשרוול כשמדובר סט גלגלים הבא...
כמובן שהיה חבל לעבור את כל התהליך והצרות של ההסבה מבלי שהרכב המשודרג יציג תוספת ניכרת של כוחות סוס. ג'יי ג'יי התקין על ה-V6 של ה-S4 שלו קיט טורבו מושלם של Tial 605, אינטרקולרים של Evolution Racing, ה-Y-pipe של RS4 כדי לגרום למכונית לא חלשה גם במקור לזוז עוד יותר מהר.
עם הסט-אפ הנוכחי וגדישה של 25 PSI, המנוע מעביר 400 כוחות סוס מרשימים לגלגלים. מספר מושלם בהתחשב בעובדה שהאאודי משמשת את ג'יי ג'יי כרכב יומיומי.
תשומת לב לפרטים והשקעה רבה מורגשת גם בפנים האוטו, כדי לגרום לג'יי ג'יי לשבת בנחת ובהנאה בתא הטייס.
האינטריור כולל סט מושבי באקט Recaro/Prodrive עם ריפוד בסגנון קונפטי של שנות ה-90. מוזר ככל שזה יישמע, המושבים הצבעוניים באמת מרגישים כמו בבית בתא הטייס של האוואנט.
אחד הדברים הראשונים שג'יי ג'יי עשה אחרי שקנה את המכונית היה להתקין גלגל ההגה שטוח למטה בקוטר קטן שירד מהגרסה האירופאית של B7 RS4. עוד פרט עדין נוסף שנראה מקורי ומשלים מעולה את המראה.
דבר אחד היה מאוד חשוב לג'יי ג'יי זה שציוד אודיו והחלקים הנלווים של מערכת מתלי אוויר לא יפגעו במרחב של תא המטען ושזה לא יראה מבולגן. כמו שאתם רואים בתמונה, כל המרכיבים של האייר-רייד ומערכת סטריאו חבואיים תחת פאנלים, הודות לעבודה מקצועית של סדנה בשם Lux Motorwerks.
הוא אפילו עשה התקנת קאסטום של גלאי רדאר וולנטיין 1 בתוך המראה האחורית. לא שאי פעם המכונית הזאת נוסעת מעל המהירות המותרת או משהו..
אחד הדברים המרשימים ביותר במכונית הזאת, זה כמות הנסיעות שהיא עוברת. ג'יי ג'יי הוכיח כבר מזמן שלא משנה מה האירוע, המכונית שלו תמיד תמשוך הכי הרבה תשומת לב ותהיה מלכת האירוע האמיתית.
למעשה, מלבד הנסיעות בכל המדינה מאירוע לאירוע, קיבולת המטען של הסטיישן משמשת את ג'יי ג'יי להעברת ארגזים עם בגדי Dubkorps וציוד וידאו וסטילס עבור AWOL.
בסופו של דבר, באמת קשה לחשוב על דיילי טובה יותר מזאת שג'יי ג'יי בנה, הרפליקה של RS4 אוואנט.
יש לה כל מה שרק אתם יכולים לבקש ממכונית היומיומית שלכם - מראה שמסובב ראשים, ביצועים רציניים, אינטריור מושקע ונוח וכל המקום בבגאז' שאתם יכולים לבקש.
יכול להיות שזאת הדוגמה האולטימטיבית של מכוניות סטיישן כייפיות של אאודי? אנחנו אומרים שכן!
מקור: SpeedHunters
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה