יום שישי, 10 בפברואר 2012

Come Clean


גולף MK4 של אדי היא דוגמה מושלמת של מכונית יומיומית נקיה בנויה נכון. באמצעות נוסחה אשר נבדקה כבר בארה"ב ואירופה, זה עובד פחות או יותר כמו קסם, כאשר זה מבוצע כהלכה. כפי שחלק מכם אולי יודעים, יש שפע של גולף MK4 ברחבי אירלנד, אבל למצוא אחת שתגרום לכם להסתכל עליה פעמיים זה כבר אתגר. תסתכלו על ה-MK4 הזאת שבתמונה. כנציגת MK4 של דרום-מזרח אירלנד, הגולף של אדי בקלות מסובבת ראשים, וזה מהסיבות הנכונות.





רוב סצנת ה-Euro בכלל וסצנת פולקסוואגן בפרט מכירה בעובדה שעם סט גלגלים נכונים, המראה החיצוני OEM יכול להיראות הרבה יותר טוב מאשר כל תוספת שתרכיבו. לכן, המראה החיצוני של הגולף של אדי נשאר פחות או יותר מקורי. הסגנון הזה "עובד" שוב ושוב ושוב, גובה נכון של הנסיעה בשילוב עם גלגלים יפים וכמה תוספות קלות, והמכונית שלך תוערך הרבה יותר מאשר איזו יצירת Max Power מטורפת. בימינו, אנשים רבים כבר השלימו עם העובדה שברוב המקרים אין ממש צורך בידיות מוחלקות או בודי-קיטים מנופחים. מכונית יכולה לשאר בערך רב יותר כאשר היא לא עמוסה בכל מיני "קישוטים".



מבחוץ תוכלו להבחין ב"חזיה" על מכסה המנוע והגגון. אלה הם שני טרנדים עיצוביים שלדעתינו תמיד נראים טוב כשזה נעשה נכון. כדי להקנות לפרונט המכונית מעט רעננות, אדי החליט להחליף את הפנסים הראשיים בפנסי קסנון OEM של R32. הסמל הקדמי הוחלף בתחליפי עם ציפוי דמוי קארבון ופגוש האחורי זכה לליפ של 4motion במקום המקורי. מתקבל כאן מראה מאוד עדין, אבל זה "עובד". זה לא המצאה שהרבה מסגנונות עיצוביים וטרנדים אופנתיים בזירת פולקסוואגן "עברו" לזירות אחרות לאורך השנים.



גגון הוא בהחלט משתייך לאחד מאותם הטרנדים. אדי למעשה הלך וקנה גגון של Thule ומפזר רוח קדמי. זה משהו שהיינו מצפים לראות הרבה יותר בארץ, אבל זה אף פעם לא קרה. סגנון של "מפזר רוח עם הגגון" יכול בקלות לקרוע חברות לגזרים...הנושא הזה נטחן עד האבקה בהמון פורומים בחו"ל וזה תמיד ישאר נושא לוויכוח, חלק מאנשים נהנים לראות את זה בעוד שחלק ממש שונאים את זה. כאשר עושים את זה נכון כמו שאנו רואים כאן, זה יכול רק להוסיף לאישיות של מכונית.



מה שבאמת מדהים ב-MK4 הזאת, זה שיש לה מספיק כוח מתחת למכסה מנוע כדי "לשחק" איתה ביומיום. תרימו את המכסה ואתם תראו את ה-1.8 טורבו 20V המפורסם, אשר מצויד בפורק לחץ של Forge מדגם 007, אינלט סיליקון של Forge ופילטר אוויר פתוח של ITG. כמו-כן במכונית ישנו שורט-שיפט של Forge, דאונפייפ 3" ללא ממיר קטליטי, גם של Forge, אשר מתחבר האגזוז של Miltek. במכונית בוצע שינוי תכנת ניהול ב-TDR performance וכעת המכונית מספקת 211 כ"ס לבלימה, אשר משוגרים בעזרת בקרת שיגור של ME 7.5.



האינטריור אימץ את אוטו הסגנון כמו האקסטריור. הוא נקי, בעל מראה OEM, עם תוספות קטנות שמוסיפות למראה הכללי. פינות של הדאשבורד וידיות בדלתות עוטפו במדבקת קארבון, והקונסולה המרכזית המקורית הוחלפה ע"י הקונסולה המקורית של R32. המושבים המקוריים הוחלפו גם כן, במקומם נוספו מושבי עור של אאודי A3. שני שעונים מצאו את מקומם במגירה מעל הרדיו-טייפ, וזה נראה מתאים. 



העסק האמיתי והרציני ביותר במשחק המגרשים של פולקסוואגן מתמקד בבחירת הגלגלים. אדי החליט ללכת עם זה עד הסוף והזמין סט של BBS RS במידה 17X8+43 מקדימה ו-17X9+40 מאחור. הסט הוזמן מ-Memory Fab בקליפורניה והם אלה שעשו עבודת פוליש על הליפ וצבעו את החלק המרכזי בגוון כחלחל.



כמו-כן Memory Fab קדחו חורים חדשים מ-5X114.3 ל-5X100 כדי להתאים אותם למרווח ברגים של גולף והוסיפו סט ספייסרים 25 מ"מ מסביב של H&R, מה שמקנה למכונית הזאת את הפיטמנט הנכון.



מה שמאפשר לגולף הזאת להיות במערכת יחסים קרובה עם הכביש זה מערכת פנאומטית של Rayvern Hydraulics, עם המדחס של ViAir בתא המטען. מקדימו הותקנו תותבים של אאודי TT ובול ג'וינטים ומאחור נוספו שימסים לטובת 2" של קאמבר. בעניין הבלימה, אדי החליט להישאר עם הגודל המקורי, הוא רק החליף אותם באלה מתצורת EBC שכוללים צלחות מחוררות ומחורצות ורפידות EBC red stuff.



הגולף MK4 של אדי היא דוגמה מצוינת לגולף בנויה היטב. אי אפשר באמת לטעות עם סט של BBS על גולף נקיה. בעזרת גלגלים יפים וכמה אלמנטים עיצוביים אפשר לשנות את המראה של מכונית כולה, כפי שראינו כאן. למרות שיש לנו בארץ המון גולפים MK4, חלקן יפות, חלקן פחות, אנחנו מקווים שהגולף של אדי תהווה השראה עבור כמה מהבעלים של MK4 ותגרום להם ללכת בדרך דומה. היא נראית פשוט אך מאוד אפקטיבי, מה שככל הנראה יראה טרי ורענן גם בעוד 20 שנה.













מקור: Juice Box

תגובה 1:

  1. מושלמת! חבל שרוב הגולפים בארץ נראות כמו קיא...

    השבמחק