יום רביעי, 15 בפברואר 2012

Monster Vett: 1954 ZR1


שברולט קורבט המקורית שנת 1954 הייתה....נוראית, בלשון המעטה. אנחנו בטוחים שכמה מטהרנים של קורבט יטענו שהיא גילמה את תחילתה של מכונית הספורט האמריקאית הגדולה. אמנם זה נכון, אבל זה לא הופך את המכונית עם מנוע 6 צילינדרים בשורה עם 150 כ"ס צנועים, עם פנסים מכוסים ברשת, עם בודי מפיברגלאס, עם תיבה אוטומטית בעלת 2 הילוכים, עם תג מחיר מופקע ועיצוב מעט מוזר, למשהו שאפשר לקרוא "מכונית ספורט". אז מה אתה עושה אם יש לך קורבט שנת 1954 זרוקה באסם או מוסך? משקיע אלפי דולרים כדי להחזיר את המכונית הנוראית הזאת למצב בו היא יצאה מהמפעל? לא נראה לנו...במקרה של המודל 1954 הזה, לבעלים היה רעיון מעט שונה, למשל ליצור Monster Vette.





מכונית הפרויקט הועברה למאסטר של הבניות, ג'ייסון פסיקוניס והצוות שלו מ-Timeless Kustoms הממוקמים ב-Camarillo, קליפורניה. אחרי שהם הסירו את מעטפת הפיברגלאס מהמכונית, הם החלו בעבודה. במהלך הפרויקט תוכנן לתקן כל מה שלא היה בסדר בקורבט 1954 המקורית. ג'ייסון התחיל עם ליבה הפועם של הקורבט. עם הגישה של "go big or go home", הוא החליט להתקין את גרסת הסופרצ'ארג'ר של קורבט ZR1, ה-LS9, אשר מפיק 638 כ"ס עצומים במצב המקורי. ה-LS9 שודך לתיבת הילוכים מקורית עם 6 מהירויות ודיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. לטיפול בתחום האחיזה, ג'ייסון יצר קשר עם ארט מוריסון, שנחשב לגורו בלגרום להוט-רוד'ס ומכוניות שרירים לאחוז כמו מכוניות ספורט מודרניות. שלדת  GT Sport של מוריסון נכנסה לתמונה, אשר תוכננה כדי לאפשר לקורבט הזקנה להחזיק מעל 1 כוח G בהאצה, להיכנס לסיבוב ולבלום. אם כבר מדברים על הבלימה, מנוע מוגדש של ZR1 כבר בפנים, אז למה לא להתאים גם בלמים מאסיביים קארבון-קראמיים של ZR1? כמובן שהבניה לא נעצרה כאן, למכונית נוספו חישוקים בהזמנה אישית במידות 19X10 קדימה ו-19X13 אחורה, אליהם הצטרפו צמיגי סליק של Hoosier.



בתחום הסטיילינג, Timeless Kustoms ידועים בזכות העבודה הנקיה והגימור ללא פשרות. לכן ג'ייסון "גילח" את כל פסי הקישוט והחליק את גוף הפיברגלאס של המכונית הישנה. התוצאות פשוט מדהימות, מכונית קיבלה את המראה המרושע, כזה שיתאים לדארת' ויידר לנסיעה לנשף. באופן דומה למר' ויידר, החליט ג'ייסון ש-638 כ"ס המקוריים אינם מספיקים, הוא היה זקוק לכוח שיזיז את כדור הארץ. בעזרת חלקים משופרים מ-Lingenfelter, קורבט שנת 1954 הזאת ששוקלת טיפה יותר מ-1200 ק"ג מספקת כעת 800 כ"ס. בזמן שהסיקור הזה נכתב, הכיוונים הסופיים במכונית הושלמו. אנחנו מצפים למבחן מסלול בעתיד הקרוב כדי לראות מה מסוגלת לעשות המפלצת הזאת, כשהיא בידיים הנכונות.













מקור: Autoeclectic

תגובה 1: